Poptávka po elektrický autech roste již dlouhou dobu. Velkým překvapením je však velký nárust poptávky po elektrických dodávkách a elektrických tahačích. Začíná se předpokládat, že se to může promítnout do ceny pohonných hmot, a to samozřejmě tím, že ceny porostou, aby si těžaři vykompenzovali snížené zisky.
Elektrická vozidla si v poslední době stále více oblibují komerční společnosti, kterým elektromobily snižují náklady za dopravu. Podle statistik se totiž podíl prodeje lehkých komerčních elektrických vozidel zvedly z 1% podílu v roce 2020 na neskutečných 10 % v roce 2022. To by podle některých odborníků mělo mít velký dopad na globální poptávku ropy.
Podle nejnovější zprávy zveřejněné agenturou Bloomberg se však začíná stále více dařit i velkým elektrickým dodávkám a tahačům. Největší boom elektrických tahačů pak zažívá Čína.
Čtěte také: Číňani navrhli vlastní “Semi Truck”. Autonomní náklaďák ujede až 300 kilometrů
Jen dva roky zpět by podíl elektrických tahačů v rámci nových prodejů všech tahačů takřka nulový. Dnes už si však elektrické tahače dokázaly ukrojit větší část. Konkrétně asi 3,4 %. Ačkoliv se v rámci dojezdu elektrické tahače stále nevyrovnají svým dieselovým protějškům, velmi často jsou používány pro přepravu na krátké vzdálenosti nebo převoz materiálu ve městech.
Není to však jen v Číně, kde se těší z elektrických tahačů. Na americké silnice totiž brzy dorazí Tesla Semi. Celkem 100 těchto tahačů na baterky si totiž od Tesly objednala firma Pepsi. Vozy by pak společnosti zabývající se výrobou nealkoholických nápojů měly být předány 1. prosince.
Poptávka po elektrický autech roste již dlouhou dobu. Velkým překvapením je však velký nárust poptávky po elektrických dodávkách a elektrických tahačích. Začíná se předpokládat, že se to může promítnout do ceny pohonných hmot, a to samozřejmě tím, že ceny porostou, aby si těžaři vykompenzovali snížené zisky.
Elektrická vozidla si v poslední době stále více oblibují komerční společnosti, kterým elektromobily snižují náklady za dopravu. Podle statistik se totiž podíl prodeje lehkých komerčních elektrických vozidel zvedly z 1% podílu v roce 2020 na neskutečných 10 % v roce 2022. To by podle některých odborníků mělo mít velký dopad na globální poptávku ropy.
Podle nejnovější zprávy zveřejněné agenturou Bloomberg se však začíná stále více dařit i velkým elektrickým dodávkám a tahačům. Největší boom elektrických tahačů pak zažívá Čína.
Čtěte také: Číňani navrhli vlastní “Semi Truck”. Autonomní náklaďák ujede až 300 kilometrů
Jen dva roky zpět by podíl elektrických tahačů v rámci nových prodejů všech tahačů takřka nulový. Dnes už si však elektrické tahače dokázaly ukrojit větší část. Konkrétně asi 3,4 %. Ačkoliv se v rámci dojezdu elektrické tahače stále nevyrovnají svým dieselovým protějškům, velmi často jsou používány pro přepravu na krátké vzdálenosti nebo převoz materiálu ve městech.
Není to však jen v Číně, kde se těší z elektrických tahačů. Na americké silnice totiž brzy dorazí Tesla Semi. Celkem 100 těchto tahačů na baterky si totiž od Tesly objednala firma Pepsi. Vozy by pak společnosti zabývající se výrobou nealkoholických nápojů měly být předány 1. prosince.