Vyšší bezpečnost? Čína mění pravidla pro jednopedálovou jízdu s elektromobily

Čína zakazuje automatické nastavení jednopedálového řízení. Nový zákon má předejít ztrátě reflexů u řidičů a zvýšit bezpečnost na silnicích.
Úprava výchozího nastavení
Čínská vláda představila aktualizovanou podobu silničního zákona. Konkrétně se představitelé dohodli na úpravě systému jednopedálové jízdy. Tato funkce je velmi oblíbená především u plně elektrických vozidel, u kterých dává také největší smysl. Nové legislativní úpravě se bude muset přizpůsobit naprostá většina výrobců.
Změna jednoduše pojednává o výchozím nastavení vozidla. V tom nesmí být jednopedálová jízda předvolena, řidič si musí funkci nově zapnout ručně. Hlavním důvodem je bezpečnostní opatření.
Možná vás nyní napadne, že jde o přesný opak, že automatický systém brzdění po uvolnění plynového pedálu je bezpečný. Jenže řidiči mohou lenivět, přijdou o reflexy a v důsledku pozdního sešlápnutí brzdového pedálu může docházet k více nehodám.

Aby řidiči nepřišli o důležité reflexy
V běžném provozu rozhodně nejde o žádné ohrožení a je jisté, že řidiči si budou funkci nadále zapínat ručně, legislativa poukazuje především na nenadálé a nebezpečné případy, kdy může být rychlá reakce řidiče klíčová k předejití nehody.
Upravený zákon bude nasazen v několika fázích. Nová legislativa začne platit od 1. ledna roku 2026. Výchozí nastavení jednopedálového řízení bude u nových vozidel Čína povolovat od stejného data a vozy budou muset podmínku plnit nejpozději od roku 2027. Stejné datum platí pro modelové řady, kterým již tato úprava byla schválena v minulosti.
Kromě této úpravy zahrnula vláda do balíčku i povinnost instalovat systémy ABS, který byl pro místní vozy stále pouze doporučený. Při aktivní rekuperaci je nově povinné rozsvícení brzdových světel. Tesla se již této novince přizpůsobila v aktualizaci 2023.2.13.1, ve které výchozí nastavení zrušila a dává řidiči na výběr, zda chce funkci používat již po nastartování nebo až po manuálním nastavení.
Zdroj: The Paper
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.









