Výrobní technologie Tesly má prý vážný problém! Francie vydala varování

  • Francouzská federace varuje před velkými lisovanými díly elektromobilů
  • Jejich těžká opravitelnost může mít velký dopad na rozpočet majitelů
  • Varují státy před rizikem lisů i jejich následné recyklaci
Tesla Giga Press, výroba elektromobilu

Tesla Giga Press, výroba elektromobilu

Tesla se na trhu prosazuje nejen díky svým zajímavým elektromobilům, ale především díky použití neobvyklých výrobních postupů. Svůj nejnovější model vyrází z výrazně menšího počtu dílů a s použitím gigantických lisovacích strojů. Ty jsou schopné vyrobit přední či zadní část podvozku z jediného kusu hliníku, čímž přidává vozu na pevnosti. Jak se ale ukazuje, všechny společnosti s touto technologií nejsou příliš ztotožněni.

Oprava lisovaných dílů může být velmi nákladná

Francouzská federace automobilové distribuce nedávno vydala právě vůči lisovací technice Tesly varování. V tom zmiňují především negativní dopady na životní prostředí i finanční stránku věci. Dokud je vozidlo v pořádku a provozováno, nejde o žádný problém. Ten však nastává v momentě, kdy je potřeba takové vozidlo servisovat. Opravy lisovaných prvků totiž mohou reálně být mnohonásobně nákladnější než u vozu, který je montován z vícero typů dílů.

Taková záležitost může velmi zatížit rodinný rozpočet. Místo oprav je totiž velmi pravděpodobné, že bude potřeba nahradit vadný díl zcela novým. Další obavu federace vyjádřila v souvislosti s dopady na životní prostředí, konkrétně s recyklací takových dílů. Výroba celého dílu totiž vyžaduje výrazně větší množství materiálu než v případě menšího, dílčího. Federace proto vydává varování jednotlivým zemím, aby měly možnost zvážit rizika spojená s těmito novými postupy ve výrobě. Teslu navíc v tomto směru chce následovat více výrobců.

Tesla Giga Press

Tesla Giga Press


Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít


Lisy chce využít Toyota i další výrobci

Federace se na základě svého průzkumu domnívá, že lisování velkých dílů může v dlouhodobém výhledu zkomplikovat finanční možnosti běžných rodin pro pořízení nového vozidla. Navíc prý při zohlednění složité recyklace není tento krok příliš přívětivý pro ekologické smýšlení automobilek s cílem snížení uhlíkové stopy.

Nejen Tesla, ale i další automobilky nicméně stále vidí v lisovací technice velmi zajímavou možnost hned v několika ohledech. Řešení je funkční a kromě pevnosti patří mezi její výhody i výrazné snižování nákladů na výrobu. Automobilky budou navíc argumentovat tím, že tuto studii nelze jednoznačně potvrdit, jelikož takové nárazy, které by byly schopné lisované díly poničit, by nejspíše dopadly totální škodou na voze. Recyklace dílů je pak jedním z hlavních bodů, kterým se například Tesla intenzivně věnuje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Výrobní technologie Tesly má prý vážný problém! Francie vydala varování

  • Francouzská federace varuje před velkými lisovanými díly elektromobilů
  • Jejich těžká opravitelnost může mít velký dopad na rozpočet majitelů
  • Varují státy před rizikem lisů i jejich následné recyklaci
Tesla Giga Press, výroba elektromobilu

Tesla Giga Press, výroba elektromobilu

Tesla se na trhu prosazuje nejen díky svým zajímavým elektromobilům, ale především díky použití neobvyklých výrobních postupů. Svůj nejnovější model vyrází z výrazně menšího počtu dílů a s použitím gigantických lisovacích strojů. Ty jsou schopné vyrobit přední či zadní část podvozku z jediného kusu hliníku, čímž přidává vozu na pevnosti. Jak se ale ukazuje, všechny společnosti s touto technologií nejsou příliš ztotožněni.

Oprava lisovaných dílů může být velmi nákladná

Francouzská federace automobilové distribuce nedávno vydala právě vůči lisovací technice Tesly varování. V tom zmiňují především negativní dopady na životní prostředí i finanční stránku věci. Dokud je vozidlo v pořádku a provozováno, nejde o žádný problém. Ten však nastává v momentě, kdy je potřeba takové vozidlo servisovat. Opravy lisovaných prvků totiž mohou reálně být mnohonásobně nákladnější než u vozu, který je montován z vícero typů dílů.

Taková záležitost může velmi zatížit rodinný rozpočet. Místo oprav je totiž velmi pravděpodobné, že bude potřeba nahradit vadný díl zcela novým. Další obavu federace vyjádřila v souvislosti s dopady na životní prostředí, konkrétně s recyklací takových dílů. Výroba celého dílu totiž vyžaduje výrazně větší množství materiálu než v případě menšího, dílčího. Federace proto vydává varování jednotlivým zemím, aby měly možnost zvážit rizika spojená s těmito novými postupy ve výrobě. Teslu navíc v tomto směru chce následovat více výrobců.

Tesla Giga Press

Tesla Giga Press


Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít


Lisy chce využít Toyota i další výrobci

Federace se na základě svého průzkumu domnívá, že lisování velkých dílů může v dlouhodobém výhledu zkomplikovat finanční možnosti běžných rodin pro pořízení nového vozidla. Navíc prý při zohlednění složité recyklace není tento krok příliš přívětivý pro ekologické smýšlení automobilek s cílem snížení uhlíkové stopy.

Nejen Tesla, ale i další automobilky nicméně stále vidí v lisovací technice velmi zajímavou možnost hned v několika ohledech. Řešení je funkční a kromě pevnosti patří mezi její výhody i výrazné snižování nákladů na výrobu. Automobilky budou navíc argumentovat tím, že tuto studii nelze jednoznačně potvrdit, jelikož takové nárazy, které by byly schopné lisované díly poničit, by nejspíše dopadly totální škodou na voze. Recyklace dílů je pak jedním z hlavních bodů, kterým se například Tesla intenzivně věnuje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."