Nabíjení elektromobilů a s ním spojené pohodlí je u elektrických vozidel stálým tématem. I když je uživatel spalovacího automobilu zvyklý zajíždět na čerpací stanici a používat palivovou pistoli, řidič elektromobilu by se práci s nabíjecím kabelem nejraději vyhnul. Slovní spojení “indukční nabíjení” proto může mít pro mnoho uživatelů elektromobilů kouzelný nádech.
Známe to už z mnoha moderních smartphonů. Telefon se jednoduše umístí na nabíjecí plochu a jako mávnutím kouzelného proutku dochází k nabíjení baterie bez použití kabelů. U elektromobilů je princip stejný. Automobilka Volvo se spojila s největší skandinávskou taxislužbou Carboline a provádí rozsáhlý test. V centru Göteborgu v současné době jezdí malá flotila plně elektrických taxíků Volvo XC40 Recharge, které lze na vybraných stanicích nabíjet bez použití kabelů.
Bezdrátové nabíjecí systémy poskytuje firma Momentum Dynamics, která se vývoji těchto systémů dlouhodobě věnuje. Jakmile je kompatibilní elektrický vůz zaparkován na nabíjecí stanici, která je zapuštěná v zemi, automaticky se spustí proces nabíjení. Řidič ani nemusí vystoupit z vozu.
Čtěte také: Jak řešit nabíjení elektromobilu na sídlišti? Žádný očistec se nekoná, stačí přemýšlet
Pro optimální umístění automobilu nad nabíjecí jednotkou využívá Volvo svůj 360° kamerový systém. Stanice posílá energii do přijímače vozidla pomocí nabíjecí podložky. Elektrické Volvo XC40 Recharge je napájeno bezdrátově, výkonem více než 40 kW.
Rychlost nabíjení je tedy přibližně 4× vyšší, než u wallboxů s výkonem 11 kW a téměř stejně tak rychlé, jako u kabelových DC nabíječek s výkonem 50 kW. Test potrvá tři roky a následně Volvo provede jeho vyhodnocení.
Nabíjení elektromobilů a s ním spojené pohodlí je u elektrických vozidel stálým tématem. I když je uživatel spalovacího automobilu zvyklý zajíždět na čerpací stanici a používat palivovou pistoli, řidič elektromobilu by se práci s nabíjecím kabelem nejraději vyhnul. Slovní spojení “indukční nabíjení” proto může mít pro mnoho uživatelů elektromobilů kouzelný nádech.
Známe to už z mnoha moderních smartphonů. Telefon se jednoduše umístí na nabíjecí plochu a jako mávnutím kouzelného proutku dochází k nabíjení baterie bez použití kabelů. U elektromobilů je princip stejný. Automobilka Volvo se spojila s největší skandinávskou taxislužbou Carboline a provádí rozsáhlý test. V centru Göteborgu v současné době jezdí malá flotila plně elektrických taxíků Volvo XC40 Recharge, které lze na vybraných stanicích nabíjet bez použití kabelů.
Bezdrátové nabíjecí systémy poskytuje firma Momentum Dynamics, která se vývoji těchto systémů dlouhodobě věnuje. Jakmile je kompatibilní elektrický vůz zaparkován na nabíjecí stanici, která je zapuštěná v zemi, automaticky se spustí proces nabíjení. Řidič ani nemusí vystoupit z vozu.
Čtěte také: Jak řešit nabíjení elektromobilu na sídlišti? Žádný očistec se nekoná, stačí přemýšlet
Pro optimální umístění automobilu nad nabíjecí jednotkou využívá Volvo svůj 360° kamerový systém. Stanice posílá energii do přijímače vozidla pomocí nabíjecí podložky. Elektrické Volvo XC40 Recharge je napájeno bezdrátově, výkonem více než 40 kW.
Rychlost nabíjení je tedy přibližně 4× vyšší, než u wallboxů s výkonem 11 kW a téměř stejně tak rychlé, jako u kabelových DC nabíječek s výkonem 50 kW. Test potrvá tři roky a následně Volvo provede jeho vyhodnocení.