Volvo usilovně testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů, prosadí se nejprve u taxíků

Petr Bergmann
  • Volvo ve Švédsku začalo testovat bezdrátové nabíjení pro elektromobily
  • Partnerem projektu je provozovatel velké taxislužby
  • Cílem je maximální pohodlí při nabíjení
Rozsáhlý test bezdrátového nabíjení ve Švédsku
Rozsáhlý test bezdrátového nabíjení ve Švédsku

Nabíjení elektromobilů a s ním spojené pohodlí je u elektrických vozidel stálým tématem. I když je uživatel spalovacího automobilu zvyklý zajíždět na čerpací stanici a používat palivovou pistoli, řidič elektromobilu by se práci s nabíjecím kabelem nejraději vyhnul. Slovní spojení „indukční nabíjení“ proto může mít pro mnoho uživatelů elektromobilů kouzelný nádech.

Volvo testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů

Známe to už z mnoha moderních smartphonů. Telefon se jednoduše umístí na nabíjecí plochu a jako mávnutím kouzelného proutku dochází k nabíjení baterie bez použití kabelů. U elektromobilů je princip stejný. Automobilka Volvo se spojila s největší skandinávskou taxislužbou Carboline a provádí rozsáhlý test. V centru Göteborgu v současné době jezdí malá flotila plně elektrických taxíků Volvo XC40 Recharge, které lze na vybraných stanicích nabíjet bez použití kabelů.

Bezdrátové nabíjecí systémy poskytuje firma Momentum Dynamics, která se vývoji těchto systémů dlouhodobě věnuje. Jakmile je kompatibilní elektrický vůz zaparkován na nabíjecí stanici, která je zapuštěná v zemi, automaticky se spustí proces nabíjení. Řidič ani nemusí vystoupit z vozu.

Test probíhá na flotile taxi
Test probíhá na flotile taxi

Čtěte také: Jak řešit nabíjení elektromobilu na sídlišti? Žádný očistec se nekoná, stačí přemýšlet


Použití je jednoduché

Pro optimální umístění automobilu nad nabíjecí jednotkou využívá Volvo svůj 360° kamerový systém. Stanice posílá energii do přijímače vozidla pomocí nabíjecí podložky. Elektrické Volvo XC40 Recharge je napájeno bezdrátově, výkonem více než 40 kW.

Rychlost nabíjení je tedy přibližně 4× vyšší, než u wallboxů s výkonem 11 kW a téměř stejně tak rychlé, jako u kabelových DC nabíječek s výkonem 50 kW. Test potrvá tři roky a následně Volvo provede jeho vyhodnocení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články