O tom, že Volkswageny nemusí být jen praktické automobily, přesvědčil německý výrobce již několikrát. Stačí vzpomenout na vzrušující koncepty W12 nebo XL Sport, které se ale bohužel do výroby nikdy nedostaly.
Sériového modelu z Wolfsburgu se spalovacím motorem už se pravděpodobně nedočkáme, takže se pojďme podívat na automobil, který může oslovit nadšence čistě elektrického pohonu. Aktuálně nemáme na mysli modely se značkou GTX na zádi, ale skutečně sportovní náčiní.
V celkem nevýrazné tiskové zprávě, která informuje o zavedení vývoje elektrického hnacího ústrojí, se skrývá informace o možném vývoji hnacího ústrojí pro sportovní automobily.
Volkswagen má v současné době kromě vývoje vlastních bateriových článků a elektromotorů k dispozici také vývoj pulzních měničů a systémů tepelného managementu. Automobilce se tedy otevírá možnost k vytvoření modulární sady, kterou bude možné přizpůsobit jak běžným elektromobilům, tak sportovním vozům.
Čtěte také: Volkswagen neuhlídal tajemství. Tohle je chystaný levný elektromobil ID.2
Vývoji podobné technologie se Volkswagen věnuje již nějaký čas a věří, že jí bude mít připravenou pro příští generaci elektrických aut postavených na vylepšené platformě MEB. Automobilka říká, že bude schopna vyrábět bezemisní sportovní vůz s výkonem vyšším než 500 kW. Jedná se o ekvivalent 680 koní a současně o podobný výkon, jakým disponuje Porsche Taycan Turbo.
Revidovaná platforma nesoucí interní označení MEB Evo pomůže automobilce snížit vývojové náklady až o 20 %. Přesto je třeba krotit nadšení a zůstat nohama pevně na zemi. Jinak řečeno, přednost před čistě sportovním elektromobilem zcela jistě dostanou početné série SUV, sedanů a hatchbacků.
Sportovně ladění fanoušci značky si zatím budou muset vystačit s nadcházejícími modely ID.Buzz GTX a ID.3 GTX, případně s již dostupnými ID.4 GTX a ID.5 GTX. Jak informuje server Motor1, první koncernový sportovní speciál na baterie se objeví v roce 2025, kdy Porsche představí náhradu za modely Boxster a Cayman.
O tom, že Volkswageny nemusí být jen praktické automobily, přesvědčil německý výrobce již několikrát. Stačí vzpomenout na vzrušující koncepty W12 nebo XL Sport, které se ale bohužel do výroby nikdy nedostaly.
Sériového modelu z Wolfsburgu se spalovacím motorem už se pravděpodobně nedočkáme, takže se pojďme podívat na automobil, který může oslovit nadšence čistě elektrického pohonu. Aktuálně nemáme na mysli modely se značkou GTX na zádi, ale skutečně sportovní náčiní.
V celkem nevýrazné tiskové zprávě, která informuje o zavedení vývoje elektrického hnacího ústrojí, se skrývá informace o možném vývoji hnacího ústrojí pro sportovní automobily.
Volkswagen má v současné době kromě vývoje vlastních bateriových článků a elektromotorů k dispozici také vývoj pulzních měničů a systémů tepelného managementu. Automobilce se tedy otevírá možnost k vytvoření modulární sady, kterou bude možné přizpůsobit jak běžným elektromobilům, tak sportovním vozům.
Čtěte také: Volkswagen neuhlídal tajemství. Tohle je chystaný levný elektromobil ID.2
Vývoji podobné technologie se Volkswagen věnuje již nějaký čas a věří, že jí bude mít připravenou pro příští generaci elektrických aut postavených na vylepšené platformě MEB. Automobilka říká, že bude schopna vyrábět bezemisní sportovní vůz s výkonem vyšším než 500 kW. Jedná se o ekvivalent 680 koní a současně o podobný výkon, jakým disponuje Porsche Taycan Turbo.
Revidovaná platforma nesoucí interní označení MEB Evo pomůže automobilce snížit vývojové náklady až o 20 %. Přesto je třeba krotit nadšení a zůstat nohama pevně na zemi. Jinak řečeno, přednost před čistě sportovním elektromobilem zcela jistě dostanou početné série SUV, sedanů a hatchbacků.
Sportovně ladění fanoušci značky si zatím budou muset vystačit s nadcházejícími modely ID.Buzz GTX a ID.3 GTX, případně s již dostupnými ID.4 GTX a ID.5 GTX. Jak informuje server Motor1, první koncernový sportovní speciál na baterie se objeví v roce 2025, kdy Porsche představí náhradu za modely Boxster a Cayman.