Volkswagen Tiguan (2024) je tu. Plug-in hybrid zaujme dojezdem 100 km

  • Třetí generace Volkswagenu Tiguan bude dostupná i jako plug-in hybrid
  • Nabídne 100 km elektrického dojezdu a rychlé DC nabíjení
  • Na manuál zapomeňte, v nabídce bude pouze s automatem DSG
Volkswagen Tiguan (2024)

Volkswagen Tiguan plug-in hybrid (2024) | foto: Volkswagen

Volkswagen uvádí na trh modely jako na běžícím pásu. Dalším v pořadí, kdo se dočkal nové generace, je oblíbené SUV Tiguan. Nová, třetí generace přináší mnoho oblíbených funkcí z vlajkového modelu. Nově SUV pořídíte i v plug-in hybridní verzi s podporou rychlého nabíjení. Vidíte v něj více náznaku staršího Touaregu nebo elektrické řady ID?

Zdařilý design a špičkové technologie

Právě dnes probíhá celosvětová premiéra, u které všichni nedočkavě čekali na představení nové generace malého SUV Volkswagen Tiguan. Vůz přišel o ostré hrany, stylizuje se více do aerodynamického trendu elektrické řady a již na první pohled je poznat, že chce uplatnit zkušenosti od svých bezemisních kolegů. Pomoci mu v tom mají jak nové technologie, tak i nový plug-in hybridní pohon. V nabídce nebudou chybět ani klasické spalovací verze ve vznětové a zážehové verzi. Vůz bude dostupný pouze s automatickou převodovkou DSG.

Volkswagen Tiguan (2024) je postavený na modulární platformě MQB evo a dokazuje, jak univerzální tato podvozková platforma je. Díky její přítomnosti může SUV nabídnout novou generaci adaptivních elektronických tlumičů DCC Pro pro ještě pohodlnější jízdu. Jelikož se na ní staví i alternativní pohony, všechny hybridní varianty dostanou rychlejší nabíjení, a to i pomocí střídavého proudu. Vrcholná plug-in hybridní verze nabídne dojezd až 100 km a dobijete ji pomocí DC nabíječky. Ač výrobce neuvádí maximální rychlost, předpokládáme, že půjde stejně jako v případě nové deváté generace Passatu o 50 kW výkonu.


Čtěte také: Nový Passat představen! VW má co nabídnout, plug-in hybrid ujede až 100 km


Touareg v kompaktnějším vydání

I vnitřní rozvržení jde v souladu s novými modely a tak je typickým prvkem i volič převodovky integrovaný do pravé podvolantové páčky. Středový panel je velmi čistý a obsahuje pouze pár prvků pro rychlé ovládání vozu. Centrálním mozkem je infotainment MIB 4, který se rozšířil i do kapličky digitálních budíků před řidičem. Na displeji o úhlopříčce 15 palců pak zobrazíte všechna data potřebná k bezpečné a pohodlné jízdě. V nové generaci přichází systém s upraveným grafickým designem a přepracovanou nabídkou.

Tiguan ve své třetí generaci poprvé můžete mít vybavený nejvyšší řadou Full LED světlometů řady IQ.Light HD. Maticové světlomety byly dosud výsadou vlajkového Touaregu. O osvětlení se stará celkem 38 400 LED diod. Zmíněné musí být i pokročilé asistenční systémy vozu zahrnující nouzové brzdění, kontrolu mrtvých úhlů s asistentem změny jízdního pruhu nebo kompletně automatický parkovací asistent. Volkswagen jej povýšil na novou úroveň a umožňuje autonomní zaparkování a vyparkování bez nutnosti přítomnosti řidiče uvnitř vozu.

O kousek více místa pro rodiny

Vůz narostl v délce o tři centimetry. Díky tomu nabízí jak více prostoru pro posádku, tak i pro jejich zavazadla. Za druhou řadou sedadel pojme až 652 litrů nákladu. Ostatní rozměry včetně rozvoru zůstaly prakticky totožné. Cestující v přední řadě budou na cestách rozmazlení novými sedadly ergoActive seats. Nabídnou lepší bederní podporu i rozšířené možnosti masáže. Vyhřívání i ventilaci můžete nově nastavit na automatické spuštění při splnění nastavených teplotních podmínek.

Stále se díváte na Tiguan jako na malý model SUV, který pouze dotváří modelovou řadu Volkswagenu? Od jeho uvedení na trh v roce 2007 si jej vybralo přes 7,6 milionu zákazníků a vypadá to, že ve třetí generaci velmi slušně stahuje náskok Touaregu a půjde o velmi schopný vůz. Volkswagen v listopadu spustí předobjednávky. Na trh by se měl dostat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen Tiguan (2024) je tu. Plug-in hybrid zaujme dojezdem 100 km

  • Třetí generace Volkswagenu Tiguan bude dostupná i jako plug-in hybrid
  • Nabídne 100 km elektrického dojezdu a rychlé DC nabíjení
  • Na manuál zapomeňte, v nabídce bude pouze s automatem DSG
Volkswagen Tiguan (2024)

Volkswagen Tiguan plug-in hybrid (2024) | foto: Volkswagen

Volkswagen uvádí na trh modely jako na běžícím pásu. Dalším v pořadí, kdo se dočkal nové generace, je oblíbené SUV Tiguan. Nová, třetí generace přináší mnoho oblíbených funkcí z vlajkového modelu. Nově SUV pořídíte i v plug-in hybridní verzi s podporou rychlého nabíjení. Vidíte v něj více náznaku staršího Touaregu nebo elektrické řady ID?

Zdařilý design a špičkové technologie

Právě dnes probíhá celosvětová premiéra, u které všichni nedočkavě čekali na představení nové generace malého SUV Volkswagen Tiguan. Vůz přišel o ostré hrany, stylizuje se více do aerodynamického trendu elektrické řady a již na první pohled je poznat, že chce uplatnit zkušenosti od svých bezemisních kolegů. Pomoci mu v tom mají jak nové technologie, tak i nový plug-in hybridní pohon. V nabídce nebudou chybět ani klasické spalovací verze ve vznětové a zážehové verzi. Vůz bude dostupný pouze s automatickou převodovkou DSG.

Volkswagen Tiguan (2024) je postavený na modulární platformě MQB evo a dokazuje, jak univerzální tato podvozková platforma je. Díky její přítomnosti může SUV nabídnout novou generaci adaptivních elektronických tlumičů DCC Pro pro ještě pohodlnější jízdu. Jelikož se na ní staví i alternativní pohony, všechny hybridní varianty dostanou rychlejší nabíjení, a to i pomocí střídavého proudu. Vrcholná plug-in hybridní verze nabídne dojezd až 100 km a dobijete ji pomocí DC nabíječky. Ač výrobce neuvádí maximální rychlost, předpokládáme, že půjde stejně jako v případě nové deváté generace Passatu o 50 kW výkonu.


Čtěte také: Nový Passat představen! VW má co nabídnout, plug-in hybrid ujede až 100 km


Touareg v kompaktnějším vydání

I vnitřní rozvržení jde v souladu s novými modely a tak je typickým prvkem i volič převodovky integrovaný do pravé podvolantové páčky. Středový panel je velmi čistý a obsahuje pouze pár prvků pro rychlé ovládání vozu. Centrálním mozkem je infotainment MIB 4, který se rozšířil i do kapličky digitálních budíků před řidičem. Na displeji o úhlopříčce 15 palců pak zobrazíte všechna data potřebná k bezpečné a pohodlné jízdě. V nové generaci přichází systém s upraveným grafickým designem a přepracovanou nabídkou.

Tiguan ve své třetí generaci poprvé můžete mít vybavený nejvyšší řadou Full LED světlometů řady IQ.Light HD. Maticové světlomety byly dosud výsadou vlajkového Touaregu. O osvětlení se stará celkem 38 400 LED diod. Zmíněné musí být i pokročilé asistenční systémy vozu zahrnující nouzové brzdění, kontrolu mrtvých úhlů s asistentem změny jízdního pruhu nebo kompletně automatický parkovací asistent. Volkswagen jej povýšil na novou úroveň a umožňuje autonomní zaparkování a vyparkování bez nutnosti přítomnosti řidiče uvnitř vozu.

O kousek více místa pro rodiny

Vůz narostl v délce o tři centimetry. Díky tomu nabízí jak více prostoru pro posádku, tak i pro jejich zavazadla. Za druhou řadou sedadel pojme až 652 litrů nákladu. Ostatní rozměry včetně rozvoru zůstaly prakticky totožné. Cestující v přední řadě budou na cestách rozmazlení novými sedadly ergoActive seats. Nabídnou lepší bederní podporu i rozšířené možnosti masáže. Vyhřívání i ventilaci můžete nově nastavit na automatické spuštění při splnění nastavených teplotních podmínek.

Stále se díváte na Tiguan jako na malý model SUV, který pouze dotváří modelovou řadu Volkswagenu? Od jeho uvedení na trh v roce 2007 si jej vybralo přes 7,6 milionu zákazníků a vypadá to, že ve třetí generaci velmi slušně stahuje náskok Touaregu a půjde o velmi schopný vůz. Volkswagen v listopadu spustí předobjednávky. Na trh by se měl dostat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."