Nový Passat představen! VW má co nabídnout, plug-in hybrid ujede až 100 km

Matouš Vrchota
  • Přepracované pohonné jednotky lákají na dlouhý dojezd
  • Volkswagen u plug-in hybridu poprvé používá rychlé stejnosměrné nabíjení
  • Passat přebírá mnoho komfortních prvků z většího Touaregu
Volkswagen Passat Variant deváté generace
Volkswagen Passat Variant deváté generace

Volkswagen dnes představil v pořadí již devátou řadu modelu Passat. Toho se do dnešního dne prodalo celosvětově přes 34 milionů kusů a jde tedy o poměrně úspěšný model. Nejnovější verze přichází o verzi sedan a bude se nabízet výhradně v prostornějším kombi Variant. V nabídce nebudou opět chybět ani hybridní motorizace, ta plug-in hybridní navíc slibuje dojezd až 100 km na jedno nabití.

Nový VW Passat má vylepšenou platformu

Tradice modelu Volkswagen Passat sahá až do roku 1973. Po menším Golfu jde o nejlépe prodávaný vůz značky. Nejnovější verzi Volkswagen postavil na aktualizované platformě MQB evo. Ta kromě vylepšených jízdních vlastností přináší o zcela novou digitální platformu ve verzi MIB4. Vyšší cestovní komfort nabízí vůz skrze nové adaptivní tlumiče DCC Pro. Extra pohodlnou složkou jsou nové pneumatické bodové masážní sedačky.

Kromě oblejších vnějších tvarů, které v určitých partiích nápadně připomínají vozy spíše jiné automobilové skupiny, Volkswagen zapracoval i na interiéru. Ten je nyní od základu přeskládaný a opět o něco více koresponduje s elektrickou řadou ID. Velkým náznakem je i obdobné použití podvolantových páček. Ta pravá je nyní vyhrazena pro volič převodovky, na té levé pak najdete kombinované ovladače jak pro světla, tak pro ovládání stěračů. Ze snímků volantu to vypadá, že se Volkswagen umoudřil a místo polodotykových tlačítek bude do vozu montovat klasické tlačítkové rozložení. Může ale jít jen o zobrazení odlišného stupně výbavy.


Čtěte také: Vemte si „domov“ na cesty. Volkswagen California je parádní obytný vůz budoucnosti


Na elektřinu až 100 km a rychlé nabíjení

Nejvyšší řadou pohonných jednotek je dvojice plug-in hybridních systémů. Základní model nového Passatu nabídne 150 kW výkonu, druhou jednotkou jej navýšíte až na rovných 200 kW. Energii uchovává baterie s využitelnou kapacitou 19,7 kWh, která nově zvládne čistě elektrický dojezd až na vzdálenost 100 kilometrů. Co ovšem činí tento plug-in hybrid atraktivnější, je přítomnost rychlého nabíjení pomocí stejnosměrného proudu, a to do výkonu 50 kW. Tím se do dnešního dne může pochlubit jen hrstka hybridů. S elektromotorem se pojí nová benzínová jednotka 1,5 TSI evo2.

Pokud se ovšem nabíjením nechcete zabývat, budete mít u Passatu možnost volby i mild-hybridu s 48V palubní architekturou o výkonu 110 kW. Volkswagen ale nezapomíná ani na své věrné klienty, a tak nabídne i čistě spalovací motorizace. Benzíny zastupují přeplňované dvoulitry 150 kW a 195 kW, dvoulitrové diesely pak pořídíte ve verzích 90, 110 a 142 kW. Vůz již seženete pouze s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Za příplatek bude k dispozici u nejsilnějších motorů pohon všech kol 4MOTION. S takovým výčtem pohonných jednotek je jen škoda, že Volkswagen nezkusil plug-in hybrid spárovat se spolehlivým vznětovým motorem.

Vypadá to na povedenou generaci

Zacílení ani prostornost Passatu není třeba blíže představovat. Komfort bylo vždy synonymem, stejně tak jako dostatek prostoru pro posádku i jejich zavazadla. Toho je navíc ještě o něco více, devátá generace má o 50 mm prodloužený rozvor. Vůz bude k vidění na výstavě IAA Mobility v Mnichově mezi 5. a 9. zářím. Na trh se dostane v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku, některé zdroje hovoří konkrétně o únoru. Na ceny a dostupnosti pro český trh si ještě musíme počkat.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články