Volkswagen si tropí žerty z Tesly, zapomněl ovšem zamést před vlastním prahem
- Německá automobilka se pomaličku začíná navážet do svých elektrických rivalů
- Tentokrát se při prezentaci v Číně ohradila vůči fungování vozů Tesla
- Čínští majitelé se ovšem ozývají a vrací úder

Asi není žádným tajemstvím, že Tesla ve světě elektromobilů patří mezi naprostou špičku, kterou se snaží ostatní předehnat či alespoň věrně napodobit. Podobný trend nyní pokračuje i u zavedených automobilek, které pociťují svou konkurenci v určitých částech světa čím dál tím více. Obrovský potenciál třeba stále ukrývá Čína, která po elektromobilech doslova šílí a výrobci si chtějí co nejrychleji rozdělit části trhu. Občas na to ovšem jdou poměrně zvláštní cestou.
Volkswagen střílí do vlastních řad
Častokrát v médiích i mezi výrobci dochází k situaci, která připomíná určité „spiknutí“ proti lídrovi elektrického trhu. Místo usilovné práce a snahy o co nejlepší produkt se snaží dětinsky poukazovat na chyby, kterých si je stejně automobilka většinou vědoma a s ní i zákazníci. A někdy to pak zajde až tak daleko, že vypouští do světa nepodložené nesmysly, které jsou více než diskutabilní.

Čtěte také: Automobilka Volkswagen skončí se spalovacími motory dříve, než jsme si mysleli
Hanit infotainment? Jako vážně?
V poslední době si takto snaží vyžádat pozornost německý Volkswagen, který při prezentaci v Číně zmínil špatné fungování několika aspektů elektromobilů od Tesly. Informace přichází přímo od známého fanouška kalifornské automobilky, Ray4Tesla, který nám přeložil několik zásadních bodů z prezentace, která je jinak bohužel v čínštině.
„Během premiéry modelu ID.4 dne 20. května v Číně si Volkswagen neodpustil poukázat na několikanásobné změny cen Tesly, odstranění přední přístrojové desky, nepohodlná sedadla, nepříjemné rozvržení infotainmentu, navigace atp. Konkurence se blíží,“ napsal na svůj twitterový účet Ray4Tesla.

Čtěte také: Elektromobilita není pro automobilový průmysl natolik zásadní, tvrdí šéf Volkswagenu
Výše zmíněné body jsou samozřejmě během prezentace vytrženy z kontextu, což akorát dokazuje jistou nepřipravenost. Tak například několikanásobné změny cen jsou pro Teslu zcela normální, protože jejich vozy se během výroby kontinuálně vylepšují a taktéž reagují na současné ceny materiálů. Odstranění přístrojové desky lze do jisté míry připustit, nicméně si myslíme, že od ní Volkswagen jednou taktéž opustí a bude pokračovat pouze s virtuální realitou. Ostatně, něco podobného jsme předpovídali i v našem podrobném testu Volkswagenu ID.4.
Mezi diskutabilní body pak patří nepříjemné rozvržení infotainmentu a nepohodlná sedadla, protože tohle je přesně něco, co člověk hodnotí z čistě subjektivního hlediska. Naopak by si Volkswagen měl nejdříve zamést před vlastním prahem, protože teprve nyní spustil první funkční OTA aktualizaci infotainmentu elektromobilů. Proč třeba nezmíní, že tohle už má Tesla roky?
Tesla není dokonalá
Nutno říct, že Tesla není v žádném případě dokonalá. Má hned několik chyb, přičemž některé vám způsobí předčasné vypadávání vlasů. Na druhou stranu neztrácí svůj čas neustálým vymýšlením toho, jak nejlépe popíchnout kolegy z PR oddělení jiných automobilek. Naopak je jejich cílem přivést na trh co nejlepší produkt, který bude radost používat. A přesně takový postoj bychom očekávali i u obrovských výrobců, kteří nechtějí ztrácet čas dětinským popichováním.
Jak vnímáte očividnou rivalitu ostatních automobilek vůči Tesle? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.