Elektromobilita není pro automobilový průmysl natolik zásadní, tvrdí šéf Volkswagenu

  • Německá automobilka Volkswagen se snaží o celou elektrifikaci portfolia
  • Přestože se zaměřuje na elektromobily, tak dle jejich šéfa přinese revoluci v průmyslu něco jiného
  • Konkrétně má dle Herberta Diesse jít o autonomní řízení – dočkáme se systému od VW?
Herbert Diess, ředitel Volkswagenu

Herbert Diess, ředitel Volkswagenu

Již je to nějakou dobu, co se Volkswagen začal plně soustředit na elektromobily. Přesto však šéf automobilky přichází s poměrně troufalým tvrzením, že automobilový průmysl nejvíce změní autonomní řízení. Herbert Diess argumentuje tím, že prvky autonomního řízení změní provoz mnohem více než „pouhé“ přidání elektrického motoru.

Chystá Volkswagen autonomní řízení?

Herbertův argument však docela dává smysl, protože autonomní řízení by opravdu mohlo změnit celý průmysl. „Tato změna přemění průmysl mnohem více než elektrické vozy a celková elektrifikace. Auta budou úplně jiná, když budou samořídící,“ prohlásil Diess v rámci rozhovoru kolegům z Automotive News.

Určitě už jste viděli některé až šíleně vypadající koncepty, které měly vyobrazit budoucnost plnou samořidících automobilů. Tyto koncepty měly spoustu zajímavých funkcí, které bychom teď v autech hledali velmi těžko. Mezi nimi byla například otočná sedadla, mnohem prostornější interiéry a další.

Herbert Diess při představování VW ID.3 Elonu Muskovi

Herbert Diess při představování VW ID.3 Elonu Muskovi


Čtěte také: Šéf Volkswagenu kritizuje vodíková auta, prý nejsou tak ekologická


Carsharing v hlavní roli

Kromě toho by také rozvoj plně autonomních systémů mohl v budoucnu výrazně zlevnit provoz automobilů. S takovým plánem mimo jiné přišla již Tesla. Jde o službu Robotaxi, kdy budou moci majitelé Tesel s funkcí plně autonomního řízení své vozy pronajímat a ty budou fungovat v podstatě jako carsharing.

Automobilka si věří

Přestože automobilka přiznává, že v oblasti softwaru či autonomity není jedničkou v oboru, tak si dle slov Herberta docela věří. Ročně navíc údajně investuje až 3 miliardy dolarů do vývoje softwaru. „Jsme v natolik dobré pozici, abychom i  v budoucnu zůstali dost silným hráčem v budoucím automobilovém světě,“ prohlásil šéf Volkswagenu.

Jak vnímáte postavení Volkswagenu vůči současnému trhu Vy? Myslíte si, že opravdu mohou začít dělat samořiditelné vozy? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobilita není pro automobilový průmysl natolik zásadní, tvrdí šéf Volkswagenu

  • Německá automobilka Volkswagen se snaží o celou elektrifikaci portfolia
  • Přestože se zaměřuje na elektromobily, tak dle jejich šéfa přinese revoluci v průmyslu něco jiného
  • Konkrétně má dle Herberta Diesse jít o autonomní řízení – dočkáme se systému od VW?
Herbert Diess, ředitel Volkswagenu

Herbert Diess, ředitel Volkswagenu

Již je to nějakou dobu, co se Volkswagen začal plně soustředit na elektromobily. Přesto však šéf automobilky přichází s poměrně troufalým tvrzením, že automobilový průmysl nejvíce změní autonomní řízení. Herbert Diess argumentuje tím, že prvky autonomního řízení změní provoz mnohem více než „pouhé“ přidání elektrického motoru.

Chystá Volkswagen autonomní řízení?

Herbertův argument však docela dává smysl, protože autonomní řízení by opravdu mohlo změnit celý průmysl. „Tato změna přemění průmysl mnohem více než elektrické vozy a celková elektrifikace. Auta budou úplně jiná, když budou samořídící,“ prohlásil Diess v rámci rozhovoru kolegům z Automotive News.

Určitě už jste viděli některé až šíleně vypadající koncepty, které měly vyobrazit budoucnost plnou samořidících automobilů. Tyto koncepty měly spoustu zajímavých funkcí, které bychom teď v autech hledali velmi těžko. Mezi nimi byla například otočná sedadla, mnohem prostornější interiéry a další.

Herbert Diess při představování VW ID.3 Elonu Muskovi

Herbert Diess při představování VW ID.3 Elonu Muskovi


Čtěte také: Šéf Volkswagenu kritizuje vodíková auta, prý nejsou tak ekologická


Carsharing v hlavní roli

Kromě toho by také rozvoj plně autonomních systémů mohl v budoucnu výrazně zlevnit provoz automobilů. S takovým plánem mimo jiné přišla již Tesla. Jde o službu Robotaxi, kdy budou moci majitelé Tesel s funkcí plně autonomního řízení své vozy pronajímat a ty budou fungovat v podstatě jako carsharing.

Automobilka si věří

Přestože automobilka přiznává, že v oblasti softwaru či autonomity není jedničkou v oboru, tak si dle slov Herberta docela věří. Ročně navíc údajně investuje až 3 miliardy dolarů do vývoje softwaru. „Jsme v natolik dobré pozici, abychom i  v budoucnu zůstali dost silným hráčem v budoucím automobilovém světě,“ prohlásil šéf Volkswagenu.

Jak vnímáte postavení Volkswagenu vůči současnému trhu Vy? Myslíte si, že opravdu mohou začít dělat samořiditelné vozy? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."