Volkswagen řeší nezájem o elektromobily tím, že je prodává bez baterií
- Německá automobilka hledá novou strategii pro čínský trh
- Nově bude dodávat své vozy ID.3 kompletně bez baterie
- Zákazníci si poté mohou baterii bezúročně pronajmout

Volkswagen kdysi uvedl, že má zájem ponechávat si staré baterie. Důvodem je jejich recyklace poté, kdy už nebudou vhodné pro použití v automobilech. Na konci životnosti se použité baterie stanou hlavním surovinovým zdrojem nových akumulátorů. Kromě již zveřejněných strategií se zdá, že německá společnost testuje v Číně nový nápad, a sice pronájem baterií modelu ID.3.
Volkswagen hledá nouzové řešení
Zpočátku vše vypadalo, že se chystá podobný systém, který provozuje Nio v projektu BaaS (baterie jako služba) a Renault u modelu Zoe v Evropě. Zákazníci by baterie nevlastnili, pouze by si je pronajali. V případě Nio výměnné baterie dávají smysl. Zákazníci vlastní auta, ale ne komponenty. U Renaultu je zvláštní, že vám automobilka smí odebrat baterii v okamžiku, kdy nezaplatíte měsíční poplatek.
Jak prozradil server Yiche, model Volkswagenu je trochu jiný. Hlavním cílem je, aby cena ID.3 byla přibližně 15 650 dolarů. Dosáhne se toho oddělením ceny vozu a baterie, která stojí přibližně 9 386 dolarů. Když reportéři navštívili prodejce Volkswagenu, zjistili, že u baterie nejde přímo o leasing, ale o bezúročnou půjčku na 60 měsíců.

Čtěte také: Odstrašující případ? Volkswagen přiznal drtivou degradaci baterie elektromobilu
Ustupuje VW od plánu získat nefunkční baterie?
Je zvláštní, jak se nový model odklání od strategie Volkswagenu ponechat si tyto cenné komponenty. Nejdříve německá automobilka sdělila, že zákazníkům nabídne atraktivní ceny za zpětný prodej baterií. Později oznámila, že plánuje pronajímat ojeté elektromobily, dokud jejich baterie nepřestanou splňovat minimální požadavky na provoz. Následně by se z nich měla stát stacionární zařízení pro ukládání energie a po skončení životnosti dojde k jejich recyklaci.
V Číně může být odpovědí na neobvyklou strategii Volkwagenu vládní politika. Německá automobilka možná věří, baterie získá zpět z nějakého zatím neznámého důvodu. Pokud by tomu tak nebylo, byla by bezúročná půjčka pouhou pobídkou k pořízení vozu ID.3. S ohledem na předchozí informace se zdá, že jediným cílem Volkswagenu je získat v Číně co možná nejvíc zákazníků.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.