Jedna z prvních verzí elektromobilu Volkswagen ID.3 měla potíže s poměrně značnou degradací baterie. Jednalo se o ztrátu 7 % během prvního roku provozu. Volkswagen nyní bohužel potvrdil, že se problém vrátil. Jak to vypadá v praxi? Nejspíš budete nepříjemně překvapeni.
Youtuber s přezdívkou Battery Life prováděl test svého ID.3 1st Edition. Za první rok vozidlo ujelo 22 644 kilomterů. Nyní provádí test dojezdu při konstantní rychlosti 90 km/h. Jednoduché srovnání dojezdu nového vozidla a ve stavu po roce používání ukazují, že kapacita baterie poklesla o 4,4 kWh. To je zhruba 7,5 %.
Jedná se o vcelku vysokou hodnotu, i když je potřeba vzít v potaz způsob využití vozidla. Vůz již za první tři měsíce urazil 15 tisíc kilometrů a byl napájen téměř výhradně 100kW DC nabíječkou z 10 % do plné kapacity. Ve zbytku roku pak vůz používal AC nabíječku a dobíjel se do 80 % procent.
Čtěte také: Volkswagen zatápí pod kotlem! Chce co nejrychleji vyšachovat Teslu ze hry
Youtuber přiznal, že ohledně změny stylu nabíjení schytal z komunity velké množství negativních reakcí. Musíme ale také vzít v potaz, že blogeři a youtubeři jsou často ti první v řadě, kdo elektrovozy testují, poskytují cenná data a informace. Po testování bylo dalším krokem si tyto čísla ověřit u výrobce. Stalo se tak po čtrnácti měsících vlastnictví a po ujetých 25 tisíc kilometrů. Servisní středisko Volkswagenu provedlo speciální proceduru vybití a nabití vozidla a potvrdili stav zdraví baterie na 92 %. Úbytek je tedy až 8 % z původní kapacity.
Youtuber ale dodává, že elektrovozy vždy na začátku svého životního cyklu pár procent baterie stejně ztratí. Stárnutí baterie se poté zpomalí. Můžeme se na tento případ dívat jako na naší výhodu, že se spousta uživatelů sami pouští do takových testů. Sami si změří hodnoty, které nechají následně prověřit u výrobce.
Jedna z prvních verzí elektromobilu Volkswagen ID.3 měla potíže s poměrně značnou degradací baterie. Jednalo se o ztrátu 7 % během prvního roku provozu. Volkswagen nyní bohužel potvrdil, že se problém vrátil. Jak to vypadá v praxi? Nejspíš budete nepříjemně překvapeni.
Youtuber s přezdívkou Battery Life prováděl test svého ID.3 1st Edition. Za první rok vozidlo ujelo 22 644 kilomterů. Nyní provádí test dojezdu při konstantní rychlosti 90 km/h. Jednoduché srovnání dojezdu nového vozidla a ve stavu po roce používání ukazují, že kapacita baterie poklesla o 4,4 kWh. To je zhruba 7,5 %.
Jedná se o vcelku vysokou hodnotu, i když je potřeba vzít v potaz způsob využití vozidla. Vůz již za první tři měsíce urazil 15 tisíc kilometrů a byl napájen téměř výhradně 100kW DC nabíječkou z 10 % do plné kapacity. Ve zbytku roku pak vůz používal AC nabíječku a dobíjel se do 80 % procent.
Čtěte také: Volkswagen zatápí pod kotlem! Chce co nejrychleji vyšachovat Teslu ze hry
Youtuber přiznal, že ohledně změny stylu nabíjení schytal z komunity velké množství negativních reakcí. Musíme ale také vzít v potaz, že blogeři a youtubeři jsou často ti první v řadě, kdo elektrovozy testují, poskytují cenná data a informace. Po testování bylo dalším krokem si tyto čísla ověřit u výrobce. Stalo se tak po čtrnácti měsících vlastnictví a po ujetých 25 tisíc kilometrů. Servisní středisko Volkswagenu provedlo speciální proceduru vybití a nabití vozidla a potvrdili stav zdraví baterie na 92 %. Úbytek je tedy až 8 % z původní kapacity.
Youtuber ale dodává, že elektrovozy vždy na začátku svého životního cyklu pár procent baterie stejně ztratí. Stárnutí baterie se poté zpomalí. Můžeme se na tento případ dívat jako na naší výhodu, že se spousta uživatelů sami pouští do takových testů. Sami si změří hodnoty, které nechají následně prověřit u výrobce.