„Nový“ Volkswagen ID.3 (2023) – Facelift, který nejspíš ani nepostřehnete
- Druhá generace modelu ID.3 je velmi podobná předchůdci
- Tohle je i na Volkswagen příliš málo změn
- Elektromobil ujede stejnou vzdálenost, kde tedy hledat novinky a vylepšení?

Dva a půl roku po uvedení modelu ID.3 na trh prochází nejmenší vůz elektrické rodiny ID faceliftem. Tento se ale mezi výrazné posuny nezařadí. I na konzervativní zaměření automobilky jde skutečně jen o lehké úpravy. I když se to na první pohled nemusí zdát, Volkswagen uvádí tento model jako druhou generaci s údajně výraznými vylepšeními.
Volkswagen ID.3 (2023) má jen drobné změny
Především v designu nového modelu Volkswagen ID.3 (2023) nelze očekávat velké úpravy. Nejvýraznější změnou tak je větší přední maska s agresivnějším vzhledem a většími otvory sání. LED světlomety mají nový digitální podpis a ve večerních hodinách se nově rozsvítí i logo na víku kufru. K lepšímu aerodynamickému výsledku přispějí i upravená litá kola. Ve vzorníku barev přibude nová varianta s názvem Dark Olivine Green.
Po odstranění černé hrany u stěračů čelního okna působí kapota lehce delším dojmem. Interiér vozu je velmi podobný první generaci. Volkswagen ale prý při omlazovací proceduře dal na připomínky zákazníků. Vylepšení se dočkala hmatová odezva systému, jsou použité kvalitnější a více měkčené materiály. Dveřní výplně nově nabídnou lepší oporu ruky. Celý interiér je zpracovaný z recyklovaných materiálů a nebyl použitý žádný materiál živočišného původu.

Čtěte také: Volkswagen využívá únikové hry, aby vzdělal zaměstnance v elektromobilitě
Rychlejší infotainment jako highlight faceliftu
Počet displejů ve voze zůstal zachovaný. Řidiči primárně slouží 5,3 palcový displej digitálních budíků. Ten je stále ovládaný prostřednictvím dotykových ovladačů na multifunkčním volantu. Středový displej o úhlopříčce 12 palců zastává veškeré funkce infotainmentu. Jeho prostředí je nyní čistější a intuitivnější. Velkých změn se dočkala nabídka informací i nabíjení. Nyní ji rychleji vyvoláte zkratkou na hlavní obrazovce. Lepších výsledků nyní dosahuje i plánovač cest.
V nabídce zůstává stejný výběr z motorizace a kapacity kategorie. Vzadu uložený elektromotor poskytuje u Volkswagenu ID.3 (2023) výkon 150 kW při 310 Nm točivého momentu. Baterie mají kapacity 58 a 77 kWh. Ani v případě dojezdu elektromobilu se nic nemění. Větší baterie vás podle metodiky WLTP doveze na vzdálenost až 546 kilometrů, kratší hlásí hodnoty 426 km. Do budoucna se plánuje do nabídky uvést ještě jednu menší baterii.

Má takový facelift smysl?
Větší baterie je schopna pojmout nabíjecí výkon až 170 kW a během 30 minut naplní baterii na zhruba 75 %. Menší baterie má limit na 120 kW výkonu a stejného nabití dosáhne o 5 minut později. Volkswagen zatím oficiálně nepotvrdil zahájení prodeje nového faceliftovaného modelu ID.3. Na základě dostupných zpráv se ale dá očekávat dodání prvních kusů během posledního čtvrtletí tohoto roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.