Volkswagen využívá únikové hry, aby vzdělal zaměstnance v elektromobilitě
- Volkswagen se snaží vzdělávat své zaměstnance
- Využívá k tomu různé postupy, dokonce i hodně netradičně únikové hry
- Tentokrát se školení týká elektromobility

Největší závod pro výrobu automobilů v Evropě zahajuje vzdělávací ofenzivu. V jejím rámci budou zaměstnanci z výroby školeni a vzděláváni v oblasti elektromobility. Značka Volkswagen tak pokračuje v transformaci německých výrobních závodů na produkci elektromobilů. Po Cvikově a Emdenu přejde v nadcházejících letech na výrobu elektromobilů také závod ve Wolfsburgu.
Volkswagen přechází na elektromobily
Tento výrobní závod Volkswagenu sází při zásadní transformaci nejen na odborná školení, ale také na emoce. Za tím účelem byl v závodě Wolfsburg otevřen eMotionRoom. Celkem 22 000 zaměstnanců z výroby se bude v tomto školicím centru v příštích měsících hravým způsobem seznamovat s procesem transformace, v němž budou automobily poháněné spalovacími motory nahrazeny elektromobily.
„Ve Volkswagenu na naší cestě k poskytovateli trvale udržitelné a softwarově orientované mobility nepřetržitě pracujeme na inovativních konceptech vzdělávání a rekvalifikace. Ty jsou pro nás klíčem ke zdárné transformaci. Čím digitálnější bude náš svět, tím důležitější budou schopnosti našeho týmu pro naši konkurenceschopnost,“ řekl Gunnar Kilian, člen koncernového představenstva odpovědný za personální oblast.

Čtěte také: Volkswagen vyvíjí až děsivě výkonný elektromobil. Má mít 680 koní
Školicí centrum eMotionRoom
Koncepce školicího centra eMotionRoom ve Wolfsburgu vznikla interně ve spolupráci mezi Volkswagen Group Academy a organizací výrobního závodu. Centrum má tři složitě uspořádané místnosti, v nichž mají zaměstnanci vždy 20 minut na to, aby vyřešili různé hádanky a splnili úkoly.
Všechno začíná cestou do minulosti, do 19. století (vynález prvního elektromotoru). Druhá místnost účastníky zavede historií výrobního závodu Wolfsburg do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Nakonec následuje pohled do digitální budoucnosti cestování automobilem.
Stejně jako v klasických únikových hrách musejí čtyřčlenné týmy řešit v každé místnosti různé úkoly, aby si otevřely východ. O každou skupinu se přitom starají dva školitelé z Group Academy prostřednictvím připojitelného video přenosu.
Centrum eMotionRoom je součástí jednodenní akce eMotionDay, během níž jsou účastníkům představována další témata školení – například používání brýlí s virtuální realitou ve výrobě nebo nová povolání, například specialista na zprovoznění vozidla. Školicí centrum eMotionRoom bude využíváno minimálně do konce roku 2024.

Po Cikově a Emdenu přišla řada také na Wolfsburg
„Po Cvikově a Emdenu zahájí nyní transformaci na elektromobilitu v německé výrobní síti značky také náš závod ve Wolfsburgu,“ poukazuje Christian Vollmer, člen představenstva odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen, na zásadní transformaci výroby automobilů v Německu.
„Wolfsburg je výjimečný tím, že tu ještě mnoho let budou vyráběna také vozidla poháněná spalovacími motory. Jinými slovy: Ve Wolfsburgu znamená nadcházející transformace především integraci – plynule do pokračující výroby. To je opravdu mimořádná výzva,“ dodal Vollmer.
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.