Vloni elektromobil, letos hybrid. Honda Civic e:HEV je Autem roku 2023 v ČR

  • Honda Civic e:HEV zvítězila v anketě Auto roku 2023 v České republice
  • Ve finále porazila BMW X1 a Volkswagen ID.Buzz
  • Vůz si však nepořídíte, protože je beznadějně vyprodaný
Honda Civic e:HEV

Autem roku 2023 v Česku je Honda Civic e:HEV | foto: Honda

Svaz dovozců automobilů dnes vyhlásil vítěze ankety Auto roku v České republice pro rok 2023. Gratulace za naší redakci Elektrickevozy.cz míří do Japonska, odkud vítězný vůz Honda Civic e:HEV pochází. V Evropě je nabízený výhradně s elektrickým, hybridním pohonem.

Honda Civic e:HEV porazila všech 25 soupeřů

Dvacetičlenná novinářská porota vybírala v české anketě Auto roku 2023 z celkem 26 nominovaných nových aut, které přihlásily do letošního ročníku automobilky. V prvním kole byl výběr zúžen na 6 finalistů a rozhodovalo se klasicky až ve druhém kole, kam postoupily převážně vozy s elektrickým pohonem.

Absolutním vítězem se stala hybridní Honda Civic e:HEV, následovaná BMW X1 a Volkswagenem ID.Buzz. Ve finále byly také tyto vozy: Ford Ranger, Renault Megane E-Tech Electric a Peugeot 408. Zatímco vloni vůbec poprvé zvítězil elektromobil (BMW i4), letos na trůn usedl hybridní vůz, který v principu také funguje jako elektromobil.

Honda Civic e:HEV a její barevné varianty

Honda Civic e:HEV a její barevné varianty | foto: Honda


Čtěte také: Test Honda HR-V e:HEV – Co víc od rodinného vozu potřebujete?


Japonec, který navazuje na 50letou tradici

Honda Civic je pojem, který má již více než padesátiletou tradici. Od roku 1972 už se prodalo přes 27,5 milionu kusů ve 170 zemích. Nejnovější 11. generace modelu Civic představuje moderní pojetí charakteristického tvaru tohoto modelu a navazuje na tradici této legendární řady značky Honda.

V Evropě se Honda Civic vyrábí s hybridním pohonem e:HEV, který kombinuje hned trojici motorů – jeden spalovací (dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem sloužící pro generování elektřiny) a dva elektrické (s celkovým výkonem 135 kW/315 Nm pro pohon vozu, ale i generování elektřiny rekuperací). Nechybí ani menší 1,05kWh baterie, nicméně hybrid musíte krmit benzínem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vloni elektromobil, letos hybrid. Honda Civic e:HEV je Autem roku 2023 v ČR

  • Honda Civic e:HEV zvítězila v anketě Auto roku 2023 v České republice
  • Ve finále porazila BMW X1 a Volkswagen ID.Buzz
  • Vůz si však nepořídíte, protože je beznadějně vyprodaný
Honda Civic e:HEV

Autem roku 2023 v Česku je Honda Civic e:HEV | foto: Honda

Svaz dovozců automobilů dnes vyhlásil vítěze ankety Auto roku v České republice pro rok 2023. Gratulace za naší redakci Elektrickevozy.cz míří do Japonska, odkud vítězný vůz Honda Civic e:HEV pochází. V Evropě je nabízený výhradně s elektrickým, hybridním pohonem.

Honda Civic e:HEV porazila všech 25 soupeřů

Dvacetičlenná novinářská porota vybírala v české anketě Auto roku 2023 z celkem 26 nominovaných nových aut, které přihlásily do letošního ročníku automobilky. V prvním kole byl výběr zúžen na 6 finalistů a rozhodovalo se klasicky až ve druhém kole, kam postoupily převážně vozy s elektrickým pohonem.

Absolutním vítězem se stala hybridní Honda Civic e:HEV, následovaná BMW X1 a Volkswagenem ID.Buzz. Ve finále byly také tyto vozy: Ford Ranger, Renault Megane E-Tech Electric a Peugeot 408. Zatímco vloni vůbec poprvé zvítězil elektromobil (BMW i4), letos na trůn usedl hybridní vůz, který v principu také funguje jako elektromobil.

Honda Civic e:HEV a její barevné varianty

Honda Civic e:HEV a její barevné varianty | foto: Honda


Čtěte také: Test Honda HR-V e:HEV – Co víc od rodinného vozu potřebujete?


Japonec, který navazuje na 50letou tradici

Honda Civic je pojem, který má již více než padesátiletou tradici. Od roku 1972 už se prodalo přes 27,5 milionu kusů ve 170 zemích. Nejnovější 11. generace modelu Civic představuje moderní pojetí charakteristického tvaru tohoto modelu a navazuje na tradici této legendární řady značky Honda.

V Evropě se Honda Civic vyrábí s hybridním pohonem e:HEV, který kombinuje hned trojici motorů – jeden spalovací (dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem sloužící pro generování elektřiny) a dva elektrické (s celkovým výkonem 135 kW/315 Nm pro pohon vozu, ale i generování elektřiny rekuperací). Nechybí ani menší 1,05kWh baterie, nicméně hybrid musíte krmit benzínem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."