Test Honda HR-V e:HEV – Co víc od rodinného vozu potřebujete?

Matyáš Kunst
  • Vyzkoušeli jsme třetí generaci modelu HR-V značky Honda
  • Dvoutýdenní testování na novinku prozradilo opravdu mnoho
  • Jedná se o rodinný ideál?
Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV

Jak jste z úvodního odstavce jistě pochopili, vnitřní prostor Hondy HR-V je skutečně plný překvapení. Příjemných překvapení. Nadšení neopadávalo ani po příjezdu domů, kdy jsem měl na prozkoumání jednotlivých prvků interiéru více času. Než začneme s detailnějším rozborem doplním, že námi testovaný vůz disponoval výbavou Advanced Style, která je vůbec tou nejvyšší možnou.

Každou obrazovku je radost používat

Již během krátké cesty mě nadchl polo-digitální přístrojový štít. Abyste pochopili – displej nahradil pouze jednu polovinu budíků, konkrétně otáčkoměr. Na tomto prostoru si můžete zobrazit vámi preferované informace, jako je například spotřeba, stav baterie a mnoho dalšího. Jeho ovládání probíhá prostřednictvím fyzických tlačítek na volantu, jejichž pomocí zvládnete obsloužit také tempomat.

Pak přišel čas na ponoření se do hlubin infotainmentu. Je pravdou, že se nejedná o uživatelsky nejpřívětivější systém a občas budete mít pocit, že musíte na obrazovku kliknout víckrát, než je potřeba. Přesto vám jeho používání usnadní velmi jednoduchá a přehledná grafika a fyzická tlačítka na levém okraji displeje. Pomocí nich se můžete vrátit o jeden krok zpět, přepnout systém do hlavního menu, přepnout skladbu a pomocí otočného kolečka upravit hlasitost médií. Jak jsem již zmínil, můžete rovněž využít možnost bezdrátového připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV

Oproti modelu Jazz (který disponuje výkonem pouze 80 kW) tedy došlo k drobnému navýšení. K tomuto kroku dopomohla vyšší energetická hustota, což umožňuje generovat vyšší točivý moment a větší počet bateriových článků (nyní o celkové kapacitě 1,08 kWh), díky čemuž bylo možné navýšit rovněž koňské síly. Bystřejší z těchto vět pochopili, že dynamiku zajišťují především samotné elektromotory, zatímco hlavním úkolem spalovacího motoru je generování elektrické energie. Akumulátor se spoléhá pouze na tento příjem a rekuperaci, jejíž intenzitu lze volit pomocí pádel pod volantem, a vůz tedy nelze dobíjet externě.

Ve městě jako doma

V praxi z toho vyplývá jeden zásadní poznatek – Honda HR-V se po většinu jízdy ve městě chová jako elektromobil. Když je baterie dostatečně nabitá, budou vás elektrické motory pohánět až někam k hranici 70 km/h, nicméně pokud toto tempo udržíte, přispěchá na pomoc benzínová patnáctistovka. Vzhledem k tomu, že se výrobce rozhodl použít převodovku eCVT, o jeho příchodu na scénu rozhodně budete vědět. Převodovka s nekonečným počtem převodů sice má své přednosti – plynulé navázání pohonu na spalovací motor, žádné prodlevy během řazení a tak dále.

Výraznou nevýhodou je však opravdu znatelný hluk, který se s přibývajícími kilometry za hodinu exponenciálně stupňuje. Samotná automobilka vyřešila problém jednoduše a s notnou dávkou selského rozumu – v infotainmentu do nastavení zvuku médií přidala funkci, která bude s přibývající rychlostí navyšovat hlasitost audiosoustavy. Úsměvná záplata, která stačí do města, na dálnici nikoliv.

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV

Radost z nízké spotřeby zkazí drnčení zubů

Dobrali jsme se teda k tomu, že nová Honda HR-V je vůz určený především do městských ulic. Odpovídá tomu také spotřeba? Ano. Po čtrnáctidenní zápůjčce jsme rodinné SUV vraceli s průměrem 4,8 l/100 km! Je tedy třeba říct, že za celou dobu testování jsem na dálnici vyjel pouze jedenkrát, a to za účelem změření tohoto údaje. Výsledkem byla průměrná spotřeba kolem 8 l/100 km. Malou nápovědou, že novinka japonské automobilky není na dlouhé výlety zrovna stvořená budiž menší, 40litrová nádrž.

Pokud mají výrobci automobilů dálného východu ještě jednu společnou vlastnost, je to záliba v tuhých podvozcích. Ta se projevila i v novém „HRVéčku“ a nutno říct, že to rozhodně není špatně. Vůz tak získává poměrně příjemné jízdní vlastnosti, přičemž jeho ukázkovou agilitu brzdí snad jen samotný pohon, který jednoduše nemá sil na rozdávání.

Po nějaké době strávené ve voze jsem si rovněž všiml, že při najetí na příčnou překážku je zvýšená tvrdost podvozku připomínána také tupým zvukem, který z podpodlahy uslyšíte. Nejedná se o nic závažného, ale u takového automobilu by mi ve výsledku nevadil o chloupek měkčí a shovívavější podvozek. Je sice fajn, že při ostrém zatáčení se karoserie nebude tolik nahýbat, ovšem daleko více času pravděpodobně strávíte překonáváním rozbitých ulic městských center, retardérů a kočích hlav.

Cena, která nebolí

V základu vás vyjde Honda HR-V e:HEV na 729 900 Kč. Už ve verze Elegance se přitom můžete těšit na bohatou výbavu. Součástí je 9palcový dotykový infotainent, soubor asistenčních systémů Honda Sensing, bezklíčkový vstup a zapalování, zadní parkovací kamera nebo přední vyhřívaná sedadla.

Pokud však máte tu možnost, doporučili bychom rovnou nejvyšší možnou výbavovou verzi Advance Style, kterou lze pořídit již za 869 900 Kč. Nespornou výhodou je zmiňovaný prémiový audiosystém, ale rovněž kožený volant, bezdrátová nabíječka telefonu, sedačky z části potažené syntetickou kůží a několik dalších prvků, které nabídnou pocit precizně sestaveného interiéru.

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV

Závěrem…

Třetí generace modelu HR-V pro mne byla skutečně obrovským překvapením. Z ošklivého sci-fi káčátka vyrostl krasavec, kvalita interiéru dosahuje pověstné úrovně japonských automobilek, nové technologie jsou implementovány s citem, maximálním důrazem na uživatelskou přívětivost a praktičnost. Pohon bude svědčit především klidnějším, případně spořivějším povahám. Jedinou výraznější nevýhodou tak zůstává neúprosný hluk spalovacího motoru, který je podpořen eCVT převodovkou. Ani to nás však neodradí od celkově velmi kladného hodnocení.

Co se nám líbí?Co se nám nelíbí?
Plus Líbivý designPlus Vysoký hluk při zapojení spalovacího motoru
Plus Precizní zpracování interiéruPlus Tužší podvozek
Plus Množství prostoru na zadních sedačkáchPlus Menší množství výkonu
Plus Propracovaný hybridní pohon
Plus Příjemná cena
Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články