Vietnamský výrobce chce od roku 2022 nabízet svá elektrická SUV v Evropě. Za tímto účelem buduje prodejní síť podle osvědčeného modelu Tesly. Vozidla budou prodávána přes internet a ve větších městech budou vybudovány firemní showroomy. V souladu s touto filozofií společnost VinFast posílila svůj manažerský tým o bývalé manažery automobilky Tesla. V týmu jsou také marketingoví specialisté z Apple a zaměstnanci, kteří se specializovali na elektromobily v Nissanu.
Evropská ředitelka firmy Bich Tran se nyní pohybuje mezi novým evropským sídlem v Paříži, Amsterdamem a Frankfurtem nad Mohanem. Tran v minulosti pracovala pro společnost Toyota Vietnam, a to v době, kdy měl japonský výrobce ve Vietnamu tržní podíl okolo 54 %. Novým šéfem VinFastu je bývalý šéf Opelu Michael Lohscheller. Vedení společnosti je přesvědčeno, že nyní je vhodný čas pro představení nové automobilky i na německém automobilovém trhu, který je obecně považován za velmi náročný.
VinFast v Evropě zatím nenabízí dva modely, které jsou založeny na technice BMW. Vietnamci plánuji začít okamžitě s plně elektrickými SUV. Menší z nich se nazývá VF e35, větší potom nese označení VF e36. Další data a především ceny zůstanou v utajení až do autosalonu v Los Angeles, který se koná od 19. listopadu. Tam chce výrobce oba automobily představit veřejnosti.
Čtěte také: Čínské Nio připravuje tajnou zbraň, která sesadí Teslu z trůnu. Kdy vytáhne eso z rukávu?
Skupina vyrábí své 3 elektromobily pod označením VF e34, VF e35 a VF e36. VF e34 s délkou 4,3 metru a rozvorem 2,61 metru se bude řadit mezi automobily kompaktní třídy. Motor má výkon 150 kW (204 koní) a baterie dokáže uložit 42 kWh. To by mělo automobilu umožnit dojezd přibližně 300 km.
VF e35 se s délkou 4,75 metru a rozvorem 2,61 metru posune do střední třídy. Automobil má dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW (408 koní). Každý motor má na starosti jednu nápravu a automobil bude disponovat pohonem všech čtyř kol. Baterie má stejnou kapacitu 42 kWh jako menší sourozenec. Dojezd automobilka zatím tají.
VF e36 má délku 5,12 metru a rozchod 3,15 metru, a proto bude patřit do vyšší střední třídy. Jeho pohon bude mít výkon 300 kW a baterie má kapacitu 106 kWh, která by měly vystačit na dojezd 550 km. Automobilka vyrábí stejný vůz také ve spalovací verzi. V takovém případě se pod kapotou nachází dvoulitrový benzinový motor s výkonem 228 koní.
Všechny 3 elektromobily by měly být vybaveny pokročilými asistenčními systémy, jakými jsou udržování vozu v jízdních pruzích, hlídání mrtvého úhlu a sada kamer. Digitální kokpit dokáže rozpoznat obličej řidiče a v případě poruchy umí auto automaticky odeslat zprávu do servisu. Pokud dojde k nehodě, zvládá vůz automaticky přivolat pomoc.
Automobily budou mít také schopnost propojit se s inteligentním řízením dopravy a dokonce by měly zvládat částečné autonomní řízení úrovně 4. Nejvyšší výbava obsahuje také 14 kamer a lidarové senzory pro optické měření odstupu. Kamery by měly být schopné detekovat objekty až na vzdálenost necelých 700 metrů. Zpracování dat pro potřeby autonomního řízení zajišťuje čip Orin X od firmy Nvidia. Ten by měl být schopen zpracovat až 200 GB dat za sekundu a být až 8× rychlejší než současné systémy.
Zákazníci si mohou obě větší SUV objednávat v Evropě i Severní Americe od listopadu 2021. První dodávky jsou naplánované na červen roku 2022. Firma zatím nezveřejnila ceny, ale očekáváme, že by měly být o něco nižší než u srovnatelných konkurenčních modelů z Evropy nebo Spojených států.
Vietnamský výrobce chce od roku 2022 nabízet svá elektrická SUV v Evropě. Za tímto účelem buduje prodejní síť podle osvědčeného modelu Tesly. Vozidla budou prodávána přes internet a ve větších městech budou vybudovány firemní showroomy. V souladu s touto filozofií společnost VinFast posílila svůj manažerský tým o bývalé manažery automobilky Tesla. V týmu jsou také marketingoví specialisté z Apple a zaměstnanci, kteří se specializovali na elektromobily v Nissanu.
Evropská ředitelka firmy Bich Tran se nyní pohybuje mezi novým evropským sídlem v Paříži, Amsterdamem a Frankfurtem nad Mohanem. Tran v minulosti pracovala pro společnost Toyota Vietnam, a to v době, kdy měl japonský výrobce ve Vietnamu tržní podíl okolo 54 %. Novým šéfem VinFastu je bývalý šéf Opelu Michael Lohscheller. Vedení společnosti je přesvědčeno, že nyní je vhodný čas pro představení nové automobilky i na německém automobilovém trhu, který je obecně považován za velmi náročný.
VinFast v Evropě zatím nenabízí dva modely, které jsou založeny na technice BMW. Vietnamci plánuji začít okamžitě s plně elektrickými SUV. Menší z nich se nazývá VF e35, větší potom nese označení VF e36. Další data a především ceny zůstanou v utajení až do autosalonu v Los Angeles, který se koná od 19. listopadu. Tam chce výrobce oba automobily představit veřejnosti.
Čtěte také: Čínské Nio připravuje tajnou zbraň, která sesadí Teslu z trůnu. Kdy vytáhne eso z rukávu?
Skupina vyrábí své 3 elektromobily pod označením VF e34, VF e35 a VF e36. VF e34 s délkou 4,3 metru a rozvorem 2,61 metru se bude řadit mezi automobily kompaktní třídy. Motor má výkon 150 kW (204 koní) a baterie dokáže uložit 42 kWh. To by mělo automobilu umožnit dojezd přibližně 300 km.
VF e35 se s délkou 4,75 metru a rozvorem 2,61 metru posune do střední třídy. Automobil má dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW (408 koní). Každý motor má na starosti jednu nápravu a automobil bude disponovat pohonem všech čtyř kol. Baterie má stejnou kapacitu 42 kWh jako menší sourozenec. Dojezd automobilka zatím tají.
VF e36 má délku 5,12 metru a rozchod 3,15 metru, a proto bude patřit do vyšší střední třídy. Jeho pohon bude mít výkon 300 kW a baterie má kapacitu 106 kWh, která by měly vystačit na dojezd 550 km. Automobilka vyrábí stejný vůz také ve spalovací verzi. V takovém případě se pod kapotou nachází dvoulitrový benzinový motor s výkonem 228 koní.
Všechny 3 elektromobily by měly být vybaveny pokročilými asistenčními systémy, jakými jsou udržování vozu v jízdních pruzích, hlídání mrtvého úhlu a sada kamer. Digitální kokpit dokáže rozpoznat obličej řidiče a v případě poruchy umí auto automaticky odeslat zprávu do servisu. Pokud dojde k nehodě, zvládá vůz automaticky přivolat pomoc.
Automobily budou mít také schopnost propojit se s inteligentním řízením dopravy a dokonce by měly zvládat částečné autonomní řízení úrovně 4. Nejvyšší výbava obsahuje také 14 kamer a lidarové senzory pro optické měření odstupu. Kamery by měly být schopné detekovat objekty až na vzdálenost necelých 700 metrů. Zpracování dat pro potřeby autonomního řízení zajišťuje čip Orin X od firmy Nvidia. Ten by měl být schopen zpracovat až 200 GB dat za sekundu a být až 8× rychlejší než současné systémy.
Zákazníci si mohou obě větší SUV objednávat v Evropě i Severní Americe od listopadu 2021. První dodávky jsou naplánované na červen roku 2022. Firma zatím nezveřejnila ceny, ale očekáváme, že by měly být o něco nižší než u srovnatelných konkurenčních modelů z Evropy nebo Spojených států.