Varta chce vyrábět baterie do elektrických vozů, pilotní linka se spustí už tento rok

  • Německá společnost Varta chce vyrábět bateriové články do elektrických vozů
  • Podle všeho půjde o válcové články typu 2170, které využívá i Tesla
  • Bude se Varta podílet na výrobě baterií pro kalifornského giganta?
Výroba baterií Tesla

Výroba baterií Tesla, ilustrační obrázek | foto: Tesla

Německá společnost Varta zveřejnila novou tiskovou zprávu, ve které tvrdí, že již brzy přinesou na trh lithium-iontové baterie pro elektrické vozy. Podle všeho půjde o známé válcové články typu 2170, které můžeme znát od kalifornské Tesly. Své pole působnosti ovšem nechtějí omezit jen na automobilový průmysl, a tak jejich využití plánují i v segmentech jako elektrické nářadí a podobně. Kdy se tedy můžeme těšit?

Varta začne vyrábět 2170 baterie

Pilotní produkční linka se spustí už na konci tohoto roku. Nutno podotknout, že Varta rozhodně necílí proti společnostem jako LG Chem, CATL nebo Panasonic. Jejich baterie nebudou mít tak dobrou energetickou hustotu, protože preferují raději možnost vysokého výkonu. Němci tvrdí, že baterii dobijí za šest minut!

Tesla baterie

Výroba Li-Ion baterií Tesly ve spolupráci s Panasonicem | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla Gigafactory v Berlíně by mohla začít vyrábět baterie dříve, než se čekalo


Ředitel společnosti vysvětluje, že jejich produkt dokážou využít napříč několika trhy. Od elektromobilů s malou baterií a nízkým dojezdem až po plug-in hybridy či mild hybridy. Nebo třeba elektrické vrtačky. Jinými slovy – nemyslíme si, že by Varta vůbec projevila zájem zásobovat americkou Teslu v Berlíně, protože jak se zdá, tak tady jim pšenka nepokvete. Automobilka totiž potřebuje hlavně baterie, které oplývají vysokou energetickou hustotou.

Sériová výroba baterie s názvem V4Drive započne v roce 2024 s cílem vyrobit 100 až 200 milionů článků za rok. Tomu říkáme opravdu krásný cíl!

Myslíte si, že Varta jednou zařadí i vhodné baterie pro Teslu? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Varta chce vyrábět baterie do elektrických vozů, pilotní linka se spustí už tento rok

  • Německá společnost Varta chce vyrábět bateriové články do elektrických vozů
  • Podle všeho půjde o válcové články typu 2170, které využívá i Tesla
  • Bude se Varta podílet na výrobě baterií pro kalifornského giganta?
Výroba baterií Tesla

Výroba baterií Tesla, ilustrační obrázek | foto: Tesla

Německá společnost Varta zveřejnila novou tiskovou zprávu, ve které tvrdí, že již brzy přinesou na trh lithium-iontové baterie pro elektrické vozy. Podle všeho půjde o známé válcové články typu 2170, které můžeme znát od kalifornské Tesly. Své pole působnosti ovšem nechtějí omezit jen na automobilový průmysl, a tak jejich využití plánují i v segmentech jako elektrické nářadí a podobně. Kdy se tedy můžeme těšit?

Varta začne vyrábět 2170 baterie

Pilotní produkční linka se spustí už na konci tohoto roku. Nutno podotknout, že Varta rozhodně necílí proti společnostem jako LG Chem, CATL nebo Panasonic. Jejich baterie nebudou mít tak dobrou energetickou hustotu, protože preferují raději možnost vysokého výkonu. Němci tvrdí, že baterii dobijí za šest minut!

Tesla baterie

Výroba Li-Ion baterií Tesly ve spolupráci s Panasonicem | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla Gigafactory v Berlíně by mohla začít vyrábět baterie dříve, než se čekalo


Ředitel společnosti vysvětluje, že jejich produkt dokážou využít napříč několika trhy. Od elektromobilů s malou baterií a nízkým dojezdem až po plug-in hybridy či mild hybridy. Nebo třeba elektrické vrtačky. Jinými slovy – nemyslíme si, že by Varta vůbec projevila zájem zásobovat americkou Teslu v Berlíně, protože jak se zdá, tak tady jim pšenka nepokvete. Automobilka totiž potřebuje hlavně baterie, které oplývají vysokou energetickou hustotou.

Sériová výroba baterie s názvem V4Drive započne v roce 2024 s cílem vyrobit 100 až 200 milionů článků za rok. Tomu říkáme opravdu krásný cíl!

Myslíte si, že Varta jednou zařadí i vhodné baterie pro Teslu? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."