Agentura Bloomberg varuje před tím, aby se budoucnost automobilového průmyslu příliš nepodobala minulosti segmentu smartphonů. „Pamatujete si na BlackBerry, Nokii a Palm?“ píše.
„Kdo budou vítězi závodu na poli elektromobility? Kdo ví?“ ptá se Mike Ramsey, ředitel výzkumu firmy Gartner. „Mohli by to být současní lídři, ale ti by taky mohli být kompletně odříznuti.“
Karl Brauer, představitel společnosti Autotrader, poznamenává, že automobilky zcela ignorující elektromobily by mohly být „úplně pozadu. Jestliže to ignorujete a jednáte, jako by trh nikdy nebyl připraven, pak si sami zakládáte na skutečné problémy.“
Bloomberg poznamenává, že „Tesla má [konkurenční] výhodu, zatímco jiné možnosti na poli elektrických vozidel, jako Nissan Leaf, Chevy Bolt a BMW i3 se nijak zvlášť dobře neprodávají.“
Jsou zde však i další výzvy. Bloomberg tvrdí, že „přibližně v následující dekádě se staří představitelé automobilek budou snažit o ošidný finanční počin: řídit výnosy spalovacími motory, dokud jejich elektrické modely nebudou mít dostatečnou prodejnost na to, aby dokázaly držet tempo. V podstatě tak využívají starší technologii k financování přechodu na jinou technologii, a to v napjatém čase.“
Naopak novější startupy jako Tesla se do takového „neohrabaného skoku“ nebudou muset pouštět, protože se nemusejí starat o financování „legacy“ byznysu.
Přesto si myslíme, že je Bloomberg ve svých závěrech až příliš radikální. Spalovací motory totiž svoje místo na trhu mají, a ještě dlouho mít budou. Stejně jako elektromobilita. Obě technologie totiž nepovažujeme za konkurující si, ale naopak navzájem se doplňující.
Zdroj: Insideevs
Agentura Bloomberg varuje před tím, aby se budoucnost automobilového průmyslu příliš nepodobala minulosti segmentu smartphonů. „Pamatujete si na BlackBerry, Nokii a Palm?“ píše.
Tip: Tesla Roadster: rozhodující úder spalovacím autům?
„Kdo budou vítězi závodu na poli elektromobility? Kdo ví?“ ptá se Mike Ramsey, ředitel výzkumu firmy Gartner. „Mohli by to být současní lídři, ale ti by taky mohli být kompletně odříznuti.“
Karl Brauer, představitel společnosti Autotrader, poznamenává, že automobilky zcela ignorující elektromobily by mohly být „úplně pozadu. Jestliže to ignorujete a jednáte, jako by trh nikdy nebyl připraven, pak si sami zakládáte na skutečné problémy.“
Bloomberg poznamenává, že „Tesla má [konkurenční] výhodu, zatímco jiné možnosti na poli elektrických vozidel, jako Nissan Leaf, Chevy Bolt a BMW i3 se nijak zvlášť dobře neprodávají.“
Jsou zde však i další výzvy. Bloomberg tvrdí, že „přibližně v následující dekádě se staří představitelé automobilek budou snažit o ošidný finanční počin: řídit výnosy spalovacími motory, dokud jejich elektrické modely nebudou mít dostatečnou prodejnost na to, aby dokázaly držet tempo. V podstatě tak využívají starší technologii k financování přechodu na jinou technologii, a to v napjatém čase.“
Naopak novější startupy jako Tesla se do takového „neohrabaného skoku“ nebudou muset pouštět, protože se nemusejí starat o financování „legacy“ byznysu.
Přesto si myslíme, že je Bloomberg ve svých závěrech až příliš radikální. Spalovací motory totiž svoje místo na trhu mají, a ještě dlouho mít budou. Stejně jako elektromobilita. Obě technologie totiž nepovažujeme za konkurující si, ale naopak navzájem se doplňující.
Zdroj: Insideevs