ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

V2H napájecí systém – Nisan LEAF to Home – nový systém napájení

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Nissan spustil letos v červnu nový napájecí systém „LEAF  to Home“ V2H (vozidlo-to-home), který může dodávat elektřinu z 24 kWh lithium-iontové baterie elektrického vozidla (EV) Nissan Leaf do obytného domu, pokud již používá jednotku „EV elektrárna“.

Nissan představil tento systém ve svých japonských distribučních showroomech, kde názorně demonstrovali efektivní distribuci a řízení energie a vlastnosti systémů vestavěných do elektrických vozidel. Společnost plánuje prodat 10 000 kusů v průběhu fiskálního roku. Vše souvisí s nedostakem elektrické energie v Japonsku, ale i s nerovnoměrnou zátěží napájecí soustavy. Brzy to může být problém nejen v Japonsku.

Jednotka Nichicon EV Power Station umožňuje elektřinu uloženou v lithium-iontových bateriích vozidla Nissan Leaf transformovat do obytného domu pokud je připojen konektorem do nabíjecího portu domácí jednotky.

Power Station EV systém má velikost přibližně jako domácí klimatizační jednotka a stejně tak může být umístěn venku.

Tento systém Nichicon je standardizován jak konektorem tak je v souladu se JEVS G 105 úrovní definovanou v Japonsku Automotive Research Institute (JARI). Tento systém může běžet na různých provozních režimech a má funkci časovače, který může být ovládán pomocí displeje z tekutých krystalů (LCD) dotykovým panelem. Elektřina je distribuována automaticky v souladu s potřebou elektrického výkonu a spotřeby domácnosti.

Specifikace EV Power Station

Při nabíjení LEAF
Vstupní napětí:Jednofázový, AC 200V (± 15%), 50 Hz/60 Hz (± 5%)
Vstupní proud rozsah:AC 0-36A
Rozsah výstupního napětí:DC 50-500V (CHAdeMO Protocol)
Špičkový výstupní výkon:6kW
Účinnost přeměny:90% nebo více (při jmenovitém výkonu)
Účiník:99% nebo více (při jmenovitém výkonu)
Při dodávce energie do domácností (V2H)
Vstupní napětí:DC 150V-450V
Vstupní proud rozsah:DC 0-30A (omezeno kabelovými specifikacemi)
Jednofázové třívodičového systému (AC 100V x dvoufázové)
Výstupní napětí:AC110V (± 6%), 50 Hz / 60 Hz
AC 230V (± 6%), 50 Hz / 60 Hz (Max. ± 2%)
Výstupní proud:AC 0 – 30A
Špičkový výstupní výkon:6kW (Single-fázový, 100V AC · 3kW x dvoufázové)
Účinnost přeměny:90% nebo více (při jmenovitém výkonu)
Vnější rozměry:650 mm (W) x 350 mm (D) x 781 mm (H) (bez vyčnívajících částí)
Hmotnost:Cca. 60 kg

Power Station EV může plně nabít Leaf během čtyři hodin, což je přibližně polovina času potřebného při použití normální nabíječky. Všichni aktuální Nissan LEAF majitelé v Japonsku budou moci používat systém, v závislosti na jejich domovských požadavcích na instalaci. S japonskými vládními dotacemi se cena Power EV Station odhaduje na 330.000 Jenů (US 4.153 dolarů) se spotřební daní a instalační poplatek-300.000 Jenů (US 3.775 dolarů) bez daně.

Kapacita systému? 24 kWh lithium-iontový akumulátor má dostatečnou energii k zásobení průměrné japonské domácnosti na asi dva až tři dny.

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

DNES  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem „Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.“, které Audi…

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to…

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Mobilní zobrazení