Systém EDR (Event Data Recorder) se od července tohoto roku stane povinnou výbavou všech nových vozidel kategorií M1 a N1. Tato opatření, stanovená pro nově homologovaná vozidla již od roku 2022, mají posílit bezpečnost na silnicích a zlepšit možnosti výzkumu a diagnostiky vozidel.
Systém EDR je zařízení umístěné ve vozidle, které zaznamenává určité informace v případě definované události, jako je například aktivace airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů nebo překročení zpomalení vozidla o 8 km/h za dobu 300 ms. EDR je nejčastěji součástí ACM (Airbag Control Module – řídící jednotky airbagů), který je nainstalovaný v dobře chráněném prostoru vozidla. Celý systém hraje důležitou roli při záznamu nehodových dat.
Fungování systému spočívá v průběžném sběru dat z řídící jednotky airbagů a dalších senzorů vozidla. Tyto informace jsou uzamčeny a uloženy v okamžiku události s přesností do 5 sekund před zaznamenanou událostí a 300 ms po ní. Data jsou anonymizována a chráněna před manipulací, což má zabránit jednoznačné identifikaci vozidla, jeho vlastníka nebo provozovatele.
Čtěte také: Nová povinnost. Těchto 10 věcí musí mít všechna auta, nařízuje EU
Rozsah zaznamenávaných dat je dán předpisem OSN č. 160 a patří mezi ně: rychlost udávaná vozidlem, poloha akcelerátoru nebo jeho pedálu, stav provozní brzdy, stav bezpečnostních pásů, zrychlení vozidla v jednotlivých osách, zásah do řízení, aktivace airbagů a čas do aktivace.
Pro vyčtení dat z jednotky EDR je třeba použít čtecí zařízení, nejčastěji známé jako CDR (Crash Data Retrieval) přímo připojené k vozidlu nebo řídící jednotce. Systém uchovává veškerá data přímo v jednotce EDR a neumožňuje jejich vzdálený přenos. Díky těmto datům lze provádět výzkum bezpečnosti vozidel, diagnostikovat průběh dopravních nehod a navrhovat bezpečnostní opatření na silnicích.
Systém EDR (Event Data Recorder) se od července tohoto roku stane povinnou výbavou všech nových vozidel kategorií M1 a N1. Tato opatření, stanovená pro nově homologovaná vozidla již od roku 2022, mají posílit bezpečnost na silnicích a zlepšit možnosti výzkumu a diagnostiky vozidel.
Systém EDR je zařízení umístěné ve vozidle, které zaznamenává určité informace v případě definované události, jako je například aktivace airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů nebo překročení zpomalení vozidla o 8 km/h za dobu 300 ms. EDR je nejčastěji součástí ACM (Airbag Control Module – řídící jednotky airbagů), který je nainstalovaný v dobře chráněném prostoru vozidla. Celý systém hraje důležitou roli při záznamu nehodových dat.
Fungování systému spočívá v průběžném sběru dat z řídící jednotky airbagů a dalších senzorů vozidla. Tyto informace jsou uzamčeny a uloženy v okamžiku události s přesností do 5 sekund před zaznamenanou událostí a 300 ms po ní. Data jsou anonymizována a chráněna před manipulací, což má zabránit jednoznačné identifikaci vozidla, jeho vlastníka nebo provozovatele.
Čtěte také: Nová povinnost. Těchto 10 věcí musí mít všechna auta, nařízuje EU
Rozsah zaznamenávaných dat je dán předpisem OSN č. 160 a patří mezi ně: rychlost udávaná vozidlem, poloha akcelerátoru nebo jeho pedálu, stav provozní brzdy, stav bezpečnostních pásů, zrychlení vozidla v jednotlivých osách, zásah do řízení, aktivace airbagů a čas do aktivace.
Pro vyčtení dat z jednotky EDR je třeba použít čtecí zařízení, nejčastěji známé jako CDR (Crash Data Retrieval) přímo připojené k vozidlu nebo řídící jednotce. Systém uchovává veškerá data přímo v jednotce EDR a neumožňuje jejich vzdálený přenos. Díky těmto datům lze provádět výzkum bezpečnosti vozidel, diagnostikovat průběh dopravních nehod a navrhovat bezpečnostní opatření na silnicích.