Norská informační rada pro silniční provoz (OFV) informuje o tom, že bezemisní vozidla za minulý měsíc svými prodeji překonala prodeje klasických vozů se spalovacími motory. Z celkového počtu prodaných vozů bylo až neuvěřitelných 64,1 % elektromobilů. Nejlépe se pak prodávaly vozy Tesla Model 3, Toyota RAV4 a Volkswagen ID.4.
Celkem se za uplynulý měsíc v Norsku prodalo 10,5 tisíc vozidel. Oproti minulému roku je to nárůst o nějakých 7,5 %. Z toho bylo pak 6 731 nově registrovaných vozidel bezemisních. To činí oproti roku 2020 ohromný nárůst až o 52,7 %.
Dle kolegů z norského serveru Nettavisen pak poměr prodaných vozidel vychází na téměř 16 elektromobilů na jeden spalovák. Norská automobilová asociace (NAF) pak předpovídá, že se konvenční vozy stanou na norských silnicích velmi vzácným jevem.
Čtěte také: Norsko osvobodí od daně elektromobily na další dva roky
Zatímco v Norsku se karta pomalu obrací a elektrovozy zde svým podílem v prodejích válcují spalováky, tak u nás tato situace zatím nehrozí. To však neznamená, že se nám v elektromobilitě nedaří. Například červnové prodeje elektromobilů v ČR byly za tento rok rekordní. Snad se tedy jednou takové události jako v Norsku také dočkáme. Pomoct mohou i budoucí dotace na elektromobily, které jsou v plánu pro roky 2021 až 2027.
Norská informační rada pro silniční provoz (OFV) informuje o tom, že bezemisní vozidla za minulý měsíc svými prodeji překonala prodeje klasických vozů se spalovacími motory. Z celkového počtu prodaných vozů bylo až neuvěřitelných 64,1 % elektromobilů. Nejlépe se pak prodávaly vozy Tesla Model 3, Toyota RAV4 a Volkswagen ID.4.
Celkem se za uplynulý měsíc v Norsku prodalo 10,5 tisíc vozidel. Oproti minulému roku je to nárůst o nějakých 7,5 %. Z toho bylo pak 6 731 nově registrovaných vozidel bezemisních. To činí oproti roku 2020 ohromný nárůst až o 52,7 %.
Dle kolegů z norského serveru Nettavisen pak poměr prodaných vozidel vychází na téměř 16 elektromobilů na jeden spalovák. Norská automobilová asociace (NAF) pak předpovídá, že se konvenční vozy stanou na norských silnicích velmi vzácným jevem.
Čtěte také: Norsko osvobodí od daně elektromobily na další dva roky
Zatímco v Norsku se karta pomalu obrací a elektrovozy zde svým podílem v prodejích válcují spalováky, tak u nás tato situace zatím nehrozí. To však neznamená, že se nám v elektromobilitě nedaří. Například červnové prodeje elektromobilů v ČR byly za tento rok rekordní. Snad se tedy jednou takové události jako v Norsku také dočkáme. Pomoct mohou i budoucí dotace na elektromobily, které jsou v plánu pro roky 2021 až 2027.