S tím, jak míří nejnovější elektromobil Tesla Model 3 do Evropy, přicházejí postupně také některé nové informace, které doposud nebyly k dispozici.
Tip: Elektromobily budou mít dojezd 1 000 km. Díky „novým“ bateriím
Příkladem je odlišný konektor, který Tesla u svého nejnovějšího modelu používá za mořem a na starém kontinentě. Zatímco doposud měly elektromobily této značky vlastní Supercharger konektor, u nového Modelu 3 se automobilka rozhodla přejít na zdejší nejrozšířenější standard CCS. Vlastně postupně bude i své nabíjecí stanice předělávat na evropské řešení, takže řidiči starších modelů případně za nějakou dobu nebudou potřebovat adaptér z konektoru CHAdeMO.
Neméně zajímavou informaci vypustila Tesla před několika desítkami hodin, když v některých evropských zemích spustila konfigurátor s možností finální objednávky očekávaného elektromobilu Tesla Model 3. Zde totiž uvádí dojezd podle evropské normy WLTP. A je samozřejmě odlišný od toho, co Tesla uvádí za mořem. Zatímco doposud jsme počítali u základní varianty s nižším dojezdem 350 km a u vyšší verze s 500 km, dle WLTP má dojezd dosahovat až 544 km (verze s delším dojezdem Long Range), resp. 530 km (verze Performance). Dojezd základní varianty dle WLTP zatím neznáme.
Jak je tedy možné, že se dojezd u evropských kusů o pár desítek kilometrů změnil? Zkrátka jde o odlišnou metodiku. Vždyť uváděné dojezdy u elektromobilů, ale i jiných aut jsou vždy pouze orientační a záleží vždy na jízdním stylu řidiče, ale na mnoha dalších podmínkách. Nicméně u Tesly je nutné dodat, že její dojezd uváděný za mořem vychází opravdu z toho, jakou vzdálenost jsou elektromobily této značky schopné ujet za reálných nikoliv skoro laboratorních podmínek. I proto, že Tesla neustále sbírá dojezdové vzdálenosti všech svých elektromobilů a tím přepočítává zpětně dojezdy pro všechny své elektromobily.
Nejnovější elektromobil Tesla Model 3 má změnit celý automobilový průmysl a odstartovat elektromobilovou revoluci, minimálně v některých zemích. Například patří mezi nejbezpečnější auta na trhu, má také moderní výbavu využívající obrovský tablet a internetové konektivity, dále dokáže zrychlit z nuly na 100 km/hod již za 3,5 vteřiny, maximální rychlost dosahuje až 250 km/hod, a s 50kWh baterií u cenově nejdostupnější varianty bude dojezd přes 350 km, ovšem u nejvyšší se 75kWh baterií činí dojezd přes 500 km. Pro rychlé dobití slouží rychlonabíječky, se kterými stačí jen pár desítek minut.
S tím, jak míří nejnovější elektromobil Tesla Model 3 do Evropy, přicházejí postupně také některé nové informace, které doposud nebyly k dispozici.
Tip: Elektromobily budou mít dojezd 1 000 km. Díky „novým“ bateriím
Příkladem je odlišný konektor, který Tesla u svého nejnovějšího modelu používá za mořem a na starém kontinentě. Zatímco doposud měly elektromobily této značky vlastní Supercharger konektor, u nového Modelu 3 se automobilka rozhodla přejít na zdejší nejrozšířenější standard CCS. Vlastně postupně bude i své nabíjecí stanice předělávat na evropské řešení, takže řidiči starších modelů případně za nějakou dobu nebudou potřebovat adaptér z konektoru CHAdeMO.
Neméně zajímavou informaci vypustila Tesla před několika desítkami hodin, když v některých evropských zemích spustila konfigurátor s možností finální objednávky očekávaného elektromobilu Tesla Model 3. Zde totiž uvádí dojezd podle evropské normy WLTP. A je samozřejmě odlišný od toho, co Tesla uvádí za mořem. Zatímco doposud jsme počítali u základní varianty s nižším dojezdem 350 km a u vyšší verze s 500 km, dle WLTP má dojezd dosahovat až 544 km (verze s delším dojezdem Long Range), resp. 530 km (verze Performance). Dojezd základní varianty dle WLTP zatím neznáme.
Jak je tedy možné, že se dojezd u evropských kusů o pár desítek kilometrů změnil? Zkrátka jde o odlišnou metodiku. Vždyť uváděné dojezdy u elektromobilů, ale i jiných aut jsou vždy pouze orientační a záleží vždy na jízdním stylu řidiče, ale na mnoha dalších podmínkách. Nicméně u Tesly je nutné dodat, že její dojezd uváděný za mořem vychází opravdu z toho, jakou vzdálenost jsou elektromobily této značky schopné ujet za reálných nikoliv skoro laboratorních podmínek. I proto, že Tesla neustále sbírá dojezdové vzdálenosti všech svých elektromobilů a tím přepočítává zpětně dojezdy pro všechny své elektromobily.
Nejnovější elektromobil Tesla Model 3 má změnit celý automobilový průmysl a odstartovat elektromobilovou revoluci, minimálně v některých zemích. Například patří mezi nejbezpečnější auta na trhu, má také moderní výbavu využívající obrovský tablet a internetové konektivity, dále dokáže zrychlit z nuly na 100 km/hod již za 3,5 vteřiny, maximální rychlost dosahuje až 250 km/hod, a s 50kWh baterií u cenově nejdostupnější varianty bude dojezd přes 350 km, ovšem u nejvyšší se 75kWh baterií činí dojezd přes 500 km. Pro rychlé dobití slouží rychlonabíječky, se kterými stačí jen pár desítek minut.