V Evropě naměřili u Tesly Model 3 delší dojezd, než za mořem
S tím, jak míří nejnovější elektromobil Tesla Model 3 do Evropy, přicházejí postupně také některé nové informace, které doposud nebyly k dispozici.
Tip: Elektromobily budou mít dojezd 1 000 km. Díky „novým“ bateriím
Příkladem je odlišný konektor, který Tesla u svého nejnovějšího modelu používá za mořem a na starém kontinentě. Zatímco doposud měly elektromobily této značky vlastní Supercharger konektor, u nového Modelu 3 se automobilka rozhodla přejít na zdejší nejrozšířenější standard CCS. Vlastně postupně bude i své nabíjecí stanice předělávat na evropské řešení, takže řidiči starších modelů případně za nějakou dobu nebudou potřebovat adaptér z konektoru CHAdeMO.
Neméně zajímavou informaci vypustila Tesla před několika desítkami hodin, když v některých evropských zemích spustila konfigurátor s možností finální objednávky očekávaného elektromobilu Tesla Model 3. Zde totiž uvádí dojezd podle evropské normy WLTP. A je samozřejmě odlišný od toho, co Tesla uvádí za mořem. Zatímco doposud jsme počítali u základní varianty s nižším dojezdem 350 km a u vyšší verze s 500 km, dle WLTP má dojezd dosahovat až 544 km (verze s delším dojezdem Long Range), resp. 530 km (verze Performance). Dojezd základní varianty dle WLTP zatím neznáme.
Jak je tedy možné, že se dojezd u evropských kusů o pár desítek kilometrů změnil? Zkrátka jde o odlišnou metodiku. Vždyť uváděné dojezdy u elektromobilů, ale i jiných aut jsou vždy pouze orientační a záleží vždy na jízdním stylu řidiče, ale na mnoha dalších podmínkách. Nicméně u Tesly je nutné dodat, že její dojezd uváděný za mořem vychází opravdu z toho, jakou vzdálenost jsou elektromobily této značky schopné ujet za reálných nikoliv skoro laboratorních podmínek. I proto, že Tesla neustále sbírá dojezdové vzdálenosti všech svých elektromobilů a tím přepočítává zpětně dojezdy pro všechny své elektromobily.
Nejnovější elektromobil Tesla Model 3 má změnit celý automobilový průmysl a odstartovat elektromobilovou revoluci, minimálně v některých zemích. Například patří mezi nejbezpečnější auta na trhu, má také moderní výbavu využívající obrovský tablet a internetové konektivity, dále dokáže zrychlit z nuly na 100 km/hod již za 3,5 vteřiny, maximální rychlost dosahuje až 250 km/hod, a s 50kWh baterií u cenově nejdostupnější varianty bude dojezd přes 350 km, ovšem u nejvyšší se 75kWh baterií činí dojezd přes 500 km. Pro rychlé dobití slouží rychlonabíječky, se kterými stačí jen pár desítek minut.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.