Majitelé elektromobilů Tesla se opět potýkají s nefunkčním tepelným čerpadlem. Je tomu zrovna rok, kdy měly vozy Tesly obdobný problém a po hledání příčin a opravách se záležitost považovala za vyřešenou. Nyní se ale potíže vyskytly znovu a nejspíše na jiném místě. Výpadky způsobuje nový typ tepelného čerpadla.
Tesla se snažila loňské výpadky vyřešit online aktualizací postižených vozů. Po roce se ale potíže vrátily. Kanadu a sever Spojených států v současnosti zasáhla rekordní vlna mrazivého počasí. V několika regionech jdou teploty až k -30 °C. Teploty jsou už tak nízké, že i venkovní bezpečnostní kamery se vypínají, aby odolaly mrazům.
Pro spoustu občanů i řidičů jsou to první výskyty takového počasí, a tak se nediví, že nejen kamery vypovídají službu. Fóra i sociální sítě jsou doslova zaplněny příspěvky majitelů Tesel, kteří sdílí své potíže s topením ve svých vozech. Podle těchto zpráv to vypadá, že problém se týká pouze Modelů 3 a Y vybavených tepelným čerpadlem.
Nepřehlédněte: Tesla Model S Plaid na sněhu a s letním obutím. Jak tohle dopadne?
Tato čerpadla mají skvělou účinnost, ale bohužel jsou také známá tím, že nefungují správně při velkých mrazech. Už pod -15 °C se stává, že vypoví službu. Tesla v minulé aktualizaci problém vyřešila softwarově dvojitou smyčkou. Tentokrát to ale vypadá na chybu jinde v systému. Mnoho majitelů se svěřilo, že vůz hlásí chybu na systému topení, takže pak netopí vůbec.
Taková situace může být velmi nebezpečná, zvláště pro majitele žijící v odlehlejších oblastech. Tesla chce potíže opět řešit softwarovou aktualizací. Potíží jsou si vědomí a chystají online nápravu. Ovšem takové výpadky topení možná nepůjde opravit pouze na úrovni softwaru.
Jednomu uživateli museli v servisu vyměnit celou klimatizační jednotku a část systému tepelného čerpadla. Pokud by výměna nebyla krytá zárukou vozu, majitele by vyšla na 5 tisíc kanadských dolarů, v přepočtu na téměř 85 tisíc korun českých.
Chybu může způsobovat i taková maličkost, jako námraza na sání čerstvého vzduchu pod čelním sklem. Systém poté nahlásí chybu a Tesla nebude topit. Vedení společnosti doporučuje používat předehřev vozu, aby případná námraza roztála a nebránila správnému fungování systému. Sám Elon Musk dříve nazval tepelné čerpadlo Modelů 3 a Modelů Y tím nejlepším ve své třídě.
Majitelé elektromobilů Tesla se opět potýkají s nefunkčním tepelným čerpadlem. Je tomu zrovna rok, kdy měly vozy Tesly obdobný problém a po hledání příčin a opravách se záležitost považovala za vyřešenou. Nyní se ale potíže vyskytly znovu a nejspíše na jiném místě. Výpadky způsobuje nový typ tepelného čerpadla.
Tesla se snažila loňské výpadky vyřešit online aktualizací postižených vozů. Po roce se ale potíže vrátily. Kanadu a sever Spojených států v současnosti zasáhla rekordní vlna mrazivého počasí. V několika regionech jdou teploty až k -30 °C. Teploty jsou už tak nízké, že i venkovní bezpečnostní kamery se vypínají, aby odolaly mrazům.
Pro spoustu občanů i řidičů jsou to první výskyty takového počasí, a tak se nediví, že nejen kamery vypovídají službu. Fóra i sociální sítě jsou doslova zaplněny příspěvky majitelů Tesel, kteří sdílí své potíže s topením ve svých vozech. Podle těchto zpráv to vypadá, že problém se týká pouze Modelů 3 a Y vybavených tepelným čerpadlem.
Nepřehlédněte: Tesla Model S Plaid na sněhu a s letním obutím. Jak tohle dopadne?
Tato čerpadla mají skvělou účinnost, ale bohužel jsou také známá tím, že nefungují správně při velkých mrazech. Už pod -15 °C se stává, že vypoví službu. Tesla v minulé aktualizaci problém vyřešila softwarově dvojitou smyčkou. Tentokrát to ale vypadá na chybu jinde v systému. Mnoho majitelů se svěřilo, že vůz hlásí chybu na systému topení, takže pak netopí vůbec.
Taková situace může být velmi nebezpečná, zvláště pro majitele žijící v odlehlejších oblastech. Tesla chce potíže opět řešit softwarovou aktualizací. Potíží jsou si vědomí a chystají online nápravu. Ovšem takové výpadky topení možná nepůjde opravit pouze na úrovni softwaru.
Jednomu uživateli museli v servisu vyměnit celou klimatizační jednotku a část systému tepelného čerpadla. Pokud by výměna nebyla krytá zárukou vozu, majitele by vyšla na 5 tisíc kanadských dolarů, v přepočtu na téměř 85 tisíc korun českých.
Chybu může způsobovat i taková maličkost, jako námraza na sání čerstvého vzduchu pod čelním sklem. Systém poté nahlásí chybu a Tesla nebude topit. Vedení společnosti doporučuje používat předehřev vozu, aby případná námraza roztála a nebránila správnému fungování systému. Sám Elon Musk dříve nazval tepelné čerpadlo Modelů 3 a Modelů Y tím nejlepším ve své třídě.