Přestože jsou baterie v elektromobilech designované tak, aby si poradily i s většími teplotními výkyvy, extrémy jim obecně nedělají dobře. To platí zvláště v zimě, kdy se teoretická hranice maximálního možného dojezdu v praxi citelně stírá.
Mrazuvzdorná baterie
Odpovědí na tento problém by mohla být horká novinka jednoho čínského startupu, informujeInsideEVs. Greater Bay Technology, dceřiná odnož státního podniku Guangzhou Automobile Group (GAC), tvrdí, že má řešení, jak se s tím vypořádat jednou provždy.
Zástupce společnosti médiím potvrdil, že jejich inženýři našli způsob, jak se se zimou popasovat bez pomyslné ztráty kytičky. Baterie Phoenix, jež se skládá ze supravodivých materiálů, je díky speciálnímu termo-managementu schopná se během pouhých několika minut zahřát z -25 na +25 stupňů Celsia.
Huang Xiangdong, spoluzakladatel a předseda Great Bay Technology, zdůraznil, že akumulátor funguje naprosto normálně a nabíjí se za méně než šest minut ve všech klimatických podmínkách.
GBT se tak v relativně krátkém čase dostala na čínském trhu mezi největší dravce a aktivně spolupracuje s dalšími hráči na minimalizaci doby nabíjení a maximalizaci dojezdu. Firma s tržní hodnotou přes jednu miliardu dolarů je v tomto kontextu také součástí neoficiálního paktu, který spolu uzavřely BYD, CATL, Gotion High Tech atd.
Na závěr padla ještě důležitá informace a to, že baterie do elektromobilů Phoenix nabízí dojezd 1 000 kilometrů. GBT údajně aktivně jedná s několika důležitými výrobci elektrických vozů.