V Česku se začíná prodávat první elektrický pickup. Čím zaujme Radar RD6?

Do Česka míří nový elektrický pickup Radar RD6 z Číny. Nabízí až 520 km dojezdu, silný výkon a pracovitost s komfortem SUV.
Velký elektrický pickup
Evropské země nepatří mezi ty, které by oplývaly velkou oblíbeností amerických pickupů. Novinka v této kategorii si tak v Česku najde nejspíše užší skupinu zájemců. Majitelé Volkswagenu Amarok, Toyoty Hilux a hrstka podobných vozů v těchto dnech přijme do své řady nový čínský přírůstek. Oproti těm současným ale nabídne zcela odlišnou věc. O pohon se postarají elektromotory.
Radar RD6 je počinem čínské skupiny Geely. Její součástí je dnes Volvo, její elektrický spin-off Polestar nebo původní značka Zeekr. Ač se to podle názvu i svého účelu příliš nezdá, má toho vůz s Volvem společného vcelku hodně. Předně stojí na stejné platformě SEA. Tu Volvo využívá u větších modelů. Vůz se kvůli svému názvu na mnoha trzích prodává pod značkou Riddara.
S délkou 5 260 mm se řadí po bok Hiluxu nebo nejmenšího z Fordů řady F-150. Nabídne pohon zadní nápravy nebo všech čtyř kol. Na pohonu je pak závislý i dojezd. Dvojice baterií (73 a 86 kWh) nabídnou vzdálenost mezi 460 a 520 kilometry. Tyto údaje jsou již přepočítané na evropské poměry WLTP. Vpřed vůz pohání systém o výkonu 315 kW. Zadokolka si vystačí s 200 kW.

Pracant s pohodnou a prostornou kabinou
Pohodlným Evropanům bude lichotit, že vůz na systém odpružení využil zavěšení McPherson na přední nápravě s víceprvkem na nápravě zadní. S nízkým těžištěm bude vůz mimo zpevněné silnice maximálně stabilní. Vzhled pickupu je střídmý, ale dostatečně robustní na to, aby budil na silnici respekt.
V terénu a při práci pomůže V2L s příkonem až 6 kW. Efektivitě provozu i nabíjení pomůže tepelné čerpadlo montované přímo z výroby. DC nabíjení dosáhne výkonu 120 kW a 70 procent kapacity při těchto hodnotách doplní za 30 minut. Střídavý proud zpracuje palubní nabíječka o standardních 11 kW.
Zadní ložnou plochu o objemu 1 200 litrů doplní i menší úložný prostor pod kapotou. Do něj uschováte dalších 70 litrů nákladu. Na svojí velikost umí velmi dobře sprintovat. Na stovku se dostane za 4,5 sekundy. S delším časem na stopkách nicméně musíte počítat, jestliže využijete naplno jeho nosnost. Na korbu naložíte 865 kilogramů a na tažném zařízení zvládne rovnou 3 tuny.
Vůz pro majetné farmáře
Samozřejmostí je velké množství doplňkových, asistenčních i bezpečnostních systémů. Uvnitř vozu se budete cítit spíše jako v běžném voze SUV. Kabina je prostorná, provedení působí kvalitně a při použití lepších materiálů. I proto se nebude cenově jednat o žádné levné vozítko. Zatím jediný model značky se začne v Česku prodávat za 1 567 000 korun za zadokolku, u čtyřkolky konfiguraci zahájíte na částce 1 857 000 korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.