BYD měl opět velmi úspěšný měsíc. V říjnu navýšil prodeje svých vozidel z již neskutečného září o dalších 20 % a poprvé se mu podařilo překonat milník prodaných 500 tisíc aut v jediném měsíci. O to zajímavější je to, že nejde pouze o čistě elektrická auta, ale i o hybridní. Ta navíc v Číně získávají opět velkou popularitu. Je BYD po roce na cestě k získání trůnu mezi výrobci?
V říjnu se globálně prodalo 502 657 vozidel kategorie NEV. To je označení společnosti pro vozy s „novou“ energií, tedy s vyšším či plným stupněm elektrifikace pohonu. Nabídka plug-in hybridů a bateriových elektromobilů se blíží aktuálně deseti modelům. Velký výběr již nyní mají i v sousedním Německu. Přes 310 tisíc prodaných vozidel jsou poháněné hybridním ústrojím. Pro tuto kategorii jde o další skvělý nárůst. Meziroční nárůst činí 130 %.
Jelikož BYD zaštiťuje více značek, je do celkového objemu zahrnutý i výsledek těchto dceřiných společností. Zatímco mateřská automobilka prodala více než 483 tisíc vozidel, ty menší se podělily o zbývajících devět tisíc. Od začátku roku se ale velmi srovnaly prodeje elektrických a PHEV hybridních modelů. Hybridy navíc s říjnovým výsledkem přeskočily i plně elektrické vozy o půl milionu. Prodáno od ledna bylo 1,87 milionu hybridů a 1,36 milionu BEV.
Za zvýšeným růstem stojí i navyšování modelové nabídky. Výrobci jdou na odbyt ale všechny kategorie i typy vozů, i když by mnozí očekávali, že prodeje povede ultra levný elektromobil Seagull, který se na domácím trhu nabízí v přepočtu za částku kolem 230 tisíc korun. Skupina expanduje i mimo segment masových osobních vozidel. Na vzestupu jsou off-roadové pickupy, luxusní modely, i nevídané vozy SUV. Především rozšiřování zahraničních trhů značce v poslední době pomáhá.
Z masivních prodejů se ale v zahraničí v posledním měsíci prodalo zatím pouze 32 tisíc osobních vozidel. V tomto směru mají pomoci i nově stavěné továrny v Turecku, Maďarsku, Thajsku i v Mexiku. V obratu je BYD již před Teslou, v počtu prodejů BEV ale zatím těsně zaostává. Po devíti měsících byl ale rozdíl ve 130 tisících vozech, což je při celkovém objemu 1,29 a 1,16 milionu kusů téměř vyrovnané. Desátý měsíc přidal na straně BYDu dalších 190 tisíc kusů. Přímé porovnání ale nyní nemáme, jelikož Tesla své prodeje nesdílí na měsíční bázi. Teprve po ukončení čtvrtého čtvrtletí bude tedy jasné, kdo si korunu pro letošního výrobce převezme.
BYD měl opět velmi úspěšný měsíc. V říjnu navýšil prodeje svých vozidel z již neskutečného září o dalších 20 % a poprvé se mu podařilo překonat milník prodaných 500 tisíc aut v jediném měsíci. O to zajímavější je to, že nejde pouze o čistě elektrická auta, ale i o hybridní. Ta navíc v Číně získávají opět velkou popularitu. Je BYD po roce na cestě k získání trůnu mezi výrobci?
V říjnu se globálně prodalo 502 657 vozidel kategorie NEV. To je označení společnosti pro vozy s „novou“ energií, tedy s vyšším či plným stupněm elektrifikace pohonu. Nabídka plug-in hybridů a bateriových elektromobilů se blíží aktuálně deseti modelům. Velký výběr již nyní mají i v sousedním Německu. Přes 310 tisíc prodaných vozidel jsou poháněné hybridním ústrojím. Pro tuto kategorii jde o další skvělý nárůst. Meziroční nárůst činí 130 %.
Jelikož BYD zaštiťuje více značek, je do celkového objemu zahrnutý i výsledek těchto dceřiných společností. Zatímco mateřská automobilka prodala více než 483 tisíc vozidel, ty menší se podělily o zbývajících devět tisíc. Od začátku roku se ale velmi srovnaly prodeje elektrických a PHEV hybridních modelů. Hybridy navíc s říjnovým výsledkem přeskočily i plně elektrické vozy o půl milionu. Prodáno od ledna bylo 1,87 milionu hybridů a 1,36 milionu BEV.
Za zvýšeným růstem stojí i navyšování modelové nabídky. Výrobci jdou na odbyt ale všechny kategorie i typy vozů, i když by mnozí očekávali, že prodeje povede ultra levný elektromobil Seagull, který se na domácím trhu nabízí v přepočtu za částku kolem 230 tisíc korun. Skupina expanduje i mimo segment masových osobních vozidel. Na vzestupu jsou off-roadové pickupy, luxusní modely, i nevídané vozy SUV. Především rozšiřování zahraničních trhů značce v poslední době pomáhá.
Z masivních prodejů se ale v zahraničí v posledním měsíci prodalo zatím pouze 32 tisíc osobních vozidel. V tomto směru mají pomoci i nově stavěné továrny v Turecku, Maďarsku, Thajsku i v Mexiku. V obratu je BYD již před Teslou, v počtu prodejů BEV ale zatím těsně zaostává. Po devíti měsících byl ale rozdíl ve 130 tisících vozech, což je při celkovém objemu 1,29 a 1,16 milionu kusů téměř vyrovnané. Desátý měsíc přidal na straně BYDu dalších 190 tisíc kusů. Přímé porovnání ale nyní nemáme, jelikož Tesla své prodeje nesdílí na měsíční bázi. Teprve po ukončení čtvrtého čtvrtletí bude tedy jasné, kdo si korunu pro letošního výrobce převezme.