Unikátní crashtest! Jak dopadla srážka dvou elektromobilů od Mercedesu?

  • Mercedes provedl první veřejný test dvou reálných elektromobilů
  • Jak si vedlo malé EQA proti kolosu EQS SUV?
  • Jsou elektromobily bezpečné, jak si výrobci představují?
Crash test elektromobilů Mercedes EQ

Crashtest elektromobilů Mercedes EQ | foto: Mercedes

Mercedes si připisuje zajímavé prvenství mezi automobilkami vyrábějícími elektromobily. Jak je tomu zvykem i povinností, všechny nové modely i jejich omlazené verze musí projít bezpečnostními nárazovými testy. Mercedes nyní vyzkoušel, jak si jeho elektrické modely stojí proti sobě. A to doslova.

Prcek proti gigantovi. Přežije posádka?

V této simulaci byly proti sobě postaveny modely EQA a vlajkový model EQS SUV. Mercedes uvádí, že se jedná o první veřejný crash test dvou elektrických vozidel. Během nárazových testů evropské asociace Euro NCAP i americké NHTSA se neprovádí střety skutečných vozidel. Místo druhé strany je často použitý vozík o hmotnosti 1 400 kg s hliníkovou bariérou. Ten je pak s přesahem vyslán proti testovanému vozu v rychlosti 50 km/h.

Mercedes chtěl nicméně test převést více do reality. Jeho cílem také je ukázat, jak bezpečná jeho vozidla skutečně jsou. Čelní náraz byl proveden s 50% přesahem čelní plochy. Vyrazily proti sobě rychlostí 56 km/h. Přitom oba vozy mají výrazně více hmotnosti než testovací vozík. Model EQA váží zhruba 2200 kg, velké SUV pak přesahuje hranici 3 tun.


Čtěte také: Euro NCAP zpřísňuje testy.. a Číňané hned získávají maximální počet hvězd!


Mercedesy do roku 2050 přestanou bourat!

Při této rychlosti bude každý náraz a kolize vypadat děsivě. Mercedes nicméně ve zpomalených záběrech ukazuje, že ač je „motorový“ prostor fatálně zničený, kabina s cestujícími je prakticky nezasažená. Oboje přední dveře u obou aut bylo stále možné bez potíží otevřít. Pro obě posádky by tak v reálném případě zůstalo možné z vozu vystoupit bez pomoci záchranných složek.

Aby se po nárazu snížila možnost vzplanutí vysokonapěťového systému, u obou vozů automaticky došlo k odpojení od zdroje energie. Stav testovacích figurín byl ohodnocen vysokými body a výsledkem nízkého rizika pro vážná až fatální zranění. Nejen s pomocí vysokého standardu pasivní bezpečnosti, ale celého nového bezpečnostního systému chce německá automobilka dosáhnout nulové nehodovosti vlastních vozidel do roku 2050.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Unikátní crashtest! Jak dopadla srážka dvou elektromobilů od Mercedesu?

  • Mercedes provedl první veřejný test dvou reálných elektromobilů
  • Jak si vedlo malé EQA proti kolosu EQS SUV?
  • Jsou elektromobily bezpečné, jak si výrobci představují?
Crash test elektromobilů Mercedes EQ

Crashtest elektromobilů Mercedes EQ | foto: Mercedes

Mercedes si připisuje zajímavé prvenství mezi automobilkami vyrábějícími elektromobily. Jak je tomu zvykem i povinností, všechny nové modely i jejich omlazené verze musí projít bezpečnostními nárazovými testy. Mercedes nyní vyzkoušel, jak si jeho elektrické modely stojí proti sobě. A to doslova.

Prcek proti gigantovi. Přežije posádka?

V této simulaci byly proti sobě postaveny modely EQA a vlajkový model EQS SUV. Mercedes uvádí, že se jedná o první veřejný crash test dvou elektrických vozidel. Během nárazových testů evropské asociace Euro NCAP i americké NHTSA se neprovádí střety skutečných vozidel. Místo druhé strany je často použitý vozík o hmotnosti 1 400 kg s hliníkovou bariérou. Ten je pak s přesahem vyslán proti testovanému vozu v rychlosti 50 km/h.

Mercedes chtěl nicméně test převést více do reality. Jeho cílem také je ukázat, jak bezpečná jeho vozidla skutečně jsou. Čelní náraz byl proveden s 50% přesahem čelní plochy. Vyrazily proti sobě rychlostí 56 km/h. Přitom oba vozy mají výrazně více hmotnosti než testovací vozík. Model EQA váží zhruba 2200 kg, velké SUV pak přesahuje hranici 3 tun.


Čtěte také: Euro NCAP zpřísňuje testy.. a Číňané hned získávají maximální počet hvězd!


Mercedesy do roku 2050 přestanou bourat!

Při této rychlosti bude každý náraz a kolize vypadat děsivě. Mercedes nicméně ve zpomalených záběrech ukazuje, že ač je „motorový“ prostor fatálně zničený, kabina s cestujícími je prakticky nezasažená. Oboje přední dveře u obou aut bylo stále možné bez potíží otevřít. Pro obě posádky by tak v reálném případě zůstalo možné z vozu vystoupit bez pomoci záchranných složek.

Aby se po nárazu snížila možnost vzplanutí vysokonapěťového systému, u obou vozů automaticky došlo k odpojení od zdroje energie. Stav testovacích figurín byl ohodnocen vysokými body a výsledkem nízkého rizika pro vážná až fatální zranění. Nejen s pomocí vysokého standardu pasivní bezpečnosti, ale celého nového bezpečnostního systému chce německá automobilka dosáhnout nulové nehodovosti vlastních vozidel do roku 2050.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."