Unikátní crashtest! Jak dopadla srážka dvou elektromobilů od Mercedesu?

Matouš Vrchota
  • Mercedes provedl první veřejný test dvou reálných elektromobilů
  • Jak si vedlo malé EQA proti kolosu EQS SUV?
  • Jsou elektromobily bezpečné, jak si výrobci představují?
Crash test elektromobilů Mercedes EQ
Crash test elektromobilů Mercedes EQ

Mercedes si připisuje zajímavé prvenství mezi automobilkami vyrábějícími elektromobily. Jak je tomu zvykem i povinností, všechny nové modely i jejich omlazené verze musí projít bezpečnostními nárazovými testy. Mercedes nyní vyzkoušel, jak si jeho elektrické modely stojí proti sobě. A to doslova.

Prcek proti gigantovi. Přežije posádka?

V této simulaci byly proti sobě postaveny modely EQA a vlajkový model EQS SUV. Mercedes uvádí, že se jedná o první veřejný crash test dvou elektrických vozidel. Během nárazových testů evropské asociace Euro NCAP i americké NHTSA se neprovádí střety skutečných vozidel. Místo druhé strany je často použitý vozík o hmotnosti 1 400 kg s hliníkovou bariérou. Ten je pak s přesahem vyslán proti testovanému vozu v rychlosti 50 km/h.

Mercedes chtěl nicméně test převést více do reality. Jeho cílem také je ukázat, jak bezpečná jeho vozidla skutečně jsou. Čelní náraz byl proveden s 50% přesahem čelní plochy. Vyrazily proti sobě rychlostí 56 km/h. Přitom oba vozy mají výrazně více hmotnosti než testovací vozík. Model EQA váží zhruba 2200 kg, velké SUV pak přesahuje hranici 3 tun.


Čtěte také: Euro NCAP zpřísňuje testy.. a Číňané hned získávají maximální počet hvězd!


Mercedesy do roku 2050 přestanou bourat!

Při této rychlosti bude každý náraz a kolize vypadat děsivě. Mercedes nicméně ve zpomalených záběrech ukazuje, že ač je „motorový“ prostor fatálně zničený, kabina s cestujícími je prakticky nezasažená. Oboje přední dveře u obou aut bylo stále možné bez potíží otevřít. Pro obě posádky by tak v reálném případě zůstalo možné z vozu vystoupit bez pomoci záchranných složek.

Aby se po nárazu snížila možnost vzplanutí vysokonapěťového systému, u obou vozů automaticky došlo k odpojení od zdroje energie. Stav testovacích figurín byl ohodnocen vysokými body a výsledkem nízkého rizika pro vážná až fatální zranění. Nejen s pomocí vysokého standardu pasivní bezpečnosti, ale celého nového bezpečnostního systému chce německá automobilka dosáhnout nulové nehodovosti vlastních vozidel do roku 2050.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články