BMW iX3 Neue Klasse: Dojezd 805 km, výkon 345 kW a futuristický interiér

Pavel Škopek
BMW iX3 | foto: BMW
BMW iX3 | foto: BMW

Nové BMW iX3 ukazuje sílu platformy Neue Klasse. Dojezd 805 km, výkon 345 kW a interiér s panoramatickým displejem dělají z vozu revoluci značky.

Nový základ, nový výraz

Vypadá jako SUV, ale chová se jako přelom. Druhá generace BMW iX3 v provedení Neue Klasse má svaly, ale žádné kompromisy. Pod ostrými LED světly a uzavřenými ledvinkami se ukrývá podvozek, který značí začátek nové éry. Místo přizpůsobování spalovacím modelům vznikl elektromobil od základu a změna je znát na první pohled i v každém detailu pod kapotou.

Změna přitom není pouze na povrchu. Srdcem iX3 je šestá generace pohonu eDrive. Nejvýkonnější verze 50 xDrive nabídne 345 kW výkonu a 645 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy i maximální rychlost 210 km/h potvrzují ambice BMW v segmentu prémiových elektromobilů.

Nově použité válcové bateriové články s kapacitou 108 kWh zvyšují dojezd až na 805 kilometrů dle WLTP. Architektura s napětím 800 V umožňuje nabíjení výkonem až 400 kW, čímž iX3 překonává dosavadního evropského šampiona Porsche Taycan a stává se novým lídrem v rychlosti nabíjení.

BMW iX3, interiér | foto: BMW
BMW iX3, interiér | foto: BMW

Nová architektura, nový interiér

Exteriér druhé generace iX3 vychází ze studie Vision Neue Klasse X, ale působí dospěleji a uhlazeněji. Vůz měří 4,78 metru na délku, 1,90 metru na šířku a 1,64 metru na výšku. Nové proporce spolu s uzavřenou maskou, horizontálními světly a hladkými plochami karoserie pomáhají snížit koeficient odporu vzduchu na vynikajících 0,24. Zavazadlový prostor pojme 520 litrů v základní konfiguraci, po sklopení zadních sedadel až 1 750 litrů. Pod přední kapotou se nachází i frunk o objemu 58 litrů.

Díky zcela nové platformě se podstatně zlepšil prostor na zadních sedadlech. Více místa pro nohy i hlavu ocení i dospělí cestující, přičemž zadní opěrky lze skládat v poměru 40:20:40. Dominantním prvkem interiéru je 43,3palcová projekční plocha Panoramic iDrive, rozprostírající se napříč celou šířkou palubní desky, kterou doplňuje 17,9palcový centrální dotykový displej.

Celkový dojem dotváří futuristický volant s dvěma horizontálními rameny a elegantními detaily v oblasti středového tunelu. Vše doplňuje ambientní osvětlení a kvalitní materiály včetně recyklovaných textilií. Vítaná je kombinace dotykových, hlasových i fyzických ovladačů, včetně klasického kolečka hlasitosti a konvenčních přepínačů.

BMW iX3, interiér | foto: BMW
BMW iX3, interiér | foto: BMW

Software, který myslí dopředu

Jedním z klíčových prvků nové platformy je superpočítač „Heart of Joy“, který integruje řízení pohonu, rekuperace, brzd a částečně i řízení. Je desetkrát výkonnější než dosavadní jednotky BMW. Díky němu dosahuje iX3 výjimečně plynulého a přesného jízdního projevu.

Ty zahrnují mimo jiné rozpoznávání světel na semaforech, asistent pro městský provoz a automatické parkování. Aktualizace probíhají přes internet. Hlasový asistent má vlastní „tvář“, dvě nové hlasy a připomíná virtuálního spolujezdce, který reaguje na hlasové pokyny, připomíná naplánované události nebo navrhuje trasy podle předchozích cest.

BMW iX3 tak přináší nejen čistě elektrický pohon, ale i zásadní proměnu přístupu k designu, výbavě a uživatelskému zážitku. Díky optimalizovaným výrobním procesům v nové továrně v Debrecínu a použití recyklovaných materiálů je navíc iX3 ekologicky efektivnější než spalovací alternativy už po 17 500 km provozu.

Cena a dostupnost

První vozy dorazí k evropským zákazníkům v březnu 2026. Jeho cena bude startovat na 68 900 eurech (1,68 milionu korun).

Zdroj: BMW


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články