Číňané slibují Evropanům ultrarychlé nabíjení. Za 5 minut získáte 400 km dojezdu

Pavel Škopek
Rychlonabíjení elektromobilu | foto: BYD
Rychlonabíjení elektromobilu | foto: BYD

BYD v Evropě ukázal megawattové nabíjení, které přidá 400 km dojezdu za 5 minut. Do roku 2026 plánuje stovky stanic po celé Evropě.

Za pět minut jako od pumpy

Prodloužení dojezdu za dobu, kterou běžně strávíte u kasy na čerpací stanici? V Číně běžná praxe, v Evropě zatím nevídané. Právě to se teď mění. Na veletrhu IAA v Mnichově předvedl BYD technologii, která elektromobilitu přibližuje komfortu spalovacích motorů. Bere tak vítr plachet všem škarohlídům, kteří tvrdí, že elektromobilita je o čekání.

Poprvé v Evropě zde čínský výrobce ukázal svůj megawattový nabíjecí systém o výkonu až 1 000 kW. Ten umožňuje přidat až 400 kilometrů dojezdu za pouhých pět minut, což dosud žádná evropská značka nenabízí. „Chceme tím demonstrovat, že nabíjení může být stejně rychlé jako tankování,“ uvedla viceprezidentka Stella Li s tím, že tohle mění hru.

Součástí technologie je nejen extrémně výkonná nabíječka, ale i kompatibilní vozy. Zatím jde hlavně o modely BYD, ale značka plánuje tuto výhodu rozšířit. Všechny nové produkty luxusní divize Denza budou vybaveny megarychlým nabíjením už z výroby.

Do druhého čtvrtletí roku 2026 chce BYD v Evropě zprovoznit 200 až 300 takových stanic. To by mohlo zásadně změnit vnímání elektromobility u evropských řidičů, zejména v otázce času potřebného k nabíjení.

BYD Han L EV | foto: BYD
BYD Han L EV | foto: BYD

Nová fáze čínské expanze

Megarychlé nabíjení je jen jedním z kroků, jak si BYD buduje silnou pozici na kontinentu. Firma rozšiřuje nabídku o nové elektromobily i plug-in hybridy. Model Seal 6 DM-i Touring s dojezdem až 1 300 kilometrů cílí na populární segment kombi, který má v Evropě dlouhodobou tradici.

Součástí strategie je také lokalizace výroby. První evropský závod BYD se spouští v Maďarsku ještě letos, druhý přibude příští rok. Do roku 2028 mají být všechny vozy pro evropský trh vyráběny přímo na kontinentu, čímž se BYD vyhne protičínským clům a současně si chce tímto způsobem upevnit dlouhodobou pozici na trhu.

BYD tak přestává být vnímán jako nový hráč. Kombinace vlastní výroby, široké nabídky modelů a přelomové infrastruktury ukazuje, že přichází s cílem dominovat. Pokud evropské automobilky nenajdou odpověď, hrozí jim ztráta technologického i tržního náskoku.

Zdroj: InsideEVs


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články