Ultralevné elektromobily jsou na programu dne. Ford údajně také něco chystá

  • Ford pracuje na vývoji nové elektrické platformy
  • Ta se stane základem několika modelů
  • Elektrická divize Fordu je dlouhodobě ve ztrátě
Elektrický Ford Explorer pro evropský trh

Elektrický Ford Explorer pro evropský trh | foto: Ford

Automobilka Ford informovala o nových podrobnostech, které se týkají elektrické platformy pro menší a dostupnější elektrická vozidla. Na základě mediální zprávy bude první model, založený na nové platformě, uveden na trh na konci roku 2026 a bude stát přibližně 25 000 dolarů, tj. asi 580 tisíc korun.

Kompaktní elektromobily mají dostat Ford z červených čísel

Generální ředitel Fordu Jim Farley zmínil na začátku února, že společnost pracuje na nové platformě pro nízkonákladové elektromobily. Žádné podrobnosti ale neuvedl. Agentura Bloomberg nyní s odkazem na informované zdroje uvádí, že automobilka plánuje výrobu kompaktního SUV, malého pickupu a možná i třetího modelu, který by mohl být použit také pro sdílení. Společným jmenovatelem uvedených vozů má být nová platforma. Informace hovoří také o tom, že první z modelů bude uveden na trh na konci roku 2026 a jeho cena se bude pohybovat okolo částky 25 000 dolarů.

Agentura Bloomberg uvádí, že za vývoj nové platformy zodpovídá Alan Clarke, který před dvěma lety přešel k Fordu z Tesly, kde zodpovídal za vývoj Modelu Y. Ve Fordu Clarke vede vývojový tým v Irvine v Kalifornii. Nová elektrická platforma bude sloužit k výrobě kompaktních elektromobilů, které budou využívat LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie. Ford ale zkoumá i další technologie s cílem dalšího snížení nákladů.

Platforma MEB od Volkswagenu

Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen Group


Čtěte také: Ford výrazně zrychlí nabíjení elektrických aut. Má už na to i patent


O (elektrické) Fordy není zájem

Automobilka Ford v loňském roce opět vykázala u své divize elektromobilů „Model e“ vysoké ztráty, které za rok 2023 činily 4,7 miliardy dolarů. Nejhorším obdobím byly poslední měsíce loňského roku, které skončily schodkem 1,6 miliardy dolarů. Jedním z hlavních důvodů tohoto stavu je stagnace prodejů elektromobilů Ford. Automobilka také hovoří o „extrémně konkurenčním cenovém prostředí spolu se strategickými investicemi do vývoje čistých elektromobilů nové generace.“

„Ford musel svou strategii přizpůsobit nižší poptávce a cenové válce vyvolané Teslou,“ řekl generální ředitel Jim Farley. Společnost se chce nyní zaměřit na velká elektrická vozidla a také na nízkonákladové, malé elektromobily. Právě pro ně je určena výše zmíněná elektrická platforma. Ford současně plánuje klást větší důraz na trh s hybridními automobily, jejichž prodej by se podle generálního ředitele mohl příští rok zvýšit o 40 %.

Od třetího čtvrtletí loňského roku brzdí Ford plány na výrobu elektromobilů. Tehdy automobilka oznámila, že odloží některé ze svých plánovaných mnohamiliardových investic do nových výrobních kapacit pro výrobu elektromobilů a baterií. Výstavba nového výrobního kampusu Fordu pro elektromobily v Tennessee, který je znám pod názvem Blue Oval City, by ale měla pokračovat beze změn.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ultralevné elektromobily jsou na programu dne. Ford údajně také něco chystá

  • Ford pracuje na vývoji nové elektrické platformy
  • Ta se stane základem několika modelů
  • Elektrická divize Fordu je dlouhodobě ve ztrátě
Elektrický Ford Explorer pro evropský trh

Elektrický Ford Explorer pro evropský trh | foto: Ford

Automobilka Ford informovala o nových podrobnostech, které se týkají elektrické platformy pro menší a dostupnější elektrická vozidla. Na základě mediální zprávy bude první model, založený na nové platformě, uveden na trh na konci roku 2026 a bude stát přibližně 25 000 dolarů, tj. asi 580 tisíc korun.

Kompaktní elektromobily mají dostat Ford z červených čísel

Generální ředitel Fordu Jim Farley zmínil na začátku února, že společnost pracuje na nové platformě pro nízkonákladové elektromobily. Žádné podrobnosti ale neuvedl. Agentura Bloomberg nyní s odkazem na informované zdroje uvádí, že automobilka plánuje výrobu kompaktního SUV, malého pickupu a možná i třetího modelu, který by mohl být použit také pro sdílení. Společným jmenovatelem uvedených vozů má být nová platforma. Informace hovoří také o tom, že první z modelů bude uveden na trh na konci roku 2026 a jeho cena se bude pohybovat okolo částky 25 000 dolarů.

Agentura Bloomberg uvádí, že za vývoj nové platformy zodpovídá Alan Clarke, který před dvěma lety přešel k Fordu z Tesly, kde zodpovídal za vývoj Modelu Y. Ve Fordu Clarke vede vývojový tým v Irvine v Kalifornii. Nová elektrická platforma bude sloužit k výrobě kompaktních elektromobilů, které budou využívat LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie. Ford ale zkoumá i další technologie s cílem dalšího snížení nákladů.

Platforma MEB od Volkswagenu

Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen Group


Čtěte také: Ford výrazně zrychlí nabíjení elektrických aut. Má už na to i patent


O (elektrické) Fordy není zájem

Automobilka Ford v loňském roce opět vykázala u své divize elektromobilů „Model e“ vysoké ztráty, které za rok 2023 činily 4,7 miliardy dolarů. Nejhorším obdobím byly poslední měsíce loňského roku, které skončily schodkem 1,6 miliardy dolarů. Jedním z hlavních důvodů tohoto stavu je stagnace prodejů elektromobilů Ford. Automobilka také hovoří o „extrémně konkurenčním cenovém prostředí spolu se strategickými investicemi do vývoje čistých elektromobilů nové generace.“

„Ford musel svou strategii přizpůsobit nižší poptávce a cenové válce vyvolané Teslou,“ řekl generální ředitel Jim Farley. Společnost se chce nyní zaměřit na velká elektrická vozidla a také na nízkonákladové, malé elektromobily. Právě pro ně je určena výše zmíněná elektrická platforma. Ford současně plánuje klást větší důraz na trh s hybridními automobily, jejichž prodej by se podle generálního ředitele mohl příští rok zvýšit o 40 %.

Od třetího čtvrtletí loňského roku brzdí Ford plány na výrobu elektromobilů. Tehdy automobilka oznámila, že odloží některé ze svých plánovaných mnohamiliardových investic do nových výrobních kapacit pro výrobu elektromobilů a baterií. Výstavba nového výrobního kampusu Fordu pro elektromobily v Tennessee, který je znám pod názvem Blue Oval City, by ale měla pokračovat beze změn.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."