Automobilka Ford informovala o nových podrobnostech, které se týkají elektrické platformy pro menší a dostupnější elektrická vozidla. Na základě mediální zprávy bude první model, založený na nové platformě, uveden na trh na konci roku 2026 a bude stát přibližně 25 000 dolarů, tj. asi 580 tisíc korun.
Generální ředitel Fordu Jim Farley zmínil na začátku února, že společnost pracuje na nové platformě pro nízkonákladové elektromobily. Žádné podrobnosti ale neuvedl. Agentura Bloomberg nyní s odkazem na informované zdroje uvádí, že automobilka plánuje výrobu kompaktního SUV, malého pickupu a možná i třetího modelu, který by mohl být použit také pro sdílení. Společným jmenovatelem uvedených vozů má být nová platforma. Informace hovoří také o tom, že první z modelů bude uveden na trh na konci roku 2026 a jeho cena se bude pohybovat okolo částky 25 000 dolarů.
Agentura Bloomberg uvádí, že za vývoj nové platformy zodpovídá Alan Clarke, který před dvěma lety přešel k Fordu z Tesly, kde zodpovídal za vývoj Modelu Y. Ve Fordu Clarke vede vývojový tým v Irvine v Kalifornii. Nová elektrická platforma bude sloužit k výrobě kompaktních elektromobilů, které budou využívat LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie. Ford ale zkoumá i další technologie s cílem dalšího snížení nákladů.
Čtěte také: Ford výrazně zrychlí nabíjení elektrických aut. Má už na to i patent
Automobilka Ford v loňském roce opět vykázala u své divize elektromobilů „Model e“ vysoké ztráty, které za rok 2023 činily 4,7 miliardy dolarů. Nejhorším obdobím byly poslední měsíce loňského roku, které skončily schodkem 1,6 miliardy dolarů. Jedním z hlavních důvodů tohoto stavu je stagnace prodejů elektromobilů Ford. Automobilka také hovoří o „extrémně konkurenčním cenovém prostředí spolu se strategickými investicemi do vývoje čistých elektromobilů nové generace.“
„Ford musel svou strategii přizpůsobit nižší poptávce a cenové válce vyvolané Teslou,“ řekl generální ředitel Jim Farley. Společnost se chce nyní zaměřit na velká elektrická vozidla a také na nízkonákladové, malé elektromobily. Právě pro ně je určena výše zmíněná elektrická platforma. Ford současně plánuje klást větší důraz na trh s hybridními automobily, jejichž prodej by se podle generálního ředitele mohl příští rok zvýšit o 40 %.
Od třetího čtvrtletí loňského roku brzdí Ford plány na výrobu elektromobilů. Tehdy automobilka oznámila, že odloží některé ze svých plánovaných mnohamiliardových investic do nových výrobních kapacit pro výrobu elektromobilů a baterií. Výstavba nového výrobního kampusu Fordu pro elektromobily v Tennessee, který je znám pod názvem Blue Oval City, by ale měla pokračovat beze změn.
Automobilka Ford informovala o nových podrobnostech, které se týkají elektrické platformy pro menší a dostupnější elektrická vozidla. Na základě mediální zprávy bude první model, založený na nové platformě, uveden na trh na konci roku 2026 a bude stát přibližně 25 000 dolarů, tj. asi 580 tisíc korun.
Generální ředitel Fordu Jim Farley zmínil na začátku února, že společnost pracuje na nové platformě pro nízkonákladové elektromobily. Žádné podrobnosti ale neuvedl. Agentura Bloomberg nyní s odkazem na informované zdroje uvádí, že automobilka plánuje výrobu kompaktního SUV, malého pickupu a možná i třetího modelu, který by mohl být použit také pro sdílení. Společným jmenovatelem uvedených vozů má být nová platforma. Informace hovoří také o tom, že první z modelů bude uveden na trh na konci roku 2026 a jeho cena se bude pohybovat okolo částky 25 000 dolarů.
Agentura Bloomberg uvádí, že za vývoj nové platformy zodpovídá Alan Clarke, který před dvěma lety přešel k Fordu z Tesly, kde zodpovídal za vývoj Modelu Y. Ve Fordu Clarke vede vývojový tým v Irvine v Kalifornii. Nová elektrická platforma bude sloužit k výrobě kompaktních elektromobilů, které budou využívat LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie. Ford ale zkoumá i další technologie s cílem dalšího snížení nákladů.
Čtěte také: Ford výrazně zrychlí nabíjení elektrických aut. Má už na to i patent
Automobilka Ford v loňském roce opět vykázala u své divize elektromobilů „Model e“ vysoké ztráty, které za rok 2023 činily 4,7 miliardy dolarů. Nejhorším obdobím byly poslední měsíce loňského roku, které skončily schodkem 1,6 miliardy dolarů. Jedním z hlavních důvodů tohoto stavu je stagnace prodejů elektromobilů Ford. Automobilka také hovoří o „extrémně konkurenčním cenovém prostředí spolu se strategickými investicemi do vývoje čistých elektromobilů nové generace.“
„Ford musel svou strategii přizpůsobit nižší poptávce a cenové válce vyvolané Teslou,“ řekl generální ředitel Jim Farley. Společnost se chce nyní zaměřit na velká elektrická vozidla a také na nízkonákladové, malé elektromobily. Právě pro ně je určena výše zmíněná elektrická platforma. Ford současně plánuje klást větší důraz na trh s hybridními automobily, jejichž prodej by se podle generálního ředitele mohl příští rok zvýšit o 40 %.
Od třetího čtvrtletí loňského roku brzdí Ford plány na výrobu elektromobilů. Tehdy automobilka oznámila, že odloží některé ze svých plánovaných mnohamiliardových investic do nových výrobních kapacit pro výrobu elektromobilů a baterií. Výstavba nového výrobního kampusu Fordu pro elektromobily v Tennessee, který je znám pod názvem Blue Oval City, by ale měla pokračovat beze změn.