Tvůrce legendárního elektromobilu míří do čínské automobilky Xiaomi

Pavel Škopek
Znak Xiaomi SU7 Ultra z 24 karátového zlata a karbonu | foto: Xiaomi
Znak Xiaomi SU7 Ultra z 24 karátového zlata a karbonu | foto: Xiaomi

Po 20 letech u BMW míří designér Kai Langer do Xiaomi. Tvůrce legendárního i3 posílí designovou divizi čínského výrobce elektromobilů.

Xiaomi přetáhlo hvězdu BMW

Dvacet let u jedné značky a pak ostrý řez. Kai Langer, muž, který vtiskl tvář elektrickým modelům BMW, vyměnil mnichovskou prémiovku za ambiciózní čínský gigant. Od 1. srpna posílil tým Xiaomi a už samotný přestup působí jako jasný signál soupeřům v segmentu elektromobilů.

Langer vedl design BMW i Series od počátku projektu až po uvedení modelu i3 v roce 2013, který přinutil celý automobilový průmysl přehodnotit vzhled elektromobilů. Jeho filozofie spočívala v tom, abyste věděli, že auto je elektrické, ale stále se jedná o 100% BMW. Nyní se podle svého LinkedIn profilu přesunul do výzkumného a vývojového centra Xiaomi v Mnichově. Přesná náplň jeho nové role zatím nebyla zveřejněna, oficiálně uvádí jen „Customer / Brand / Product“.

„Společnost XIAOMI, která se již etablovala na trhu s technologiemi a spotřební elektronikou a má za sebou raketový debut v automobilovém průmyslu, rozšiřuje své podnikání a dává mi šanci být jeho silnou součástí. Jsem velmi zvědavý na možnosti, které mi budou dány, abych mohl pokračovat a vytvářet světlou budoucnost… Již brzy :),“ uvedl ke své budoucnosti na LinkedIn.

Xiaomi SU7 Ultra | foto: Xiaomi
Xiaomi SU7 Ultra | foto: Xiaomi

Čtěte také: Zákazníci Xiaomi zuří. Firma si nechává zaplatit celé auto bez termínu dodání

Posílení prémiových ambicí

Příchod špičkového designéra zapadá do strategie rychlého růstu automobilové divize Xiaomi. Ta využívá zázemí technologického lídra, který v minulosti dokázal měnit pravidla hry ve světě smartphonů. Nyní se podobný přístup snaží uplatnit i na poli elektromobilů, kde design a technologie tvoří nerozlučné spojení.

Aktuálně má Xiaomi má na trhu dva úspěšné modely SU7 a SUV YU7, oba s jednotným designovým jazykem. Právě zde se očekává, že Langerova zkušenost může přinést buď pokračování této linie, nebo odvážný posun. Firma se přitom netají ambicí prosadit se i v prémiovém segmentu, kde vzhled vozu často rozhoduje o úspěchu.

Jak přesně se jeho rukopis projeví na připravovaných vozech, se ukáže v příštích měsících. Jisté je, že angažování designéra tohoto formátu podtrhuje odhodlání Xiaomi nebýt jen dalším elektromobilovým startupem. Chce se tak prosadit mezi zavedenými výrobci elektromobilů a nastavit vlastní trendy místo následování ostatních.

Zdroj:


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články