Většina měst v naší zemi leží pod sněhovou peřinou, zima je tak v plném proudu. Pro děti je to sice radost, ovšem pro všechny řidiče je to spíše jedna velká nepříjemnost. Kromě zvýšené opatrnosti v provozu totiž automobily také vyžadují větší péči, kterou majitelé mnohdy kvůli svému pohodlí přehlíží. Řeč je hlavně o zaparkovaných a nastartovaných vozech, které si řidiči nechávají vytopit či rozmrazit ještě před zahájením cesty.
Takovému stavu se říká volnoběžné zahřívání automobilu, přičemž je zakázané a dokonce škodí vašemu vozidlu. Spousta řidičů se tak snaží vůz připravit na jízdu a prohřát jeho vnitřnosti, uniká jim při tom ale pár detailů. Nízké otáčky zaručí pomalé zahřívání systému, což přispívá leda tak k většímu opotřebení součástek.
Pak je tu také český zákon, který uvádí, že řidič nesmí své okolí obtěžovat zbytečným ponecháním motoru v chodu na volnoběh. Hrozí za to navíc pokutou až 2 500 korun. Nejlepšího zahřátí dosáhnete skrze plynulou jízdu, dochází při ní k rovnoměrnému zahřívání interiéru, motoru i převodovky. Dalším možným řešením, jak si ušetřit odmrazování a vytápění, je instalace nezávislého topení. Buď ho nabízí za příplatek sama automobilka, anebo můžete sáhnout po nezávislém systému, co si lze nechat doinstalovat.
Čtěte také: V těchto dnech byste si za volantem měli dát opravdu pozor na jednu věc
Majitelé elektromobilů mají obrovskou výhodu, protože problém vlastně z mnoha důvodů vůbec nemusí řešit. Zaprvé při volnoběhu nejsou slyšet a neprodukují žádné výfukové plyny, a tudíž vlastně nemají jak obtěžovat své okolí. Zákon se tak elektrických vozů v podstatě netýká a šance na pokutu tím padá.
Mimo to mají elektromobily na rozdíl od spalováků zmíněné externí topení prakticky ve standardní výbavě. Na druhou stranu tepelný okruh logicky spotřebovává energii, což se před cestou projeví na dojezdu, pokud zrovna vozidlo nenabíjíte. Jakým způsobem to tedy řešíte, ať už u elektrického, či spalovacího auta? Napište nám do diskuze pod článkem své zkušenosti.
Většina měst v naší zemi leží pod sněhovou peřinou, zima je tak v plném proudu. Pro děti je to sice radost, ovšem pro všechny řidiče je to spíše jedna velká nepříjemnost. Kromě zvýšené opatrnosti v provozu totiž automobily také vyžadují větší péči, kterou majitelé mnohdy kvůli svému pohodlí přehlíží. Řeč je hlavně o zaparkovaných a nastartovaných vozech, které si řidiči nechávají vytopit či rozmrazit ještě před zahájením cesty.
Takovému stavu se říká volnoběžné zahřívání automobilu, přičemž je zakázané a dokonce škodí vašemu vozidlu. Spousta řidičů se tak snaží vůz připravit na jízdu a prohřát jeho vnitřnosti, uniká jim při tom ale pár detailů. Nízké otáčky zaručí pomalé zahřívání systému, což přispívá leda tak k většímu opotřebení součástek.
Pak je tu také český zákon, který uvádí, že řidič nesmí své okolí obtěžovat zbytečným ponecháním motoru v chodu na volnoběh. Hrozí za to navíc pokutou až 2 500 korun. Nejlepšího zahřátí dosáhnete skrze plynulou jízdu, dochází při ní k rovnoměrnému zahřívání interiéru, motoru i převodovky. Dalším možným řešením, jak si ušetřit odmrazování a vytápění, je instalace nezávislého topení. Buď ho nabízí za příplatek sama automobilka, anebo můžete sáhnout po nezávislém systému, co si lze nechat doinstalovat.
Čtěte také: V těchto dnech byste si za volantem měli dát opravdu pozor na jednu věc
Majitelé elektromobilů mají obrovskou výhodu, protože problém vlastně z mnoha důvodů vůbec nemusí řešit. Zaprvé při volnoběhu nejsou slyšet a neprodukují žádné výfukové plyny, a tudíž vlastně nemají jak obtěžovat své okolí. Zákon se tak elektrických vozů v podstatě netýká a šance na pokutu tím padá.
Mimo to mají elektromobily na rozdíl od spalováků zmíněné externí topení prakticky ve standardní výbavě. Na druhou stranu tepelný okruh logicky spotřebovává energii, což se před cestou projeví na dojezdu, pokud zrovna vozidlo nenabíjíte. Jakým způsobem to tedy řešíte, ať už u elektrického, či spalovacího auta? Napište nám do diskuze pod článkem své zkušenosti.