Japonský výrobce automobilů Toyota bude spolupracovat s japonskou ropnou společností Idemitsu Kosan. Společnou kooperací chtějí vyvinout novou solid-state baterii pro elektromobily budoucnosti. Jaké informace o spolupráci společnosti veřejnosti prozradily?
Japonská ropná společnost Idemitsu Kosan spojí síly s Toyotou. Společnými silami chtějí pokročit ve vývoji a výrobě baterií s pevným elektrolytem pro budoucí elektromobily japonské značky. Společnosti se podle dostupných informací mají zaměřit primárně na baterie se sulfidovým elektrolytem.
Spolupráce firem má být rozdělena na celkem tři části. Celá věc začne vývojem sulfidových pevných elektrolytů. Potom se společnosti přesunou k jejich výrobě v pilotní továrně, kde se vše vyzkouší. Pokud dopadne testování dobře, zahájí Toyota velkovýrobu nových baterií. Ty by mohly výrazně pomoci k delším dojezdům či rychlejšímu nabíjení.
Čtěte také: Toyota jde ve stopách Tesly. Spouští přelomovou výrobní linku na elektromobily
Podle Toyoty nyní Idemitsu Kosan zvyšuje kapacitu svého malého pilotního zařízení a pokračuje ve výstavbě větší továrny, která nakonec umožní celou komercializaci nové baterie. Ta by měla světlo světa oficiálně spatřit mezi lety 2027 a 2028.
Po oznámení spolupráce mezi společnostmi pokračovala tisková konference, kterou firmy v Japonsku uspořádaly. Její skoro dvě hodiny dlouhý záznam spolu s dalšími zajímavými informacemi o kooperaci je dostupný na YouTube. Toyota zde totiž vysvětluje nejen principy spolupráce, ale například i výhody a nevýhody bateriií s pevným elektrolytem a výzvy, které společnosti při vývoji nové baterie očekávají.
Japonský výrobce automobilů Toyota bude spolupracovat s japonskou ropnou společností Idemitsu Kosan. Společnou kooperací chtějí vyvinout novou solid-state baterii pro elektromobily budoucnosti. Jaké informace o spolupráci společnosti veřejnosti prozradily?
Japonská ropná společnost Idemitsu Kosan spojí síly s Toyotou. Společnými silami chtějí pokročit ve vývoji a výrobě baterií s pevným elektrolytem pro budoucí elektromobily japonské značky. Společnosti se podle dostupných informací mají zaměřit primárně na baterie se sulfidovým elektrolytem.
Spolupráce firem má být rozdělena na celkem tři části. Celá věc začne vývojem sulfidových pevných elektrolytů. Potom se společnosti přesunou k jejich výrobě v pilotní továrně, kde se vše vyzkouší. Pokud dopadne testování dobře, zahájí Toyota velkovýrobu nových baterií. Ty by mohly výrazně pomoci k delším dojezdům či rychlejšímu nabíjení.
Čtěte také: Toyota jde ve stopách Tesly. Spouští přelomovou výrobní linku na elektromobily
Podle Toyoty nyní Idemitsu Kosan zvyšuje kapacitu svého malého pilotního zařízení a pokračuje ve výstavbě větší továrny, která nakonec umožní celou komercializaci nové baterie. Ta by měla světlo světa oficiálně spatřit mezi lety 2027 a 2028.
Po oznámení spolupráce mezi společnostmi pokračovala tisková konference, kterou firmy v Japonsku uspořádaly. Její skoro dvě hodiny dlouhý záznam spolu s dalšími zajímavými informacemi o kooperaci je dostupný na YouTube. Toyota zde totiž vysvětluje nejen principy spolupráce, ale například i výhody a nevýhody bateriií s pevným elektrolytem a výzvy, které společnosti při vývoji nové baterie očekávají.