Jelikož Toyota nemá zcela pod kontrolou výrobu plně elektrických vozidel, využije hlubšího partnerství s další japonskou automobilkou pro posílení vlastní modelové řady. Spolupráce Toyoty se Suzuki není žádnou novinkou, i na českých silnicích můžete spatřit převlečenou Toyotu Corollu se znakem druhé společnosti. Tentokrát to ovšem bude zcela naopak. První čistě elektrické Suzuki se bude nabízet u obou partnerů.
Ve prospěch takových kroků jasně hovoří společné souznění v udržitelnost. Z jedné linky budou sjíždět vozy obou společností, aby se minimalizovaly zbytečné výdaje a aby mohla být produkce co nejefektivnější. Jelikož se Toyota věnuje především hybridům, nepotřebuje ani plně elektrické vozy nabízet v milionech kusů. Tedy alespoň zatím.
Suzuki bude nový elektromobil vyrábět v indickém závodě Gujarat od jara příštího roku. Toyota si již sdílený elektromobil vyzkoušela se Subaru, pro Suzuki ale v tomto směru půjde o prvenství. Podobně jako v případě modelu bZ4x jde o vozidlo kategorie SUV, včetně možnosti pohonu všech kol.
Kromě mimo silničních schopností má ale vůz nabídnout skvělou dynamiku i zvýšený dojezd. Na vývoji kromě obou partnerů spolupracovala i společnost Daihatsu Motor Corporation.
Společnou cestou se oběma automobilkám podařilo rozšířit dosah mimo tradiční země i do Afriky a na Blízký východ. Ředitelé společností vidí v těchto krocích velký potenciál a rychlejší cestu k dosažení uhlíkové neutrality. Myslí přitom na své klienty, kterým chtějí zprostředkovat nejen skvělý jízdní zážitek, ale také skvělý pocit z jízdy s nižšími dopady na životní prostředí.
Indický závod má započít novou éru elektromobility nejen pro Suzuki. Ani jeden z partnerů na tomto trhu doposud takové vozy neprodával. I to by se mělo nyní změnit. Koncept elektrického SUV se před rokem představil právě na indické Motor Show. Podle dostupných údajů by měl vůz disponovat baterií o 60 kWh s potenciálním dojezdem kolem 500 kilometrů. Nová továrna má mít výrobní kapacitu 250 tisíc vozidel ročně.
Jelikož Toyota nemá zcela pod kontrolou výrobu plně elektrických vozidel, využije hlubšího partnerství s další japonskou automobilkou pro posílení vlastní modelové řady. Spolupráce Toyoty se Suzuki není žádnou novinkou, i na českých silnicích můžete spatřit převlečenou Toyotu Corollu se znakem druhé společnosti. Tentokrát to ovšem bude zcela naopak. První čistě elektrické Suzuki se bude nabízet u obou partnerů.
Ve prospěch takových kroků jasně hovoří společné souznění v udržitelnost. Z jedné linky budou sjíždět vozy obou společností, aby se minimalizovaly zbytečné výdaje a aby mohla být produkce co nejefektivnější. Jelikož se Toyota věnuje především hybridům, nepotřebuje ani plně elektrické vozy nabízet v milionech kusů. Tedy alespoň zatím.
Suzuki bude nový elektromobil vyrábět v indickém závodě Gujarat od jara příštího roku. Toyota si již sdílený elektromobil vyzkoušela se Subaru, pro Suzuki ale v tomto směru půjde o prvenství. Podobně jako v případě modelu bZ4x jde o vozidlo kategorie SUV, včetně možnosti pohonu všech kol.
Kromě mimo silničních schopností má ale vůz nabídnout skvělou dynamiku i zvýšený dojezd. Na vývoji kromě obou partnerů spolupracovala i společnost Daihatsu Motor Corporation.
Společnou cestou se oběma automobilkám podařilo rozšířit dosah mimo tradiční země i do Afriky a na Blízký východ. Ředitelé společností vidí v těchto krocích velký potenciál a rychlejší cestu k dosažení uhlíkové neutrality. Myslí přitom na své klienty, kterým chtějí zprostředkovat nejen skvělý jízdní zážitek, ale také skvělý pocit z jízdy s nižšími dopady na životní prostředí.
Indický závod má započít novou éru elektromobility nejen pro Suzuki. Ani jeden z partnerů na tomto trhu doposud takové vozy neprodával. I to by se mělo nyní změnit. Koncept elektrického SUV se před rokem představil právě na indické Motor Show. Podle dostupných údajů by měl vůz disponovat baterií o 60 kWh s potenciálním dojezdem kolem 500 kilometrů. Nová továrna má mít výrobní kapacitu 250 tisíc vozidel ročně.