V minulých dílech našeho seriálu jsme vybrali několik čínských elektromobilů, které již můžete na území Evropy pořídit. Tyto vozy zajímavým způsobem rozšiřují možnost pořízení i lehce atypických modelů. Tradiční výrobci bývají více konzervativní a čínský trh si často vyžaduje odlišný přístup. A přesně takovému popisu odpovídá i ještě jeden malý elektromobil, který bychom vám chtěli představit. Jen jej v Evropě bohužel oficiální cestou nepořídíte.
Toto miniaturní vozítko se v Číně pyšní mnoha „nej“. Je zaručeně nejlevnějším sériově vyráběným elektromobilem. Jeho rozměry nabádají k tomu, aby byl i jedním z nejmenších použitelných vozidel. Na domácím trhu je navíc nejprodávanějším modelem a překonává i Teslu Model 3. Řeč je o elektromobilu Wuling Hongguang Mini EV. Možná jste o něm už slyšeli. V Číně jde totiž o neskutečný mini EV boom!
S cenou pohybující se kolem 5 000 dolarů jde o naprostý trhák. Na větší částku vás například přijde i zprovoznění funkce Apple CarPlay ve Ferrari nebo specifikace přihrádky na doutníky ve voze Rolls-Royce. Ano, jde o extrémní přirovnání, ale v této ceně pořídíte i velmi lehké a kvalitní elektrokolo. Rychlost elektromobilu je omezena na 100 km/h a běžně ujede 120 kilometrů (9,3 kWh). Na výběr je i větší baterie (13.8 kWh) s dojezdem o 50 km delším. Poháněná jsou zadní kola jedním elektromotorem o výkonu 20 kW. Z běžné zásuvky dobijete větší baterii za 9 hodin, ta slabší vám ušetří 2,5 hodiny.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Zeekr 001 jde po krku nejvýkonnější Tesle (6. díl)
Vůz se navíc vyrábí i v několika variantách. Rozhodně o něm nelze říci, že by bylo nudné. Kromě běžné krabičky se chystá verze bez střechy nebo s podlouženým dojezdem. Když se japonský profesor rozhodl prozkoumat, jak je možné takové vozidlo vyrábět a prodávat za tak nizkou cenu, zjistil, že materály použité pro výrobu úplně neodpovídají kvalitě hodné automobilového průmyslu. Je tedy pravděpodobné, že vozy budou vyžadovat častější servis. Ten ale bude velmi levný a pro spoustu majitelů tak nebude přestavovat velkou překážku.
Wuling Hongguang Mini EV by měl teoreticky uvést až 4 pasažéry. Sedadla tam pro ně jsou, ovšem nechceme odhadovat, jak pohodlná bude jízda ve druhé řadě. Překvapením pro mnohé může být, že spoluvlastníkem společnosti je i americký skupina General Motors. Majitelem nápadu a většinového podílu je pak čínská skupina SAIC. Tyto skupiny spolu ale pracují přes 20 let, a tak je takový společný projekt vcelku obhajitelný. Do velkoměsta se jedná o skvělý prostředek. Zaparkujete vždy a všude a odvezete i větší nákup pro celou rodinu. Tedy za předpokladu, že pojedete nakupovat v jednom. Líbilo by se vám takové vozítko i v Evropě?
V minulých dílech našeho seriálu jsme vybrali několik čínských elektromobilů, které již můžete na území Evropy pořídit. Tyto vozy zajímavým způsobem rozšiřují možnost pořízení i lehce atypických modelů. Tradiční výrobci bývají více konzervativní a čínský trh si často vyžaduje odlišný přístup. A přesně takovému popisu odpovídá i ještě jeden malý elektromobil, který bychom vám chtěli představit. Jen jej v Evropě bohužel oficiální cestou nepořídíte.
Toto miniaturní vozítko se v Číně pyšní mnoha „nej“. Je zaručeně nejlevnějším sériově vyráběným elektromobilem. Jeho rozměry nabádají k tomu, aby byl i jedním z nejmenších použitelných vozidel. Na domácím trhu je navíc nejprodávanějším modelem a překonává i Teslu Model 3. Řeč je o elektromobilu Wuling Hongguang Mini EV. Možná jste o něm už slyšeli. V Číně jde totiž o neskutečný mini EV boom!
S cenou pohybující se kolem 5 000 dolarů jde o naprostý trhák. Na větší částku vás například přijde i zprovoznění funkce Apple CarPlay ve Ferrari nebo specifikace přihrádky na doutníky ve voze Rolls-Royce. Ano, jde o extrémní přirovnání, ale v této ceně pořídíte i velmi lehké a kvalitní elektrokolo. Rychlost elektromobilu je omezena na 100 km/h a běžně ujede 120 kilometrů (9,3 kWh). Na výběr je i větší baterie (13.8 kWh) s dojezdem o 50 km delším. Poháněná jsou zadní kola jedním elektromotorem o výkonu 20 kW. Z běžné zásuvky dobijete větší baterii za 9 hodin, ta slabší vám ušetří 2,5 hodiny.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Zeekr 001 jde po krku nejvýkonnější Tesle (6. díl)
Vůz se navíc vyrábí i v několika variantách. Rozhodně o něm nelze říci, že by bylo nudné. Kromě běžné krabičky se chystá verze bez střechy nebo s podlouženým dojezdem. Když se japonský profesor rozhodl prozkoumat, jak je možné takové vozidlo vyrábět a prodávat za tak nizkou cenu, zjistil, že materály použité pro výrobu úplně neodpovídají kvalitě hodné automobilového průmyslu. Je tedy pravděpodobné, že vozy budou vyžadovat častější servis. Ten ale bude velmi levný a pro spoustu majitelů tak nebude přestavovat velkou překážku.
Wuling Hongguang Mini EV by měl teoreticky uvést až 4 pasažéry. Sedadla tam pro ně jsou, ovšem nechceme odhadovat, jak pohodlná bude jízda ve druhé řadě. Překvapením pro mnohé může být, že spoluvlastníkem společnosti je i americký skupina General Motors. Majitelem nápadu a většinového podílu je pak čínská skupina SAIC. Tyto skupiny spolu ale pracují přes 20 let, a tak je takový společný projekt vcelku obhajitelný. Do velkoměsta se jedná o skvělý prostředek. Zaparkujete vždy a všude a odvezete i větší nákup pro celou rodinu. Tedy za předpokladu, že pojedete nakupovat v jednom. Líbilo by se vám takové vozítko i v Evropě?