Automobilka Volkswagen v posledních letech stále více tíhla ke sterilitě a konzervativnosti a pro mnoho lidí se staly modely její, ale i celého koncernu, standardem „obyčejného“ auta. To plánuje nový ředitel Thomas Schäfer změnit a udělat ze společnosti „lovebrand“, který bude vzbuzovat emoce. To však není jeho jediný cíl, kterého plánuje v blízké budoucnosti dosáhnout. Co vše kolegům z magazínu Autocar prozradil?
Schäfer se při představení nového Volkswagenu ID. Buzz rozpovídal o blízké budoucnosti automobilky a jeho osobních cílech, kterých chce jako její čerstvý šéf dosáhnout. Ty cíle jsou konkrétně tři a nejsou vůbec skromné.
Jak jsme zmínili, stěžejní je pro Schäfera udělat z Volkswagenu opět (?) milovanou značku plnou emocí a zarytých příznivců. „Volkswagen je fenomenální globální značka a zaslouží si vrátit se tam, kde bývala. Potřebuje k tomu investice do produktů a do obsahu, a my jsme na dobré cestě. Musíme značku emocionalizovat, a to prostřednictvím způsobu, jakým mluvíme s médii nebo v naší reklamě. Potřebujeme také představit další majáky (koncepty a prototypy, které dávají na obdiv nejnovější technologie),“ řekl šéf automobilky.
Čtěte také: Další oběť elektromobility? Volkswagen Golf se zřejmě nedočká svého nástupce
Druhým velmi důležitým posláním pro Thomase Schäfere je přiblížení automobilky Volkswagen ostatním koncernovým společnostem, kterými jsou Škoda Auto, Seat a Cupra. V této oblasti chce usilovat o zefektivnění vývoje společných dílů a funkcí, snížení nákladů a zkrácení doby produkce. „To neznamená, že si vozy budou více podobné. Ve skutečnosti to bude přesně naopak,“ dodal.
Jeho třetí prioritou je dohlížet na „dvojí transformaci“, která spočívá nejen v přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily, ale zároveň z elektrických vozů na autonomní. Dle slov Schäfera je v tomto ohledu automobilka s novým softwarem na velmi slibné cestě. Na otázku ohledně dosavadních problémů softwaru, které stály generálního ředitele koncernu Herberta Diesse místo, odpověděl: „Volkswagen naslouchal zákazníkům a nyní bude naslouchat ještě pozorněji.“
Automobilka Volkswagen v posledních letech stále více tíhla ke sterilitě a konzervativnosti a pro mnoho lidí se staly modely její, ale i celého koncernu, standardem „obyčejného“ auta. To plánuje nový ředitel Thomas Schäfer změnit a udělat ze společnosti „lovebrand“, který bude vzbuzovat emoce. To však není jeho jediný cíl, kterého plánuje v blízké budoucnosti dosáhnout. Co vše kolegům z magazínu Autocar prozradil?
Schäfer se při představení nového Volkswagenu ID. Buzz rozpovídal o blízké budoucnosti automobilky a jeho osobních cílech, kterých chce jako její čerstvý šéf dosáhnout. Ty cíle jsou konkrétně tři a nejsou vůbec skromné.
Jak jsme zmínili, stěžejní je pro Schäfera udělat z Volkswagenu opět (?) milovanou značku plnou emocí a zarytých příznivců. „Volkswagen je fenomenální globální značka a zaslouží si vrátit se tam, kde bývala. Potřebuje k tomu investice do produktů a do obsahu, a my jsme na dobré cestě. Musíme značku emocionalizovat, a to prostřednictvím způsobu, jakým mluvíme s médii nebo v naší reklamě. Potřebujeme také představit další majáky (koncepty a prototypy, které dávají na obdiv nejnovější technologie),“ řekl šéf automobilky.
Čtěte také: Další oběť elektromobility? Volkswagen Golf se zřejmě nedočká svého nástupce
Druhým velmi důležitým posláním pro Thomase Schäfere je přiblížení automobilky Volkswagen ostatním koncernovým společnostem, kterými jsou Škoda Auto, Seat a Cupra. V této oblasti chce usilovat o zefektivnění vývoje společných dílů a funkcí, snížení nákladů a zkrácení doby produkce. „To neznamená, že si vozy budou více podobné. Ve skutečnosti to bude přesně naopak,“ dodal.
Jeho třetí prioritou je dohlížet na „dvojí transformaci“, která spočívá nejen v přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily, ale zároveň z elektrických vozů na autonomní. Dle slov Schäfera je v tomto ohledu automobilka s novým softwarem na velmi slibné cestě. Na otázku ohledně dosavadních problémů softwaru, které stály generálního ředitele koncernu Herberta Diesse místo, odpověděl: „Volkswagen naslouchal zákazníkům a nyní bude naslouchat ještě pozorněji.“