Thomas Schäfer chce z Volkswagenu udělat lovebrand. Co ze svých plánů prozradil?

  • Čerstvý ředitel automobilky Volkswagen prozradil plány do budoucna
  • V následujících letech si klade tři hlavní cíle
  • Co plánuje Thomas Schäfer změnit?
Thomas Schäfer

Šéf automobilky Volkswagen | foto: Škoda Auto

Automobilka Volkswagen v posledních letech stále více tíhla ke sterilitě a konzervativnosti a pro mnoho lidí se staly modely její, ale i celého koncernu, standardem „obyčejného“ auta. To plánuje nový ředitel Thomas Schäfer změnit a udělat ze společnosti „lovebrand“, který bude vzbuzovat emoce. To však není jeho jediný cíl, kterého plánuje v blízké budoucnosti dosáhnout. Co vše kolegům z magazínu Autocar prozradil?

Volkswagen bude líbivější a emociálnější

Schäfer se při představení nového Volkswagenu ID. Buzz rozpovídal o blízké budoucnosti automobilky a jeho osobních cílech, kterých chce jako její čerstvý šéf dosáhnout. Ty cíle jsou konkrétně tři a nejsou vůbec skromné.

Jak jsme zmínili, stěžejní je pro Schäfera udělat z Volkswagenu opět (?) milovanou značku plnou emocí a zarytých příznivců. „Volkswagen je fenomenální globální značka a zaslouží si vrátit se tam, kde bývala. Potřebuje k tomu investice do produktů a do obsahu, a my jsme na dobré cestě. Musíme značku emocionalizovat, a to prostřednictvím způsobu, jakým mluvíme s médii nebo v naší reklamě. Potřebujeme také představit další majáky (koncepty a prototypy, které dávají na obdiv nejnovější technologie),“ řekl šéf automobilky.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero | Foto: Volswagen


Čtěte také: Další oběť elektromobility? Volkswagen Golf se zřejmě nedočká svého nástupce


Druhým velmi důležitým posláním pro Thomase Schäfere je přiblížení automobilky Volkswagen ostatním koncernovým společnostem, kterými jsou Škoda Auto, Seat a Cupra. V této oblasti chce usilovat o zefektivnění vývoje společných dílů a funkcí, snížení nákladů a zkrácení doby produkce. „To neznamená, že si vozy budou více podobné. Ve skutečnosti to bude přesně naopak,“ dodal.

Elektrifikace? Schäferův cíl je vyšší

Jeho třetí prioritou je dohlížet na „dvojí transformaci“, která spočívá nejen v přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily, ale zároveň z elektrických vozů na autonomní. Dle slov Schäfera je v tomto ohledu automobilka s novým softwarem na velmi slibné cestě. Na otázku ohledně dosavadních problémů softwaru, které stály generálního ředitele koncernu Herberta Diesse místo, odpověděl: „Volkswagen naslouchal zákazníkům a nyní bude naslouchat ještě pozorněji.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Thomas Schäfer chce z Volkswagenu udělat lovebrand. Co ze svých plánů prozradil?

  • Čerstvý ředitel automobilky Volkswagen prozradil plány do budoucna
  • V následujících letech si klade tři hlavní cíle
  • Co plánuje Thomas Schäfer změnit?
Thomas Schäfer

Šéf automobilky Volkswagen | foto: Škoda Auto

Automobilka Volkswagen v posledních letech stále více tíhla ke sterilitě a konzervativnosti a pro mnoho lidí se staly modely její, ale i celého koncernu, standardem „obyčejného“ auta. To plánuje nový ředitel Thomas Schäfer změnit a udělat ze společnosti „lovebrand“, který bude vzbuzovat emoce. To však není jeho jediný cíl, kterého plánuje v blízké budoucnosti dosáhnout. Co vše kolegům z magazínu Autocar prozradil?

Volkswagen bude líbivější a emociálnější

Schäfer se při představení nového Volkswagenu ID. Buzz rozpovídal o blízké budoucnosti automobilky a jeho osobních cílech, kterých chce jako její čerstvý šéf dosáhnout. Ty cíle jsou konkrétně tři a nejsou vůbec skromné.

Jak jsme zmínili, stěžejní je pro Schäfera udělat z Volkswagenu opět (?) milovanou značku plnou emocí a zarytých příznivců. „Volkswagen je fenomenální globální značka a zaslouží si vrátit se tam, kde bývala. Potřebuje k tomu investice do produktů a do obsahu, a my jsme na dobré cestě. Musíme značku emocionalizovat, a to prostřednictvím způsobu, jakým mluvíme s médii nebo v naší reklamě. Potřebujeme také představit další majáky (koncepty a prototypy, které dávají na obdiv nejnovější technologie),“ řekl šéf automobilky.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero | Foto: Volswagen


Čtěte také: Další oběť elektromobility? Volkswagen Golf se zřejmě nedočká svého nástupce


Druhým velmi důležitým posláním pro Thomase Schäfere je přiblížení automobilky Volkswagen ostatním koncernovým společnostem, kterými jsou Škoda Auto, Seat a Cupra. V této oblasti chce usilovat o zefektivnění vývoje společných dílů a funkcí, snížení nákladů a zkrácení doby produkce. „To neznamená, že si vozy budou více podobné. Ve skutečnosti to bude přesně naopak,“ dodal.

Elektrifikace? Schäferův cíl je vyšší

Jeho třetí prioritou je dohlížet na „dvojí transformaci“, která spočívá nejen v přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily, ale zároveň z elektrických vozů na autonomní. Dle slov Schäfera je v tomto ohledu automobilka s novým softwarem na velmi slibné cestě. Na otázku ohledně dosavadních problémů softwaru, které stály generálního ředitele koncernu Herberta Diesse místo, odpověděl: „Volkswagen naslouchal zákazníkům a nyní bude naslouchat ještě pozorněji.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."