Když Elon Musk přišel s nápadem vyvinout pokročilého autopilota, který bude zachraňovat životy a bude prakticky mnohem lepší, než dokáže být za volantem drtivá většina řidičů, sklidil za to velký potlesk, ale stejně tak přišla i vlna kritiky.
Co je velmi důležité říct, tak autonomní systém od americké automobilky – Tesla Full-Self Driving – je stále ve fázi beta testování, kdy se řidič musí plně věnovat jízdě, ačkoliv už jde spíše jen o dohlížení na reakce autopilota, než že by si člověk mohl dát nohy nahoru nebo se za jízdy prospat.
Právě z těchto důvodů je velmi překvapivé, až skoro nepochopitelné, že Tesla s příchodem updatu na verzi 2021.12.25.6 umožnila ve svých elektromobilech hraní her i za jízdy. Objevují se tedy vážné obavy z toho, že to může být velmi nebezpečné.
Čtěte také: Tesla posouvá laťku bezpečnosti stále výše, běžné crashtesty už prý nestačí
Jedním z těch, kteří na to nyní upozorňují, je Vince Patton, majitel Tesly Model 3 z amerického Oregonu, který už si užívá důchod. Jak informuje server The New York Times, tak řidič Tesly byl velmi překvapený tím, že mu auto umožňuje hrát některé hry i za jízdy. Po asi pěti sekundách hru raději vypnul.
Tesla se samozřejmě pojistila tím, že u trojice her (Solitaire, Sky Force Reloaded, The Battle of Polytopia: Moonrise – pozn. redakce), které je možné hrát nejen při čekání na nabíjecí stanici, ale také za jízdy, přidává hlášku, že třeba Solitaire by měl hrát za jízdy jen spolucestující.
Autopilot Tesly podle statistik snižuje nehodovost na silnicích, z nejnovější zprávy automobilky Vehicle Safety Report vychází najevo, že elektromobily od Muska a spol. bourají při zapnutém autopilotovi každých 7 milionů kilometrů, přičemž u ostatních aut je to každých ani ne 800 tisíc kilometrů, tedy téměř 9× méně často.
Každopádně i přes výborné statistiky Tesly je nutné říct, že každý život se počítá a při vývoji zcela autonomního systému to zřejmě nepůjde jinak, než se poučit z chyb a tragických nehod. Dosud již v Teslách zemřelo nejméně 12 lidí od roku 2016, kdy došlo k první tragické nehodě s autopilotem.
Co říkáte na to, že Tesla nově umožňuje hraní her i za volantem, nejen spolucestujícím? Myslíte si, že je to vážné snížení bezpečnosti vozů nebo by si to měl rozhodnout každý řidič sám, zda-li se nechá rozptylovat či nikoliv? Napište nám svůj názor do diskuze!
Když Elon Musk přišel s nápadem vyvinout pokročilého autopilota, který bude zachraňovat životy a bude prakticky mnohem lepší, než dokáže být za volantem drtivá většina řidičů, sklidil za to velký potlesk, ale stejně tak přišla i vlna kritiky.
Co je velmi důležité říct, tak autonomní systém od americké automobilky – Tesla Full-Self Driving – je stále ve fázi beta testování, kdy se řidič musí plně věnovat jízdě, ačkoliv už jde spíše jen o dohlížení na reakce autopilota, než že by si člověk mohl dát nohy nahoru nebo se za jízdy prospat.
Právě z těchto důvodů je velmi překvapivé, až skoro nepochopitelné, že Tesla s příchodem updatu na verzi 2021.12.25.6 umožnila ve svých elektromobilech hraní her i za jízdy. Objevují se tedy vážné obavy z toho, že to může být velmi nebezpečné.
Čtěte také: Tesla posouvá laťku bezpečnosti stále výše, běžné crashtesty už prý nestačí
Jedním z těch, kteří na to nyní upozorňují, je Vince Patton, majitel Tesly Model 3 z amerického Oregonu, který už si užívá důchod. Jak informuje server The New York Times, tak řidič Tesly byl velmi překvapený tím, že mu auto umožňuje hrát některé hry i za jízdy. Po asi pěti sekundách hru raději vypnul.
Tesla se samozřejmě pojistila tím, že u trojice her (Solitaire, Sky Force Reloaded, The Battle of Polytopia: Moonrise – pozn. redakce), které je možné hrát nejen při čekání na nabíjecí stanici, ale také za jízdy, přidává hlášku, že třeba Solitaire by měl hrát za jízdy jen spolucestující.
Autopilot Tesly podle statistik snižuje nehodovost na silnicích, z nejnovější zprávy automobilky Vehicle Safety Report vychází najevo, že elektromobily od Muska a spol. bourají při zapnutém autopilotovi každých 7 milionů kilometrů, přičemž u ostatních aut je to každých ani ne 800 tisíc kilometrů, tedy téměř 9× méně často.
Každopádně i přes výborné statistiky Tesly je nutné říct, že každý život se počítá a při vývoji zcela autonomního systému to zřejmě nepůjde jinak, než se poučit z chyb a tragických nehod. Dosud již v Teslách zemřelo nejméně 12 lidí od roku 2016, kdy došlo k první tragické nehodě s autopilotem.
Co říkáte na to, že Tesla nově umožňuje hraní her i za volantem, nejen spolucestujícím? Myslíte si, že je to vážné snížení bezpečnosti vozů nebo by si to měl rozhodnout každý řidič sám, zda-li se nechá rozptylovat či nikoliv? Napište nám svůj názor do diskuze!