Tesla na svém youtubovém účtu zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svůj proces testování bezpečnosti vozů při nárazu. Ve videu mluví inženýr z Tesly především o nové bezpečnostní technologii, která umožní upravovat bezpečnostní prvky auta podle daného typu nárazu.
Společnost se ve své testovací laboratoři zaměřuje na typy kolizí, které nejsou běžně testovány při oficiálních nárazových testech. Tesle se totiž díky shromažďování dat z celé své flotily, která nyní čítá více jak jeden milion vozů, podařilo zjistit, že mnoho kolizí standardizovaným testům vůbec neodpovídá.
„Dříve bylo pro vývoj auta nejlepší využít standartní nárazové testy. Tyto testy jsou jen jako pár zrnek písku. Tato zrnka by měla reprezentovat celou pláž, ale ve skutečnosti je pláž nekonečně komplexní. Každá nehoda je jiná,“ říká o problému inženýr Dan. „Díky shromáždění dat z milionů vozidel v naší flotile a replikaci scénářů havárií z reálného světa jsme schopni vytvořit jedny z nejbezpečnějších vozů na silnici,“ zaznělo také ve videu.
Čtěte také: Tesla zavádí unikátní bezpečnostní systém, který z vás udělá lepšího řidiče
K získávání dat využívá Tesla senzory, které běžně slouží pro fungování systému Autopilot. Díky těmto datům auto údajně dokáže během deseti milisekund po srážce vyhodnotit, o jaký typ nárazu se jedná a podle toho upravit chování airbagů. Zároveň má auto také informaci o přesné poloze sedadla a volantu. Díky tomu dokáže zajistit vypuštění airbagů tak, aby se minimalizovalo riziko zranění posádky.
Tato nová technologie byla testována na novém Modelu Y. Nejprve proběhla řada počítačových simulací a následně přišel na řadu samotný test. Do přední částí elektromobilu narazil ve vysoké rychlosti pickup. Podle videa uspěl nový systém na jedničku, auto se chovalo přesně jako na simulacích a posádka by vyvázla bez vážných zranění.
Tesla na svém youtubovém účtu zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svůj proces testování bezpečnosti vozů při nárazu. Ve videu mluví inženýr z Tesly především o nové bezpečnostní technologii, která umožní upravovat bezpečnostní prvky auta podle daného typu nárazu.
Společnost se ve své testovací laboratoři zaměřuje na typy kolizí, které nejsou běžně testovány při oficiálních nárazových testech. Tesle se totiž díky shromažďování dat z celé své flotily, která nyní čítá více jak jeden milion vozů, podařilo zjistit, že mnoho kolizí standardizovaným testům vůbec neodpovídá.
„Dříve bylo pro vývoj auta nejlepší využít standartní nárazové testy. Tyto testy jsou jen jako pár zrnek písku. Tato zrnka by měla reprezentovat celou pláž, ale ve skutečnosti je pláž nekonečně komplexní. Každá nehoda je jiná,“ říká o problému inženýr Dan. „Díky shromáždění dat z milionů vozidel v naší flotile a replikaci scénářů havárií z reálného světa jsme schopni vytvořit jedny z nejbezpečnějších vozů na silnici,“ zaznělo také ve videu.
Čtěte také: Tesla zavádí unikátní bezpečnostní systém, který z vás udělá lepšího řidiče
K získávání dat využívá Tesla senzory, které běžně slouží pro fungování systému Autopilot. Díky těmto datům auto údajně dokáže během deseti milisekund po srážce vyhodnotit, o jaký typ nárazu se jedná a podle toho upravit chování airbagů. Zároveň má auto také informaci o přesné poloze sedadla a volantu. Díky tomu dokáže zajistit vypuštění airbagů tak, aby se minimalizovalo riziko zranění posádky.
Tato nová technologie byla testována na novém Modelu Y. Nejprve proběhla řada počítačových simulací a následně přišel na řadu samotný test. Do přední částí elektromobilu narazil ve vysoké rychlosti pickup. Podle videa uspěl nový systém na jedničku, auto se chovalo přesně jako na simulacích a posádka by vyvázla bez vážných zranění.