Tesla před krátkým časem oznámila rozšíření svého pilotního programu, ve kterém vybrané Superchargery odblokovala i pro majitele elektromobilů jiných značek. Zatím to bylo vždy pár stanic v Nizozemsku, Francii a Norsku. Nyní Tesla přichází s velkou novinkou. V zemi elektromobilům zaslíbené, v Nizozemsku, odemyká všechny stanice i pro elektromobily jiných značek.
V minulých letech a vloni zvlášť Tesla sledovala, jaký dopad a zájem budou mít majitelé elektromobilů konkurenčních značek o nabíjení na rychlých Superchargerech. A odpověď nejspíš dostali příznivou. V Nizozemsku totiž mohou nyní všechny elektromobily s CCS konektorem využívat výhod Superchargerů od Tesly.
V zemi se nyní nachází 36 lokalit s nabíjecími stojany této automobilky. Velmi rychle se tak řítí na přední příčky poskytovatelů rychlých nabíječek na území tohoto státu. Žádná jiná síť nenabízí takové možnosti. Díky tomuto kroku může Tesla dále sledovat, jaký zájem o nabíjení cizími vozy bude, zvláště pak na místech, které nejsou permanentně vytěžované tak, jako ty umístěné v okolí velkých měst.
Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Řidičům stačí stáhnout si aplikaci Tesla z obchodu svého telefonu. Aby mohli na těchto stanicích nabíjet, musí být jejich vybaven nabíjecím konektorem CCS. Předpokládá se, že postupně Tesla odemkne i zbylé nabíječky v Evropě a zisk použije na další rozšiřování své sítě.
I když se očekává, že s podobným tahem přijde Tesla i na domácím americkém trhu, nebude to tak jednoduchá záležitost jako v Evropě, jelikož ve Spojených státech používá Tesla pro své vozy vlastní konektor. Místní řidiči, kteří budou mít zájem na Superchargerech nabíjet si tak budou muset pořídit redukci.
Američtí poskytovatelé nabíjecích sítí se mohou ucházet o grant ve výši 7,5 miliardy dolarů (161 miliard korun), pokud umožní nabíjení více než jednomu výrobci. V praxi by to znamenalo použít univerzální konektor, nebo nabízet alespoň možnost zakoupení redukce pro správné napojení. Tesla se nyní zisku tohoto grantu blíží. Kdy dojde k uvolněné dalších nabíječek v ostatních zemích, ale zatím nevíme.
Tesla před krátkým časem oznámila rozšíření svého pilotního programu, ve kterém vybrané Superchargery odblokovala i pro majitele elektromobilů jiných značek. Zatím to bylo vždy pár stanic v Nizozemsku, Francii a Norsku. Nyní Tesla přichází s velkou novinkou. V zemi elektromobilům zaslíbené, v Nizozemsku, odemyká všechny stanice i pro elektromobily jiných značek.
V minulých letech a vloni zvlášť Tesla sledovala, jaký dopad a zájem budou mít majitelé elektromobilů konkurenčních značek o nabíjení na rychlých Superchargerech. A odpověď nejspíš dostali příznivou. V Nizozemsku totiž mohou nyní všechny elektromobily s CCS konektorem využívat výhod Superchargerů od Tesly.
V zemi se nyní nachází 36 lokalit s nabíjecími stojany této automobilky. Velmi rychle se tak řítí na přední příčky poskytovatelů rychlých nabíječek na území tohoto státu. Žádná jiná síť nenabízí takové možnosti. Díky tomuto kroku může Tesla dále sledovat, jaký zájem o nabíjení cizími vozy bude, zvláště pak na místech, které nejsou permanentně vytěžované tak, jako ty umístěné v okolí velkých měst.
Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Řidičům stačí stáhnout si aplikaci Tesla z obchodu svého telefonu. Aby mohli na těchto stanicích nabíjet, musí být jejich vybaven nabíjecím konektorem CCS. Předpokládá se, že postupně Tesla odemkne i zbylé nabíječky v Evropě a zisk použije na další rozšiřování své sítě.
I když se očekává, že s podobným tahem přijde Tesla i na domácím americkém trhu, nebude to tak jednoduchá záležitost jako v Evropě, jelikož ve Spojených státech používá Tesla pro své vozy vlastní konektor. Místní řidiči, kteří budou mít zájem na Superchargerech nabíjet si tak budou muset pořídit redukci.
Američtí poskytovatelé nabíjecích sítí se mohou ucházet o grant ve výši 7,5 miliardy dolarů (161 miliard korun), pokud umožní nabíjení více než jednomu výrobci. V praxi by to znamenalo použít univerzální konektor, nebo nabízet alespoň možnost zakoupení redukce pro správné napojení. Tesla se nyní zisku tohoto grantu blíží. Kdy dojde k uvolněné dalších nabíječek v ostatních zemích, ale zatím nevíme.