Funkce Tesla Cam, jež zastává funkci dashcam, zachytila nehodu Modelu 3, která se stala na dálnici při vydatném dešti.
Na níže umístěném videu můžete vidět, jak elektromobil Tesla Model 3 (test) jede při prudkém lijáku po dálnici, začnou ji prokluzovat kola, což vede k jevu známému pod označením Aquaplaning, dostane smyk a narazí do dálniční bariéry. Celý tento incident byl nahrán funkcí Tesla Cam, což je zabudovaná palubní kamera Tesly, kterou disponují všechny novější vozy značky Tesla.
Mohlo by se zdát, že za to může samotný déšť, a že právě déšť hraje v tomto incidentu hlavní roli, ovšem to není pravda. K prokluzu kol dochází nejčastěji kombinací různých nepříznivých podmínek k jízdě po silnici. Nejčastěji to bývá stálá voda (často smíchaná s oleji a dalšími kluzkými látkami) v kombinaci se sníženým dezénem pneumatik. To může vést k tomu, že se pneumatika nedotýká přímo povrchu vozovky a to má za následek naprostou ztrátu kontroly nad vozidlem a jeho řízením.
Ve videu výše lze vidět, jak se tato Tesla potýká s velkým množstvím vody. Řidič ztratí jakoukoli kontrolu nad vozidlem a směřuje přímo do vedlejších pruhů. Tesla pokračuje skrze vedlejší pruhy a svůj nečekaný výlet ukončí nárazem do bariéry. Vypadá to, že Tesla jen o vlas minula oranžové auto, které bylo zrovna ve špatnou dobu na špatném místě.
Označení Aquaplaning se používá k označení smyku, či prokluzu kol vozidla, které jede po mokrém povrchu. Ke smyku dochází tehdy, když pneumatika vozu narazí na více vody, než dokáže rozptýlit. Tlak vody v přední části kola tlačí vodu pod pneumatiku a ta je tím pak oddělena tenkou vrstvou vody od povrchu vozovky a řidič tak ihned ztrácí kontrolu nad vozidlem. Konečným výsledkem je ztráta řízení, brzdění a i regulace výkonu.
Gumové pneumatiky disponují drážkami, které jsou navrženy tak, aby zajistily odvod vody zpod pneumatiky. To vytváří vyšší tření s povrchem vozovky a může zabránit, anebo aspoň minimalizovat riziko smyku.
Aquaplaning se může objevit kdykoli na mokrém povrchu vozovky, každopádně prvních 10 minut lehkého mrholení bývá nejnebezpečnějších.
Když se lehký déšť smíchá se zbytky oleje na silnici, dojde k vytvoření kluzkého povrchu, který může vozidlům způsobit, hlavně jedoucím rychlostí vyšší jak 50 km/h, prokluz kol a smyk. Tato situace může být pro řidiče a jeho okolí až smrtelně nebezpečná.
Šance, že se stanete účastníkem automobilové nehody, se zvyšuje, když jsou špatné povětrnostní podmínky jako je například mlha, déšť, led a sníh. Ovšem není to vždy nutně déšť a sníh, co je pro řidiče nejnebezpečnější. Jsou to právě špatné podmínky a kluzká vozovka, na kterou nejsou řidiči připraveni.
Takto Safe Motorist popisuje aquaplaning, proč k němu dochází, a jak se mu vyhnout a předejít mu.
Zdroj: insideevs
Funkce Tesla Cam, jež zastává funkci dashcam, zachytila nehodu Modelu 3, která se stala na dálnici při vydatném dešti.
Na níže umístěném videu můžete vidět, jak elektromobil Tesla Model 3 (test) jede při prudkém lijáku po dálnici, začnou ji prokluzovat kola, což vede k jevu známému pod označením Aquaplaning, dostane smyk a narazí do dálniční bariéry. Celý tento incident byl nahrán funkcí Tesla Cam, což je zabudovaná palubní kamera Tesly, kterou disponují všechny novější vozy značky Tesla.
Mohlo by se zdát, že za to může samotný déšť, a že právě déšť hraje v tomto incidentu hlavní roli, ovšem to není pravda. K prokluzu kol dochází nejčastěji kombinací různých nepříznivých podmínek k jízdě po silnici. Nejčastěji to bývá stálá voda (často smíchaná s oleji a dalšími kluzkými látkami) v kombinaci se sníženým dezénem pneumatik. To může vést k tomu, že se pneumatika nedotýká přímo povrchu vozovky a to má za následek naprostou ztrátu kontroly nad vozidlem a jeho řízením.
Ve videu výše lze vidět, jak se tato Tesla potýká s velkým množstvím vody. Řidič ztratí jakoukoli kontrolu nad vozidlem a směřuje přímo do vedlejších pruhů. Tesla pokračuje skrze vedlejší pruhy a svůj nečekaný výlet ukončí nárazem do bariéry. Vypadá to, že Tesla jen o vlas minula oranžové auto, které bylo zrovna ve špatnou dobu na špatném místě.
Označení Aquaplaning se používá k označení smyku, či prokluzu kol vozidla, které jede po mokrém povrchu. Ke smyku dochází tehdy, když pneumatika vozu narazí na více vody, než dokáže rozptýlit. Tlak vody v přední části kola tlačí vodu pod pneumatiku a ta je tím pak oddělena tenkou vrstvou vody od povrchu vozovky a řidič tak ihned ztrácí kontrolu nad vozidlem. Konečným výsledkem je ztráta řízení, brzdění a i regulace výkonu.
Gumové pneumatiky disponují drážkami, které jsou navrženy tak, aby zajistily odvod vody zpod pneumatiky. To vytváří vyšší tření s povrchem vozovky a může zabránit, anebo aspoň minimalizovat riziko smyku.
Aquaplaning se může objevit kdykoli na mokrém povrchu vozovky, každopádně prvních 10 minut lehkého mrholení bývá nejnebezpečnějších.
Když se lehký déšť smíchá se zbytky oleje na silnici, dojde k vytvoření kluzkého povrchu, který může vozidlům způsobit, hlavně jedoucím rychlostí vyšší jak 50 km/h, prokluz kol a smyk. Tato situace může být pro řidiče a jeho okolí až smrtelně nebezpečná.
Šance, že se stanete účastníkem automobilové nehody, se zvyšuje, když jsou špatné povětrnostní podmínky jako je například mlha, déšť, led a sníh. Ovšem není to vždy nutně déšť a sníh, co je pro řidiče nejnebezpečnější. Jsou to právě špatné podmínky a kluzká vozovka, na kterou nejsou řidiči připraveni.
Takto Safe Motorist popisuje aquaplaning, proč k němu dochází, a jak se mu vyhnout a předejít mu.
Zdroj: insideevs