Společnost Tesla na americkém trhu ukončila prodej svého nejlevnějšího elektromobilu, Modelu 3 Standard Range s pohonem zadních kol. Tento model byl na tamním trhu nabízen za cenu 39 000 dolarů (přibližně 890 000 korun), což z něj činilo nejdostupnější vůz této značky. Jaké k tomu vedly důvody?
Model 3 Standard Range byl posledním modelem Tesly v USA, který používal LFP bateriové články vyráběné v Číně. Na čínské bateriové články však byla v USA nedávno zavedena vyšší dovozní cla. Baterie vyráběné v Číně také komplikují získání federální daňové úlevy na elektromobily (dle příjmových limitů), která může být až 7 500 dolarů (přibližně 172 000 korun).
Tyto nové skutečnosti způsobují, že pro většinu Američanů, kteří mají nárok na federální daňovou úlevu, by nedávalo velký smysl Model 3 Standard Range kupovat. Raději by si místo toho objednali variantu Long Range, na kterou se federální úlevy vztahují. Ti majetnější, kteří na úlevu nárok nemají, by nejspíš dali přednost Modelu 3 Performance nebo Modelu S. Tesla tak pravděpodobně usoudila, že tato varianta Modelu 3 by již nebyla vzhledem k ostatním konfiguracím konkurenceschopná.
Čtěte také: Skončila série slabších výsledků. Tesla navýšila počet vyrobených i dodaných aut
Nyní je nejdostupnějším modelem o 3 500 dolarů dražší Model 3 Long Range s pohonem zadních kol, který se prodává za 42 500 dolarů (přibližně 972 000 korun). S nárokem na federální daňovou úlevu lze z ceny vozu ušetřit dalších 7 500 dolarů. Celková cena vozu pak činí 35 000 dolarů (přibližně 800 000 korun) před státními pobídkami a úsporami za palivo.
Zajímavostí je, že Tesla začala dodávat Model 3 vyrobený v USA na kanadský trh. Kanada nedávno zavedla vysoká cla na čínské elektromobily, čímž zvýšila ceny těchto vozů. Tesla však reagovala tím, že do Kanady začala dovážet americké modely, čímž tato cla obešla. Model 3 Standard Range je tak v kanadském konfigurátoru Tesly stále dostupný.
Společnost Tesla na americkém trhu ukončila prodej svého nejlevnějšího elektromobilu, Modelu 3 Standard Range s pohonem zadních kol. Tento model byl na tamním trhu nabízen za cenu 39 000 dolarů (přibližně 890 000 korun), což z něj činilo nejdostupnější vůz této značky. Jaké k tomu vedly důvody?
Model 3 Standard Range byl posledním modelem Tesly v USA, který používal LFP bateriové články vyráběné v Číně. Na čínské bateriové články však byla v USA nedávno zavedena vyšší dovozní cla. Baterie vyráběné v Číně také komplikují získání federální daňové úlevy na elektromobily (dle příjmových limitů), která může být až 7 500 dolarů (přibližně 172 000 korun).
Tyto nové skutečnosti způsobují, že pro většinu Američanů, kteří mají nárok na federální daňovou úlevu, by nedávalo velký smysl Model 3 Standard Range kupovat. Raději by si místo toho objednali variantu Long Range, na kterou se federální úlevy vztahují. Ti majetnější, kteří na úlevu nárok nemají, by nejspíš dali přednost Modelu 3 Performance nebo Modelu S. Tesla tak pravděpodobně usoudila, že tato varianta Modelu 3 by již nebyla vzhledem k ostatním konfiguracím konkurenceschopná.
Čtěte také: Skončila série slabších výsledků. Tesla navýšila počet vyrobených i dodaných aut
Nyní je nejdostupnějším modelem o 3 500 dolarů dražší Model 3 Long Range s pohonem zadních kol, který se prodává za 42 500 dolarů (přibližně 972 000 korun). S nárokem na federální daňovou úlevu lze z ceny vozu ušetřit dalších 7 500 dolarů. Celková cena vozu pak činí 35 000 dolarů (přibližně 800 000 korun) před státními pobídkami a úsporami za palivo.
Zajímavostí je, že Tesla začala dodávat Model 3 vyrobený v USA na kanadský trh. Kanada nedávno zavedla vysoká cla na čínské elektromobily, čímž zvýšila ceny těchto vozů. Tesla však reagovala tím, že do Kanady začala dovážet americké modely, čímž tato cla obešla. Model 3 Standard Range je tak v kanadském konfigurátoru Tesly stále dostupný.