Tesla uvedla, kolik utratila za reklamu na Muskově síti X. Málo to není

Pavel Škopek
  • Šéf Tesly Elon Musk změnil svůj odmítavý postoj k reklamě
  • Automobilka se stala významným inzerentem na jeho sociální síti X
  • Dosud zde utratila 200 000 dolarů
Tesla logo
Tesla logo

Miliardář Elon Musk se už léta netají svým pohrdavým postojem k jakékoli reklamě. V minulosti vždy tvrdil, že Tesla neplatí ani neposkytuje slevy celebritám, aby řídili její auta, ani neplatí za reklamu. Časy se ale mění a poté, co Musk koupil Twitter, který je na příjmech z reklamy životně závislý, musel ze své nenávisti slevit. A to až tak, že Tesla začala inzerovat na jeho síti, kterou přejmenoval na X.

Reklamu Tesly platí sám sobě

Když několik měsíců poté, co získal Twitter, byl Musk na výroční schůzi akcionářů Tesly dotázán, zda automobilka začala inzerovat. „Je to opravdu ironie. Twitter je vysoce závislý na reklamě. Slyšte, že jsem nikdy předtím reklamu nepoužíval a nyní mám společnost, která je vysoce závislá na reklamě. Asi bych měl říct, že reklama je úžasná a měl by ji dělat každý,“ poukázal Musk tehdy na ironii situace. Poté oznámil, že Tesla skutečně začne inzerovat.

Mnozí se domnívali, že to bude pro Muska jen další způsob, jak do Twitteru, nyní X, napumpovat další peníze. Kromě více než tuctu prémiových účtů se však až dosud na síti X žádné reklamy Tesly neobjevovaly. Místo toho začala loni Tesla s některými cílenými reklamami na Googlu.

Přesto však na síti X nakonec také došlo a jeho uživatelé hlásili, že se jim reklamy na Teslu zobrazují od února 2024. V souvislosti s letošní schůzí akcionářů Tesla v inzerci nejen potvrdila, ale také vyčíslila její cenu na 200 000 dolarů (4,7 milionu korun). Tesla musí zveřejňovat transakce se „spřízněnými stranami“ členů představenstva a vedoucích pracovníků.

Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte
Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte

Čtěte také: Tesla pošle do svých aut spoustu novinek a vylepšení. Co přinese „Spring Update“?


Musk si půjčil z Tesly inženýry

Dokument pro akcionáře obsahuje ještě jednu zajímavou položku v transakcích spojených se sociální síti X. Jedná se o „vynaložené náklady“ ve výši 1 milion dolarů (23,7 milionu korun). Ty souvisí s tím, že Elon Musk po převzetí sociální sítě požádal 50 inženýrů Tesly, aby se přihlásili jako „dobrovolníci“ na Twitter.

Podle serveru Electrek to měl učinit bez vědomí správní rady, která mu to posvětila dodatečně, protože správní rada udělá vše, co řekne. Onen milion dolarů tak má být platba Twitteru za tyto „dobrovolnické služby“. Za co přesně Twitter zaplatil, se však pravděpodobně nikdy nedozvíme.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články