Tesla si podala patent na nový kapalinou chlazený konektor

Luboš Sochr

Tesla si nechal patentovat nový typ nabíjecího konektoru chlazeného kapalinou, který chce používat na nových typech svých Superchargerů.

S tím, jak vytrvale roste nabijecí rychlost elektromobilů, musí výrobci počítat s vyššími výkony nabíjecích stanic. To sebou nese potřebu se zbavovat čím dál, tím většího množství tepla.

Tesla se tento problém u svých nových V3 Superchargerů rozhodla řešit tím, že své stávající vzduchem chlazené kabely, momentálně používané u V2 Superchargerů, vymění za „znatelně lehčí, více ohebné a více účinné“ kapalinou chlazené.

Nyní si Tesla podala patent, dle kterého budou kapalinou chlazené i samotné konektory.

Tesla popisuje svůj design v patentové přihlášce následovně:

„Nabíjecí konektor obsahuje dvě elektrické zdířky. Obě objímky jsou uspořádány tak, že první je soustředně připojena k první elektrické zdířce a druhá objímka je soustředně připojena k druhé elektrické zdířce. Sestava rozdělovače je uzpůsobena k uzavření první i druhé elektrické zdířky a prvního a druhého pouzdra, takže obě pouzdra a soustava rozdělovače mezi nimi vytvářejí dutý vnitřní prostor. Vstupní a výstupní potrubí uvnitř sestavy rozdělovače je uspořádáno tak, že vstupní potrubí, vnitřní prostor a výstupní potrubí společně vytvářejí cestu toku tekutiny. “

Zde si můžete prohlédnout výkresy, které byly k přihlášce přiloženy.

Zatím není jasné, jestli se tato technologie dostane už do V3 Superchargerů, nebo bude použita až v budoucnu. Například by mohla posloužit v Megachargerech pro Tesla Semi.

Dle vyjádření Tesly je nový design efektivnější:

„Dvoudílný design konektoru umožňuje více efektivní vedení elektrických drátů v konektoru 210. Celková velikost konektoru může být díky tomu menší“

Zdroj: electrek.co


Komentáře


Nejnovější články