Tesla si nechal patentovat nový typ nabijecího konektoru chlazeného kapalinou, který chce používat na nových typech svých Superchargerů.
S tím, jak vytrvale roste nabijecí rychlost elektromobilů, musí výrobci počítat s vyššími výkony nabijecích stanic. To sebou nese potřebu se zbavovat čím dál, tím většího množství tepla.
Tesla se tento problém u svých nových V3 Superchargerů rozhodla řešit tím, že své stávající vzduchem chlazené kabely, momentálně používané u V2 Superchargerů, vymění za „znatelně lehčí, více ohebné a více účinné“ kapalinou chlazené.
Nyní si Tesla podala patent, dle kterého budou kapalinou chlazené i samotné konektory.
Tesla popisuje svůj design v patentové přihlášce následovně:
„Nabíjecí konektor obsahuje dvě elektrické zdířky. Obě objímky jsou uspořádány tak, že první je soustředně připojena k první elektrické zdířce a druhá objímka je soustředně připojena k druhé elektrické zdířce. Sestava rozdělovače je uzpůsobena k uzavření první i druhé elektrické zdířky a prvního a druhého pouzdra, takže obě pouzdra a soustava rozdělovače mezi nimi vytvářejí dutý vnitřní prostor. Vstupní a výstupní potrubí uvnitř sestavy rozdělovače je uspořádáno tak, že vstupní potrubí, vnitřní prostor a výstupní potrubí společně vytvářejí cestu toku tekutiny. “
Zde si můžete prohlédnout výkresy, které byly k přihlášce přiloženy.
Zatím není jasné, jestli se tato technologie dostane už do V3 Superchargerů, nebo bude použita až v budoucnu. Například by mohla posloužit v Megachargerech pro Tesla Semi.
Dle vyjádření Tesly je nový design efektivnější:
“Dvoudílný design konektoru umožňuje více efektivní vedení elektrických drátů v konektoru 210. Celková velikost konektoru může být díky tomu menší”
Zdroj: electrek.co
Tesla si nechal patentovat nový typ nabijecího konektoru chlazeného kapalinou, který chce používat na nových typech svých Superchargerů.
S tím, jak vytrvale roste nabijecí rychlost elektromobilů, musí výrobci počítat s vyššími výkony nabijecích stanic. To sebou nese potřebu se zbavovat čím dál, tím většího množství tepla.
Tesla se tento problém u svých nových V3 Superchargerů rozhodla řešit tím, že své stávající vzduchem chlazené kabely, momentálně používané u V2 Superchargerů, vymění za „znatelně lehčí, více ohebné a více účinné“ kapalinou chlazené.
Nyní si Tesla podala patent, dle kterého budou kapalinou chlazené i samotné konektory.
Tesla popisuje svůj design v patentové přihlášce následovně:
„Nabíjecí konektor obsahuje dvě elektrické zdířky. Obě objímky jsou uspořádány tak, že první je soustředně připojena k první elektrické zdířce a druhá objímka je soustředně připojena k druhé elektrické zdířce. Sestava rozdělovače je uzpůsobena k uzavření první i druhé elektrické zdířky a prvního a druhého pouzdra, takže obě pouzdra a soustava rozdělovače mezi nimi vytvářejí dutý vnitřní prostor. Vstupní a výstupní potrubí uvnitř sestavy rozdělovače je uspořádáno tak, že vstupní potrubí, vnitřní prostor a výstupní potrubí společně vytvářejí cestu toku tekutiny. “
Zde si můžete prohlédnout výkresy, které byly k přihlášce přiloženy.
Zatím není jasné, jestli se tato technologie dostane už do V3 Superchargerů, nebo bude použita až v budoucnu. Například by mohla posloužit v Megachargerech pro Tesla Semi.
Dle vyjádření Tesly je nový design efektivnější:
“Dvoudílný design konektoru umožňuje více efektivní vedení elektrických drátů v konektoru 210. Celková velikost konektoru může být díky tomu menší”
Zdroj: electrek.co