Tesla si podala patent na nový kapalinou chlazený konektor

Tesla si nechal patentovat nový typ nabijecího konektoru chlazeného kapalinou, který chce používat na nových typech svých Superchargerů.

S tím, jak vytrvale roste nabijecí rychlost elektromobilů, musí výrobci počítat s vyššími výkony nabijecích stanic. To sebou nese potřebu se zbavovat čím dál, tím většího množství tepla.

Tesla se tento problém u svých nových V3 Superchargerů rozhodla řešit tím, že své stávající vzduchem chlazené kabely, momentálně používané u V2 Superchargerů, vymění za „znatelně lehčí, více ohebné a více účinné“ kapalinou chlazené.

Nyní si Tesla podala patent, dle kterého budou kapalinou chlazené i samotné konektory.

Tesla popisuje svůj design v patentové přihlášce následovně:

„Nabíjecí konektor obsahuje dvě elektrické zdířky. Obě objímky jsou uspořádány tak, že první je soustředně připojena k první elektrické zdířce a druhá objímka je soustředně připojena k druhé elektrické zdířce. Sestava rozdělovače je uzpůsobena k uzavření první i druhé elektrické zdířky a prvního a druhého pouzdra, takže obě pouzdra a soustava rozdělovače mezi nimi vytvářejí dutý vnitřní prostor. Vstupní a výstupní potrubí uvnitř sestavy rozdělovače je uspořádáno tak, že vstupní potrubí, vnitřní prostor a výstupní potrubí společně vytvářejí cestu toku tekutiny. “

Zde si můžete prohlédnout výkresy, které byly k přihlášce přiloženy.

Zatím není jasné, jestli se tato technologie dostane už do V3 Superchargerů, nebo bude použita až v budoucnu. Například by mohla posloužit v Megachargerech pro Tesla Semi.

Dle vyjádření Tesly je nový design efektivnější:

“Dvoudílný design konektoru umožňuje více efektivní vedení elektrických drátů v konektoru 210. Celková velikost konektoru může být díky tomu menší”

Zdroj: electrek.co

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla si podala patent na nový kapalinou chlazený konektor

Tesla si nechal patentovat nový typ nabijecího konektoru chlazeného kapalinou, který chce používat na nových typech svých Superchargerů.

S tím, jak vytrvale roste nabijecí rychlost elektromobilů, musí výrobci počítat s vyššími výkony nabijecích stanic. To sebou nese potřebu se zbavovat čím dál, tím většího množství tepla.

Tesla se tento problém u svých nových V3 Superchargerů rozhodla řešit tím, že své stávající vzduchem chlazené kabely, momentálně používané u V2 Superchargerů, vymění za „znatelně lehčí, více ohebné a více účinné“ kapalinou chlazené.

Nyní si Tesla podala patent, dle kterého budou kapalinou chlazené i samotné konektory.

Tesla popisuje svůj design v patentové přihlášce následovně:

„Nabíjecí konektor obsahuje dvě elektrické zdířky. Obě objímky jsou uspořádány tak, že první je soustředně připojena k první elektrické zdířce a druhá objímka je soustředně připojena k druhé elektrické zdířce. Sestava rozdělovače je uzpůsobena k uzavření první i druhé elektrické zdířky a prvního a druhého pouzdra, takže obě pouzdra a soustava rozdělovače mezi nimi vytvářejí dutý vnitřní prostor. Vstupní a výstupní potrubí uvnitř sestavy rozdělovače je uspořádáno tak, že vstupní potrubí, vnitřní prostor a výstupní potrubí společně vytvářejí cestu toku tekutiny. “

Zde si můžete prohlédnout výkresy, které byly k přihlášce přiloženy.

Zatím není jasné, jestli se tato technologie dostane už do V3 Superchargerů, nebo bude použita až v budoucnu. Například by mohla posloužit v Megachargerech pro Tesla Semi.

Dle vyjádření Tesly je nový design efektivnější:

“Dvoudílný design konektoru umožňuje více efektivní vedení elektrických drátů v konektoru 210. Celková velikost konektoru může být díky tomu menší”

Zdroj: electrek.co

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."