Už v loňském roce jsme slyšeli, že by Tesla klidně sdílela svou technologii Autopilota s ostatními automobilkami, tedy pokud by o ni byl zájem. Teď se k tomu Musk znovu vyjádřil, protože jde v těchto dnech o celkem aktuální téma.
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Podle různých expertů, analýz, ba dokonce i šéfů automobilek je Tesla technologicky roky před konkurencí, ať už jde o elektromotory, baterie, nebo obecně o software. A tak se k tomu teď neváhal vyjádřit i Elon Musk.
„Tesla je otevřena tomu, aby licencovala svůj software a dodávala pohonné jednotky a baterie. Snažíme se jen o urychlení přechodu k udržitelné energii, nechceme rozdrtit konkurenci!“ napsal Musk ve svém tweetu, který byl odpovědí na článek ohledně německých automobilek, které jsou posedlé tím, že je Tesla roky napřed.
Už dříve Tesla uvedla, že nehodlá stavět minové pole ostatním firmám, které chtějí vyrábět a zdokonalovat elektromobily v dobré víře. Proto poskytuje své patenty i ostatním hráčům, pokud o ně mají zájem, a nenechává si je pouze pro sebe. Dosud ovšem platilo, že byla výjimkou baterie, což se očividně nyní mění a Musk je ochotný se bavit klidně i o licencování jejich bateriových technologií.
Pomůže to ale rozvoji elektromobility? Budou klasické automobilky vůbec ochotné si tímto způsobem připustit, že je Tesla předběhla a být závislé na konkurenci? Nebo že by to byla šance pro nově vznikající automobilky? Zatím bych k tomu byl spíše skeptický, ale uvidíme.
Už v loňském roce jsme slyšeli, že by Tesla klidně sdílela svou technologii Autopilota s ostatními automobilkami, tedy pokud by o ni byl zájem. Teď se k tomu Musk znovu vyjádřil, protože jde v těchto dnech o celkem aktuální téma.
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Podle různých expertů, analýz, ba dokonce i šéfů automobilek je Tesla technologicky roky před konkurencí, ať už jde o elektromotory, baterie, nebo obecně o software. A tak se k tomu teď neváhal vyjádřit i Elon Musk.
„Tesla je otevřena tomu, aby licencovala svůj software a dodávala pohonné jednotky a baterie. Snažíme se jen o urychlení přechodu k udržitelné energii, nechceme rozdrtit konkurenci!“ napsal Musk ve svém tweetu, který byl odpovědí na článek ohledně německých automobilek, které jsou posedlé tím, že je Tesla roky napřed.
Už dříve Tesla uvedla, že nehodlá stavět minové pole ostatním firmám, které chtějí vyrábět a zdokonalovat elektromobily v dobré víře. Proto poskytuje své patenty i ostatním hráčům, pokud o ně mají zájem, a nenechává si je pouze pro sebe. Dosud ovšem platilo, že byla výjimkou baterie, což se očividně nyní mění a Musk je ochotný se bavit klidně i o licencování jejich bateriových technologií.
Pomůže to ale rozvoji elektromobility? Budou klasické automobilky vůbec ochotné si tímto způsobem připustit, že je Tesla předběhla a být závislé na konkurenci? Nebo že by to byla šance pro nově vznikající automobilky? Zatím bych k tomu byl spíše skeptický, ale uvidíme.