Majitel vozu Hyundai Ioniq, Inse van Houts, se podělil o své zkušenosti na stanici Tesla Supercharger v Tilburgu. Ve sdíleném videu se nejdříve se objevují záběry zaměstnanců Tesly, kteří na Superchargeru testují nabíjení Porsche Taycan. Ze záběrů se dá usuzovat, že Tesla to skutečně myslí se sdílením své nabíjecí sítě vážně a snaží se ujistit, že nabíjení “cizích” elektromobilů bude probíhat bez problémů.
Poté Ilse začíná nabíjet svůj Hyundai Ioniq. Veškerá komunikace s nabíječkou probíhá pomocí aplikace Tesla. Po připojení vozidla přichází čas věnovat se sazbám za nabíjení a podmínkách členského programu společnosti. Vlastníkům jiných vozů, kteří se připojí k členství, budou účtovány stejné nabíjecí poplatky jako majitelům Tesly.
Měsíční tarif za členství činí 13 euro. „Dobrá věc na členství je, že ho můžete aktivovat po měsících, v podstatě si můžete zakoupit členství jen na dovolenou a poté ho můžete zrušit. Je to perfektní,“ uvedl majitel staršího Hyundai Ioniq.
Mladý elektromobilista nachází jediný zápor. Tím je připojení nabíjecího konektoru Tesly, který se díky odlišné konstrukci hůře spojuje s jeho autem. Přesto se Ioniq k nabíjecí stanici připojil a dokončil nabíjení bez problémů. Tesla poznamenává, že majitelé elektromobilů mají 2 minuty na připojení nabíjecího kabelu ke svým vozům poté, co v mobilní aplikaci zvolí číslo nabíjecího stání v dané lokalitě. Společnost také uvedla, že během pilotního projektu budou moct síť Superchargerů využívat pouze elektromobily s připojením CCS.
Čtěte také: První záběry na rozebranou baterii Hyundai Ioniq 5! Proč inženýry tolik fascinuje?
Začátkem tohoto roku Elon Musk sdělil, že Evropa, Čína a většina dalších částí světa používají stejný konektor, takže otevření sítě Supercharger by bylo „poměrně snadné“. Sdílená videa, jako například to dnešní, to potvrzují. Musk dále uvedl, že pro elektromobily v Severní Americe bude potřeba adaptér.
„Vyvinuli jsme vlastní konektor, který je podle mého názoru vůbec nejlepším konektorem. Je malý, lehký a dobře vypadá. Pro nabíjení elektroaut v Severní Americe bude adaptér nutnost. Lidé si ho budou moct zakoupit a pokud nebude docházet k odcizení, budou adaptéry u Superchargerů běžně k dispozici.“
Majitel vozu Hyundai Ioniq, Inse van Houts, se podělil o své zkušenosti na stanici Tesla Supercharger v Tilburgu. Ve sdíleném videu se nejdříve se objevují záběry zaměstnanců Tesly, kteří na Superchargeru testují nabíjení Porsche Taycan. Ze záběrů se dá usuzovat, že Tesla to skutečně myslí se sdílením své nabíjecí sítě vážně a snaží se ujistit, že nabíjení “cizích” elektromobilů bude probíhat bez problémů.
Poté Ilse začíná nabíjet svůj Hyundai Ioniq. Veškerá komunikace s nabíječkou probíhá pomocí aplikace Tesla. Po připojení vozidla přichází čas věnovat se sazbám za nabíjení a podmínkách členského programu společnosti. Vlastníkům jiných vozů, kteří se připojí k členství, budou účtovány stejné nabíjecí poplatky jako majitelům Tesly.
Měsíční tarif za členství činí 13 euro. „Dobrá věc na členství je, že ho můžete aktivovat po měsících, v podstatě si můžete zakoupit členství jen na dovolenou a poté ho můžete zrušit. Je to perfektní,“ uvedl majitel staršího Hyundai Ioniq.
Mladý elektromobilista nachází jediný zápor. Tím je připojení nabíjecího konektoru Tesly, který se díky odlišné konstrukci hůře spojuje s jeho autem. Přesto se Ioniq k nabíjecí stanici připojil a dokončil nabíjení bez problémů. Tesla poznamenává, že majitelé elektromobilů mají 2 minuty na připojení nabíjecího kabelu ke svým vozům poté, co v mobilní aplikaci zvolí číslo nabíjecího stání v dané lokalitě. Společnost také uvedla, že během pilotního projektu budou moct síť Superchargerů využívat pouze elektromobily s připojením CCS.
Čtěte také: První záběry na rozebranou baterii Hyundai Ioniq 5! Proč inženýry tolik fascinuje?
Začátkem tohoto roku Elon Musk sdělil, že Evropa, Čína a většina dalších částí světa používají stejný konektor, takže otevření sítě Supercharger by bylo „poměrně snadné“. Sdílená videa, jako například to dnešní, to potvrzují. Musk dále uvedl, že pro elektromobily v Severní Americe bude potřeba adaptér.
„Vyvinuli jsme vlastní konektor, který je podle mého názoru vůbec nejlepším konektorem. Je malý, lehký a dobře vypadá. Pro nabíjení elektroaut v Severní Americe bude adaptér nutnost. Lidé si ho budou moct zakoupit a pokud nebude docházet k odcizení, budou adaptéry u Superchargerů běžně k dispozici.“