Jihokorejská firma Bastro se rozhodla rozebrat baterii Hyundai Ioniq 5. Baterie o kapacitě 72,6 kWh byla otevřena přibližně před dvěma týdny a nyní je čas podívat se na jednotlivé moduly. Každý modul se skládá z 12 článků a uchovává asi 2,4 kWh energie.
Pokud je nám známo, články tvoří s největší pravděpodobností chemie NCM s vysokým obsahem niklu a vyrábí je firma SK Innovation. Moduly a kompletní sestavy vyrábí dceřiná společnost Hyundai Motor Group s názvem Hyundai Mobis. Články jsou seskupeny do šesti párů. Jednotlivé páry jsou odděleny speciální přepážkou, jejímž úkolem je odvádět přebytečné teplo na spodní chladicí desku.
Podle sdíleného videa je baterie Hyundai Ioniq 5 považována za „snadno opravitelnou“, co znamená, že v případě problému existuje snadný přístup k výměně součástí jako jsou moduly a další díly. V budoucnu se pravděpodobně dočkáme také elektromobilů Hyundai a Kia s technologií cell-to-pack (CTP) s prizmatickými články, protože Hyundai Mobis uzavřel licenční smlouvu s firmou CATL na používání této technologie.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 se podrobil evropskému crashtestu. Obstál nebo naopak pohořel?
Baterie jsou součastí systému s napětím 800 V. Jeden modul tvoří 12 lithium-iontových článků, které jsou sestaveny do šesti párů. Jeden modul má kapacitu 2,42 kWh. V automobilech Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Genesis GV60 se používají sestavy až 32 modulů.
Baterie jsou schopné dosáhnout na ultrarychlých nabíječkách 80 % dobití za 18 minut. Není vyloučeno, že existují i další konfigurace pro články jiných dodavatelů nebo odlišné kapacity.
Jihokorejská firma Bastro se rozhodla rozebrat baterii Hyundai Ioniq 5. Baterie o kapacitě 72,6 kWh byla otevřena přibližně před dvěma týdny a nyní je čas podívat se na jednotlivé moduly. Každý modul se skládá z 12 článků a uchovává asi 2,4 kWh energie.
Pokud je nám známo, články tvoří s největší pravděpodobností chemie NCM s vysokým obsahem niklu a vyrábí je firma SK Innovation. Moduly a kompletní sestavy vyrábí dceřiná společnost Hyundai Motor Group s názvem Hyundai Mobis. Články jsou seskupeny do šesti párů. Jednotlivé páry jsou odděleny speciální přepážkou, jejímž úkolem je odvádět přebytečné teplo na spodní chladicí desku.
Podle sdíleného videa je baterie Hyundai Ioniq 5 považována za „snadno opravitelnou“, co znamená, že v případě problému existuje snadný přístup k výměně součástí jako jsou moduly a další díly. V budoucnu se pravděpodobně dočkáme také elektromobilů Hyundai a Kia s technologií cell-to-pack (CTP) s prizmatickými články, protože Hyundai Mobis uzavřel licenční smlouvu s firmou CATL na používání této technologie.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 se podrobil evropskému crashtestu. Obstál nebo naopak pohořel?
Baterie jsou součastí systému s napětím 800 V. Jeden modul tvoří 12 lithium-iontových článků, které jsou sestaveny do šesti párů. Jeden modul má kapacitu 2,42 kWh. V automobilech Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Genesis GV60 se používají sestavy až 32 modulů.
Baterie jsou schopné dosáhnout na ultrarychlých nabíječkách 80 % dobití za 18 minut. Není vyloučeno, že existují i další konfigurace pro články jiných dodavatelů nebo odlišné kapacity.