Hyundai Ioniq 5 se podrobil evropskému crashtestu. Obstál nebo naopak pohořel?
- Nejnovější elektromobil od Hyundai byl podroben testům Euro NCAP
- Crossover Ioniq 5 si tak musel projít několika crashtesty
- Téměř ve všech kategoriích si vysloužil výborné hodnocení

Nejnovější elektromobil od jihokorejské automobilky Hyundai s označením Ioniq 5 byl prověřen v evropském testu bezpečnosti Euro NCAP. Tento čistě elektrický crossover dosáhl velmi dobrého hodnocení a získal tak pět hvězdiček z pěti. Celý test zachycuje i oficiální video.
Hyundai Ioniq 5 se podrobil crashtestu
První částí testu Euro NCAP je hodnocení bezpečnosti auta při nárazu. V ochraně dospělých dosáhl Ioniq skóre 88 % a ochranu dětí na zadních sedadlech zvládl na 86 %. Součástí testů byl i čelní náraz do stacionární bariéry v 50 km/h, čelní náraz do simulovaného rozjetého auta, postranní náraz do ocelové tyče při 32 km/h a postranní náraz simulovaným vozidlem, které se pohybuje rychlostí 60 km/h.
Další částí testu bylo hodnocení ochrany chodců. To je kategorie, za kterou si Hyundai odnesl nejméně procent, a to jen 63 %. Je ovšem obvyklé, že crossovery a SUV nebývají v této disciplíně nejlepší. Posledním zkoumaným prvkem vozy byli bezpečnostní asistenty.
Ioniq 5 za ně obdržel hodnocení 88 %, což je stejně jako například Volkswagen ID.3. Například Tesla Model 3 však získala v roce 2019 94 %. Není však jisté, zda lze tato čísla přímo porovnávat, neboť metody měření i hodnocení se mění každým rokem.

Čtěte také: Přiostřený Hyundai Ioniq 5 N spatřen na slavném okruhu, zaujme nejen vzhledem
Na vrchol žebříčku nedosáhl!
Testovaný vůz byl obsazen čtyřmi figurínami a jeho celková hmotnost dosáhla 1910 kg. Ioniq 5 disponuje jedním bezpečnostním prvkem, který výrazně pomáhá zvýšit bezpečnost předních pasažérů, a sice centrální airbag. Ten, jak je na zveřejněných videích vidět, zabrání, aby se při nárazu z boku střetla těla řidiče a spolujezdce. Přesto však například konkurent Ford Mustang Mach-E dosáhl v ochraně dospělých pasažérů lepšího ohodnocení.