Víte, jaká je největší výhoda Tesly? Mnoho lidí si myslí, že jde především o dlouhý dojezd, nebo vysoký výkon elektromobilů, jenže pravda je ještě trochu jinde. Geniální Musk se od prvopočátku zaměřoval na výstavbu sítě rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger, které zajišťují naprosto bezproblémové doplnění energie na delších cestách napříč zeměmi.
První Supercharger byl postaven v roce 2012, tehdy šlo o celkem 6 stojanů. Nyní, v roce 2023 Tesla překonala významný milník, když má postavených již 50 000 nabíjecích stanic Supercharger po celém světě. Dosažení tohoto kulatého počtu trvalo přes 10 let, přičemž v posledních letech se tempo výstavby výrazně zrychluje.
Nejnovější stanice Tesla Supercharger V4 mají nabíjecí výkon až 350 kW, což stačí k dobití stovek kilometrů dojezdu v řádu několika málo minut, a díky delšímu kabelu je možné snadno a hlavně rychle dobíjet i elektromobily jiných značek. Tesla totiž v mnoha zemích již otevřela svou síť rychlonabíječek i pro ostatní. V Česku si zatím musíme počkat.
Víte, jaká je největší výhoda Tesly? Mnoho lidí si myslí, že jde především o dlouhý dojezd, nebo vysoký výkon elektromobilů, jenže pravda je ještě trochu jinde. Geniální Musk se od prvopočátku zaměřoval na výstavbu sítě rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger, které zajišťují naprosto bezproblémové doplnění energie na delších cestách napříč zeměmi.
První Supercharger byl postaven v roce 2012, tehdy šlo o celkem 6 stojanů. Nyní, v roce 2023 Tesla překonala významný milník, když má postavených již 50 000 nabíjecích stanic Supercharger po celém světě. Dosažení tohoto kulatého počtu trvalo přes 10 let, přičemž v posledních letech se tempo výstavby výrazně zrychluje.
Nejnovější stanice Tesla Supercharger V4 mají nabíjecí výkon až 350 kW, což stačí k dobití stovek kilometrů dojezdu v řádu několika málo minut, a díky delšímu kabelu je možné snadno a hlavně rychle dobíjet i elektromobily jiných značek. Tesla totiž v mnoha zemích již otevřela svou síť rychlonabíječek i pro ostatní. V Česku si zatím musíme počkat.