Známý Youtuber a především fanoušek elektromobility, Bjørn Nyland, se posadil za volant Tesly Modelu Y vyrobené v německém závodě a otestoval její vlastnosti. Vůz by měl být identický s těmi vyrobenými v šanghajské Gigafactory. Jestli je tomu skutečně tak se nyní společně s Bjørnem podíváme.
Vozy vyrobené v Gigafactory Berlín se zkráceně označují jako MIG (Made in Germany). Ty čínské mají pak obdobné značení sestavené z písmen MIC (Made in China). Pro zjednodušení budeme tyto zkratky používat i v tomto článku. Bjørn měl na test Teslu Model Y MIG ve verzi Performance s 21″ palcovými koly. V suchých podmínkách a při rozsahu teplot 18 až 19 °C se jedná o jeden z nejefektivnějších dostupných elektromobilů.
Během testu byla okamžitá spotřeba při konstantní rychlosti 90 km/h pouhých 146 Wh/km. Při 120 km/h spotřeba lehce vzrostla na 205 Wh/km. Za předpokladu, že má baterie kapacitu 74 kWh, je odhadovaný dojezd celých 510 kilometrů. To jsou hodnoty platné při konstantní jízdě 90 km/h. Při zmíněných 120 km/h se dojezd zkrátil na 361 km. V tomto segmentu vozů se jedná o naprosto skvělé hodnoty.
Čtěte také: Plánovaná Gigafactory nemusí být postavena ve Spojených státech, tvrdí Elon Musk
Oproti dva roky staršímu modelu pocházejícímu z čínské továrny si německý Model Y MIG vede o trochu lépe. Německý kousek v provedení Performance má dojezd vyšší o 17 kilometrů než čínská verze Long Range. A to i přes to, že je MIG o 40 kilogramů těžší a měl o dva palce širší pneumatiky.
Lepší dojezd se ale přisuzuje i mírně větší baterii (o 4 kWh) nebo typu použitých pneumatik. Každopádně i když jde o drobná vylepšení, je vidět, že německý závod vyrábí vozy po určité revizi. Dala by se tato logika uplatnit i na chystanou výrobu verze s delším dojezdem? Bude mít i Long Range v MIG verzi delší dojezd oproti čínským kusům? Časem se dočkáme odpovědi.
Známý Youtuber a především fanoušek elektromobility, Bjørn Nyland, se posadil za volant Tesly Modelu Y vyrobené v německém závodě a otestoval její vlastnosti. Vůz by měl být identický s těmi vyrobenými v šanghajské Gigafactory. Jestli je tomu skutečně tak se nyní společně s Bjørnem podíváme.
Vozy vyrobené v Gigafactory Berlín se zkráceně označují jako MIG (Made in Germany). Ty čínské mají pak obdobné značení sestavené z písmen MIC (Made in China). Pro zjednodušení budeme tyto zkratky používat i v tomto článku. Bjørn měl na test Teslu Model Y MIG ve verzi Performance s 21″ palcovými koly. V suchých podmínkách a při rozsahu teplot 18 až 19 °C se jedná o jeden z nejefektivnějších dostupných elektromobilů.
Během testu byla okamžitá spotřeba při konstantní rychlosti 90 km/h pouhých 146 Wh/km. Při 120 km/h spotřeba lehce vzrostla na 205 Wh/km. Za předpokladu, že má baterie kapacitu 74 kWh, je odhadovaný dojezd celých 510 kilometrů. To jsou hodnoty platné při konstantní jízdě 90 km/h. Při zmíněných 120 km/h se dojezd zkrátil na 361 km. V tomto segmentu vozů se jedná o naprosto skvělé hodnoty.
Čtěte také: Plánovaná Gigafactory nemusí být postavena ve Spojených státech, tvrdí Elon Musk
Oproti dva roky staršímu modelu pocházejícímu z čínské továrny si německý Model Y MIG vede o trochu lépe. Německý kousek v provedení Performance má dojezd vyšší o 17 kilometrů než čínská verze Long Range. A to i přes to, že je MIG o 40 kilogramů těžší a měl o dva palce širší pneumatiky.
Lepší dojezd se ale přisuzuje i mírně větší baterii (o 4 kWh) nebo typu použitých pneumatik. Každopádně i když jde o drobná vylepšení, je vidět, že německý závod vyrábí vozy po určité revizi. Dala by se tato logika uplatnit i na chystanou výrobu verze s delším dojezdem? Bude mít i Long Range v MIG verzi delší dojezd oproti čínským kusům? Časem se dočkáme odpovědi.