Nová Tesla Model Y vyráběná s čínskými bateriemi BYD v německé Gigafactory Berlín se nabíjí výrazně rychleji, než předchozí verze.
V poslední době se stalo skutečností to, co ještě nedávno mnozí považovali za velmi nepravděpodobné. Firmy Tesla a BYD se staly partnery při výrobě elektromobilů. Přitom nejsou daleko doby, kdy se tito rivalové nebrali příliš vážně a dokonce existuje nechvalně známý rozhovor, ve kterém se Elon Musk elektrickým vozidlům BYD doslova směje. Časy se ale mění a obě firmy jsou nyní vnímány spíše jako hybná síla pohánějící elektromobilitu rychle kupředu.
Ke sbližování obou společností, které byly do té doby vnímány spíše jako konkurenti, začalo docházet minulý rok ve chvíli, kdy Tesla začala od čínského výrobce nakupovat bateriové články. Předpokládá se, že Tesla do svých elektromobilů používá novou baterii typu „Blade“ značky BYD, jejíž LFP článek má formát dlouhé čepele. Bateriové články využívá nový Model Y vyráběný v Gigafactory Berlín a již nyní fanoušci Tesly na německém fóru TFF nacházejí zajímavé rozdíly mezi novou a dosavadní technologií.
Čtěte také: Elon Musk se vysmál konkurenci. Vadí mu, že cizí elektromobil zrychluje lépe než Tesly?
Zatím nejdůležitější je skutečnost hovořící o tom, že nové články dokážou udržovat maximální rychlost nabíjení výrazně déle, než předchozí typ. Model Y s novým článkem má podobnou nejvyšší rychlost nabíjení jako starší Model Y využívající články CATL vyráběné v Giga Berlín. Zdá se ale, že nové články jsou schopny držet maximální rychlost nabíjení delší dobu a dosáhnout celkově vyšší rychlosti nabíjení.
V této souvislosti je ale důležité uvědomit si, že nabíjení ovlivňuje řada faktorů, které nemusí mít se samotným elektromobilem nic společného, například parametry samotné nabíječky nebo vnější teplota. Jak podotýká server Electrek, zdá se, že pokud jde o výkon nabíjení, opět se blýská na lepší časy. Díky zlepšené technologii by měly být baterie nabity na 80 % za méně než 30 minut. Zajímavé bude také měření v mrazivých zimních teplotách, které původním článkům příliš nesvědčily.
Nová Tesla Model Y vyráběná s čínskými bateriemi BYD v německé Gigafactory Berlín se nabíjí výrazně rychleji, než předchozí verze.
V poslední době se stalo skutečností to, co ještě nedávno mnozí považovali za velmi nepravděpodobné. Firmy Tesla a BYD se staly partnery při výrobě elektromobilů. Přitom nejsou daleko doby, kdy se tito rivalové nebrali příliš vážně a dokonce existuje nechvalně známý rozhovor, ve kterém se Elon Musk elektrickým vozidlům BYD doslova směje. Časy se ale mění a obě firmy jsou nyní vnímány spíše jako hybná síla pohánějící elektromobilitu rychle kupředu.
Ke sbližování obou společností, které byly do té doby vnímány spíše jako konkurenti, začalo docházet minulý rok ve chvíli, kdy Tesla začala od čínského výrobce nakupovat bateriové články. Předpokládá se, že Tesla do svých elektromobilů používá novou baterii typu „Blade“ značky BYD, jejíž LFP článek má formát dlouhé čepele. Bateriové články využívá nový Model Y vyráběný v Gigafactory Berlín a již nyní fanoušci Tesly na německém fóru TFF nacházejí zajímavé rozdíly mezi novou a dosavadní technologií.
Čtěte také: Elon Musk se vysmál konkurenci. Vadí mu, že cizí elektromobil zrychluje lépe než Tesly?
Zatím nejdůležitější je skutečnost hovořící o tom, že nové články dokážou udržovat maximální rychlost nabíjení výrazně déle, než předchozí typ. Model Y s novým článkem má podobnou nejvyšší rychlost nabíjení jako starší Model Y využívající články CATL vyráběné v Giga Berlín. Zdá se ale, že nové články jsou schopny držet maximální rychlost nabíjení delší dobu a dosáhnout celkově vyšší rychlosti nabíjení.
V této souvislosti je ale důležité uvědomit si, že nabíjení ovlivňuje řada faktorů, které nemusí mít se samotným elektromobilem nic společného, například parametry samotné nabíječky nebo vnější teplota. Jak podotýká server Electrek, zdá se, že pokud jde o výkon nabíjení, opět se blýská na lepší časy. Díky zlepšené technologii by měly být baterie nabity na 80 % za méně než 30 minut. Zajímavé bude také měření v mrazivých zimních teplotách, které původním článkům příliš nesvědčily.